Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mosty od toyoty lj - opinie
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-06, 14:40   Mosty od toyoty lj - opinie

Chcialbym uzyskac jakies dokladniejsze info o mostach od LJ. Oglolnie polecane, przez uzytkownikow naszego forum tez, ale pytanie czy warto sie w to pchac. W calym "motaniu" chcialbym zachowac pewien umiar a nie pakowac sie w nadmiarowe koszty. Z tego co mi sie udalo ustalic:

Zalety:
- wytrzymalosc
- wolne przelozenia (np 4.8)
- blokada lsd, ktora o ile na tyl to troche slabawa, po przelozeniu na przod bedzie ok.

Wady:
- zakup samych mostow kosztowny
- sporo ciezsze od mostow samuraiowych - okolo 35 kg sztuka

Nie wiem jak z przeswitem, czy glowka wieksza od samuraiowskiego czy nie.

Za szerokie mosty od samca to nie wiem, 1k mozna wziac? LJ to gdzies 2.5k. Roznica zatem 1.5k. Pol oski wzmacniane do samca, na przod tyl, to wydatek 2,5-3k przy sprowadzeniu ze stanow. Most z vitki , plus przelozenia przednie oraz pol oski na przod, to gdzies tak pod 2k (odjac most tylni z samuraia). Wiec to najbardziej "ekonomiczne" rozwiazanie i pozwalajace myslec ze nie uwalisz szybko pol osi. No chyba ze jezdzic na standardowych polosiach i czekac az pojda ;) Kwestia jednak na ile ta ekonomia wyjdzie na dobre.

Dochodzi takze przerobka walow, ale to w jednym i drugim. Przy czym chyba od toyoty ciut drozsze niz samuraiowskie.

Co do samego wykonania sprezyn to robota chyba podobna?

Tyle moich przemyslen ;)

[ Dodano: 2014-02-06, 14:55 ]
Ostatnia kwestia to jeszcze ewentualny remont mostow. Nie wiem jak to wychodzi w porownaniu z vitara czy mostami od samcia.

A potem juz ekploatacja. Jak czesto lozyska padaja itp na tle samuraiowskich mostow?
 
     
Damianwa 
nowicjusz
Zmota



Wiek: 43
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-02-06, 16:15   

Prześwit do główki prawie identyczny sprawdzałem :lol:
Co do wałów przeróbka toyotowskich banalnie prosta troszkę droższe ale i o wiele mocniejsze (zaspawać oryginalne otwory w wałach oczywiście od strony reduktora, flansze od reduktora trzeba trochę roztoczyć na wymiar ten z tego pierścienia od wału przyłożyć zaznaczyć nowe otwory wywiercić i gotowe ;-) aaa nie musiałem ich skracać miałem farta z rozsunięciem mostów :-P
Jeżeli chodzi o ewentualna naprawę mostu od lj to nie jest to jakiś ogromny koszt zestaw naprawczy uszczelnienia i łożyska zwrotnic to wydatek niecałych 400 zł jeżeli chodzi o łożyska to poza tymi w ataku i koszu ceny do 100zł za szt. a wytrzymałość to zależy od kierownika ale są napewno o wiele mocniejsze niż te od samuraja i vitary :-)
Co do roboty to podobna z tym że jak będziesz miał mosty od lj to już nie musisz mocowań do wahaczy na moście robić ;-)
_________________
Samurai 95r. 1.8is, skrzynia bmw, reduktor 4.16, blokada przód arb, blokada tył arb, przód wyciągarka star, tył wyciągarka kingone TDS-9.5H, mosty lj70, opony Silverstone MT117 XTREME 35x11.5R15, masa 1450 kg
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-02-07, 14:11   

Mosty lj jak najbardziej na tak ale drogi gips jest 3tys mosty ,whacze dokupic500, opony35cali 4tys, zmota bez blokady to nie zmota blokada 3,5 przynajmniej jedna plus robota i jakies amory w miare dobre uzbiera sie pe wnie okolo 1500, sam mialem wkladac mosty od lj tylko to koszta 10-14tys , mam orginalne mosty samurai polosie wzmacniane przod spidertrax 2500 tyl podobno 33 cale wytrzymuje ja mam calmini, blokada przed 3tys blokada tyl minispool , opony 3tys, plus przerobka na sprezyny wychodzi wszystko o okolo 4tys albo i miej taniej oczywiscie o ile sie wszystko samemu robi, ja np spidertraxy kupilem za 1200zl;-) na samuraiowskich mostach boje sie jezdzic oesow na ostro bo moze sie wygiąć most zas lj mocniejszy, damian ma35 cali ja mam 33 roznica przeswitu max2cm
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-07, 14:15   

A ostatnio były mosty za 2k na rajdach .. i to uzytkownik kamilooo sprzedawał .. kusiło oj kusiło
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-07, 14:19   

zara, mosty to początek. Podobał mi się wpis Kostucha w innym temacie, gdzie w dwóch słowach nakreślił szerszy obraz - spłycając chodziło o to, że wsadzisz mocniejsze mosty, to zaraz będziesz wsadzał większe koła. Jak wsadzisz większe koła to braknie mocy i będziesz swapił silnik, jak uzbroisz mosty w moc, to klęknie reduktor i tak ciągle coś...

I to jest moim zdaniem bardzo istotna kwestia by mieć w obrazku całokształt sytuacji, a nie tylko wsadzam mosty LJ bo są lepsze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-02-07, 14:23   

Dlatego mosty lj 13tys reduktor4,16 2tys silnikjakis 1,6-1,8 2 tys wtedy bedzie to chodzilo bez klopotu, czyli wychodzi nam okolo 15-20tys zrobienie zawieszenia silnikan i jakis tam innych pierdol do tego pol roku roboty 33 cale tez wymagają silnika lepszego i reduktora do tego wyciagarka dobra i robi sie 25 tys :-) )
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-07, 15:27   

Troche czesiu zle to liczysz. Bo tak samo amory jak i reduktor do samca trzeba zmienic. Koszt wahaczy ten sam w obu przypadkach. Blokade to przod mozna zrobic na LSD(przeniesc z tylu) a tyl zaspawasz i efekt jakis z tego bedzie. Podobno tez mozna zrobic mechaniczna blokade jakos po pieniadzach na tyle. Wiec tak naprawde koszt przebudowy na mostach z toyoty a zbrojenie standarowych nie wychodzi znacznie drozej, o ile w ogole.

[ Dodano: 2014-02-07, 15:30 ]
No dochodzi kwestia opon i silnika. Jak wkladasz 33 do samca to silnik tez musisz zmienic Kolejny koszt ktorego nie dodales :) U Damiana podobno to 1.3 nawet jakos gra z mostami lj i 35.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-02-07, 15:51   

Jesli robimy od podstaw samca i na nowych czesciach samuraiowskie mosty to duzo taniej nie wyjdzie to wiadomo, zaspawany most przy35 to pewnie troche kicha, mozna i lj zalozyc i zmiescic sie w 6tys tylko jaki tego bedzie efekt to wiadomo ja jestem za tym ze jak robic to robic cos na prawde a nie tak na odwal sie i po kazfym upalaniu naprawiac, wiem ile damiana wszystko wyszlo pl napewno powyzej 10ty z tym ze mial juz rexuktor4,16 silnik 1,3 wtrysm radzi sobie jakos ale do pelnego zadowolenia wsadzi na nastepny sezon pewnie 1,6-1,8, ja sam wiem ze niektorzy przerabiaja samca na sprezyny przez tydzien, mi sie zeszlo grubo ponad miesia. I dzien w dzien robilem tylko wszystko wymierzyc by bylo super to mija czasu, ja jak najbardziej jestem za Lj
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-07, 16:02   

Ja sobie kalkuluje tak, ze baza jest samiec na szerokich mostach na resorach.Staram sie wyliczyc ile wyjdzie w danym ukladzie po sprzedazy tego co zostanie. Jakbym nie liczyc wychodzi w miare podobnie przy lj, tyl vitara + wmacniane pol oski przod, lub 2x wzmacniane.

Wiadomo, mozna wlozyc vitke, opony 31 i ogolnie wyjdzie tanio. Jakos to bedzie jezdzic. Tylko ze boje sie ze za chwile znowu zaczne to przerabiac i koszty podwojne za przerobki.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-07, 16:11   

Hmm no to może od razu po całości - sprzedać całego Samca i kupić całą LJ-tkę :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-02-07, 16:13   

Wszystko zalezy od funduszy polecam zalozyc do samca tylko31 cali i wyciagarke mechaniczna do tego resory mazura lesniki i jest bajka jezdzilem tak i bylem meega zadowolony ze dwa lata namawiali mnie na przerobke na sprezyny a ja wolalem resor bo sie nie psol i nic sie nie dzialo,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-07, 16:17   

SamNaSamZSam napisał/a:
Hmm no to może od razu po całości - sprzedać całego Samca i kupić całą LJ-tkę :)


Wtedy omijamy caly etap przyjemnosci zwiazany z budowa oraz marudzeniem ile to wszystko kosztuje 8-)

[ Dodano: 2014-02-07, 16:18 ]
No i juz nie masz samuraia :(
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2014-02-07, 17:14   

Alternatywa mostow od LJ moga byc mosty z Mercedesa G/Puch-a z orginalnymi blokadami na obu mostach. Teoretycznie przerabialem temat zrobienia zmoty na jednych i drugich mostach (mamy oba takie auta) i po przemysleniach zostalem przy mostach samuraiowych. Kiedys moze urodzi sie temat konkretnej zmoty z duzym silnikiem,temat odlozony na polke. Przy zakupie auta w calosci sporo mozna zaoszczedzic grosza niz kupowac wszystko z osobna.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-02-07, 21:18   

zgadzam się z Garbim kupić coś przerobionego o wiele taniej wyjdzie nawet niech bedzie coś do poprawy to i tak zawsze będzie taniej, co do mostów to jakieś na zwolnicach a jak nie to tylko LJ innego rozwiązania ja np nie widze, LJ plus półosie wzmacniane wtedy most nie do zajebania praktycznie ale wszystko to koszta, tak z ciekawości pacmano napisz ile chcesz wydać i w jakim czasie na samuraia, wtedy można coś podpowiedzieć na co warto wydać kase, jak dla mnie to reduktor 4,16 i opony 31 simex to pierwsze co, potem wyciągarka mechanik nie żaden zasrany elektryk który i tak nie będzie działał,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-07, 21:21   

Występują do lj-tki wzmacniane pólosie ?
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-02-07, 22:43   

Gorbi napisał/a:
Alternatywa mostow od LJ moga byc mosty z Mercedesa G/Puch-a z orginalnymi blokadami na obu mostach. Teoretycznie przerabialem temat zrobienia zmoty na jednych i drugich mostach (mamy oba takie auta) i po przemysleniach zostalem przy mostach samuraiowych. Kiedys moze urodzi sie temat konkretnej zmoty z duzym silnikiem,temat odlozony na polke. Przy zakupie auta w calosci sporo mozna zaoszczedzic grosza niz kupowac wszystko z osobna.



Zamontuj mosty od g do samuraja, polacz z suzukowym reduktorem i zastanawiaj sie czemu nie jedzie przy zapietym 4x4 :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-07, 22:48   

A no tak.
Mosty od G współpracuję z reduktorem od G:)
Przedni most kręci się w "drugą" stronę:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-02-07, 22:53   

Maverick napisał/a:
A no tak.
Mosty od G współpracuję z reduktorem od G:)
Przedni most kręci się w "drugą" stronę:)


Byl u nas wynalazca co do gaza zapodal takie mosty, dym ze sprzegla a gazior stoi :mrgreen: z tego co pamietam to skonczylo sie na odcieciu glowki mostu i przyspaaniu odwrotnie
_________________
606468554
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-07, 23:21   

4.16 juz czeka. Oponki myslalem jakies 31 dopasc. I bedziemy go sprezynowac.

Co do mechanika, to zdaje sobie sprawe ze fajna sprawa, no ale jakby sie wybrac na jakis rajd to klasa z mechanikami chyba raczej mocno obstawioao. A zrobic i sie wkurzac ze cie objezdzaja wszyscy to tez tak srednio. A koszt no to nie wiem, 3k ? PTO gdzies 2k a wyciagarka no to juz tam nie wiem ile trzeba dac.
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2014-02-07, 23:28   

meenia napisał/a:
Gorbi napisał/a:
Alternatywa mostow od LJ moga byc mosty z Mercedesa G/Puch-a z orginalnymi blokadami na obu mostach. Teoretycznie przerabialem temat zrobienia zmoty na jednych i drugich mostach (mamy oba takie auta) i po przemysleniach zostalem przy mostach samuraiowych. Kiedys moze urodzi sie temat konkretnej zmoty z duzym silnikiem,temat odlozony na polke. Przy zakupie auta w calosci sporo mozna zaoszczedzic grosza niz kupowac wszystko z osobna.



Zamontuj mosty od g do samuraja, polacz z suzukowym reduktorem i zastanawiaj sie czemu nie jedzie przy zapietym 4x4 :mrgreen:

Pytanie po co laczyc mosty z reduktorem samuraiowym?
W mojej koncepcji owej zmoty miala byc tylko rama z Samuraia...i dowod rejestracyjny :-P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.