Alternatywa mostow od LJ moga byc mosty z Mercedesa G/Puch-a z orginalnymi blokadami na obu mostach. Teoretycznie przerabialem temat zrobienia zmoty na jednych i drugich mostach (mamy oba takie auta) i po przemysleniach zostalem przy mostach samuraiowych. Kiedys moze urodzi sie temat konkretnej zmoty z duzym silnikiem,temat odlozony na polke. Przy zakupie auta w calosci sporo mozna zaoszczedzic grosza niz kupowac wszystko z osobna.
Zamontuj mosty od g do samuraja, polacz z suzukowym reduktorem i zastanawiaj sie czemu nie jedzie przy zapietym 4x4
Pytanie po co laczyc mosty z reduktorem samuraiowym?
W mojej koncepcji owej zmoty miala byc tylko rama z Samuraia...i dowod rejestracyjny
Red z G jest ciezki, wielki i nie bardzo da sie zrobic sensowne pto, tzn oczywiscie da sie ale zwija na 5tym biegu jak samuraj na 2ce
Chlopie wsadzasz opony 31 cali i masz klopot z mostami toc to orginalne polosie wytrzymują bez wiekszego klopotu, co do wyciagarki to koszt pto 2tys wyciagarka 1tys lina300zl plus robota , na rajdach z elektrykami tak samo mocna obstawa jest, kupisz elektryka za 2 tys a i tak nie bedzie chodzil tz przez pewien okres bedzie ok no chyba ze praktycznie po kazdej jezdzie bedziesz wyciagal elektryka i czyscil.
Zle mnie zrozumiales, jak sie zdecydowalem ze bedziemy cos robic to stwierdzilem ze opony 31 beda. W miare rozsadny rozmiar. Jako ze sie pojawil temat mostow to sobie gdybam juz przyszlosciowo. Rownie dobrze mozna wlozyc te mosty lj z oponami 31. Bedzie kasa to sie wtedy wsadzi wieksze kola i juz nie trzeba bedzie sie martwic o pol oski wzmacniane. Bo widze ze rzucac sie na wszystko na raz nie ma sensu jednak.
hehe rzucanie się na wszystko ma sens z workiem pieniędzy hehe albo zbierac kase uzbierac te 15tys i dopiero zacząć działać tylko mając 15 wtedy się zastanawiasz czy jest sens w błoto to wywalić
hehe rzucanie się na wszystko ma sens z workiem pieniędzy hehe albo zbierac kase uzbierac te 15tys i dopiero zacząć działać tylko mając 15 wtedy się zastanawiasz czy jest sens w błoto to wywalić
robienie po kilka razy tego samego tez nie ma sensu, robilem trzy razy resory, bo kazde kolejne mialy juz byc dobre, dwa razy sprezyne bo waskie mosty sa ok, pozniej szerokie mialy byc ok, teraz po walce z lozyskami i polosiami mam z tylu w miare bezawaryjny most z vitary, ale i tak co chwile jest cos do zrobienia. to jakis luz to lozysko zwrotnicy, ukrecony wieloklin, uszczelniacz itp tym sposobem grzebie trzy razy na sezon, jakbym mial za to placic to by mnie chyba szlag trafil, jedyne pocieszenie to fakt ze wszystko moge zrobic sam, dla odmiany kolega ma mosty z K160 i od trzech lat nie robi przy nich kompletnie nic, choc ma kola 35 i 150 koni.
Właśnie leża mosty od k160... kilka nocy myślałem czy ich nie wsadzić ... jak będe ukręcał samuraiowo vitarowo to chyba je zapakuje
Mówisz o tym białym samuraiu z niebieskimi paskami ? z silnikiem calibry ? Powiedz jak to jedzie na tych mostach?
Swoja drogą jest to pewna alternatywa , boo one nie sa tak ciezarne jak od gr-a .. są stosunkowo tanie tył około 600 zł przód 1000 a wydaje mi sie zee takie 33 -35 to zniosą bez problemu
Wszystko ma swoje wady i zalety ... cóż , że samurai na 35 ma super przeswit jak strach gazu dodać , a tutaj na 35 moze i mniejszy przeswit , ale ładujesz gazu do oporu i może w rezultacie lepiej i dalej zajedziesz
Kiedy tez myslalem nad mostami od k160 ale tylko same minusy i polosie podobno tez się rwą, nie dosc ze przeswitu nie ma to i waga i brak blokad dla mnie to porazka takie mosty, trzeba pamietac o tym ze im wieksze kola tym gorzej takie auto wyciągnoć z bagna, wsadzac takie mosty i zeby miec przeswit jak w samuraiu orzy 31 czy to ma sens ?
nio a co z mostami od uaz mój koleś właśnie zaczął przebudowe na takowe nie afgany, ale z blokadą na tył dokupił blokadę osobno za śmieszne pieniądze chyba za 460zł, a przednią w podobnej cenie zamawia i to nówkę, z tego co mówił to uaz-owski jest o niecałe 20 kg tylko cięższy od samurajowskiego więc niewiele, a dużo wytrzymalsze powiada i plus taki że felgi z samiego pasują nie wiem jeszcze jak z hamulcami bo uaz ma bębny i co wy na takie rozwiązanie
Wszystko zależy od koncepcji jaką przybrałeś .. jesli wsadzasz już afgany czy od g klasy czy też od parcha , too przestaje być to mała zmotka. Więc trzeba sobie odpowiedzieć co chce :) Coś wtedy traciśz a coś zyskasz , zawsze tak jest czy w naturze czy w fizyce :) każda akcja ma swoją rekcje .
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-10, 10:05
Nie no, napisał przecież, że zwykłe.
Przedni most od uaza waży 130 kg, tylny 98 (afgany + ok. 20 kg więcej), jak dla mnie to one są cięższe ze 2x od szerokich samuraiowskich, przedni most od suzy podniosę, a 110 kg bym nie dźwignął
Pewnie pod samuraiem mosty uaza będą bezawaryjne, ale mają kilka innych, poważnych minusów, pomijając masę, dochodzi jeszcze upierdliwe serwisowanie (dzielone pochwy), hamulce bębnowe i tragiczny skręt.
Żeby nie było - miałem dwa uazy i przejeździłem nimi w sumie 9 lat, nigdy nie zepsułem mostu.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 11:29
Hmmm, jak dla mnie takie mosty to raczej kiepski wybór...
Wytrzymać to mogą wytrzymać pod Samuraiem choć u Brata na działce resztki z tylnego mostu kupionego z Uaz'em od kilku lat robią za kwietnik (zmielił się dyfer i uszkodziło miejsce na łożysko wałka ataku, a to raczej nie naprawialny defekt)
Poza tym hamulce z przodu i z tyłu są bębnowe tak jak Didymos już napisał, a żeby dobrze ustawić blokadę w takim moście to trzeba się porządnie natrudzić no i przekładnia nie jest hipoidalna...
No ale co kto lubi
koleś mój postanowił założyć mosty z uaza bo ma już dosyć wymiany główek już zmienił trzy tylne dyfry i jeden przedni i allbo ma pecha do tych dyfrów albo takie są słabe, a na tojotoskie go nie stać więc wybrał z uaza, odnośnie hamulców to przekładka z samuraja będzie przodu a tył tarcza vitara i zacisk przedni escort 96 rok tak miał w samuraju, skręt fakt ma mały most uaza ale sami jest małym autem to top nadrobi przy zawracaniu, a odnośnie wytrzymałości to przy wadze samuraja na pewno będą niezniszczalne
koleś mój postanowił założyć mosty z uaza bo ma już dosyć wymiany główek już zmienił trzy tylne dyfry i jeden przedni i allbo ma pecha do tych dyfrów albo takie są słabe, a na tojotoskie go nie stać więc wybrał z uaza, odnośnie hamulców to przekładka z samuraja będzie przodu a tył tarcza vitara i zacisk przedni escort 96 rok tak miał w samuraju, skręt fakt ma mały most uaza ale sami jest małym autem to top nadrobi przy zawracaniu, a odnośnie wytrzymałości to przy wadze samuraja na pewno będą niezniszczalne
Wymielał główki ? na jakich kołach i jakim silniku ? Można wzmocnić główkę i wytrzymuje nawet 150km i 360 Nm na kołach 35 cali .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum