Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kiedy 4.16 a kiedy zabawa w przełożenia w mostach???
dymek1984 
świeżak


Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 21
Wysłany: 2014-02-10, 11:53   Kiedy 4.16 a kiedy zabawa w przełożenia w mostach???

Witam

Jak w temacie . Co lbędzie ciekawszym rozwiązaniem do mojego Samiego tzn wolny reduktor czy zmiana przełożeń w mostach???Jak to sę przedtawia kosztowo taka przeróbka.
Slinik w nim siedzi z Vitary 16v a kółko 235/70 (może kiedyś 31 cali).


Pozdrawiam

michał
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-10, 11:59   

Na 31 cali wystarcza jedno lub drugie. Ja wybralem reduktor. Przy 31 nie bedziesz musial strzelac ze sprzegla, tylko bedziesz wciskal pedal i bedzie jechal. Przy przelozeniach mostow jest wiecej mocy ale jednak bardziej trzeba bedzie go wkrecic w terenie niz przy reduktorze.

Przelozenia to masz koszt kolo 600-700 za dwie glowki.
Reduktor to pewnie 2k. Same przelozenia w stanach kosztuja 400 dolarow. Ewentualnie lozyska reduktora to 250-300 zl.

[ Dodano: 2014-02-10, 11:59 ]
Jak wlaczysz opcje szukaj to znajdziesz troche na ten temat. Poleca lekture forum
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-02-10, 12:13   

Ja włożyłem do swojego 5.125 i jestem mega zadowolony, kółka ma 235/75R15. Wszystko zależ do czego będziesz używał auta i w jakim terenie. Moim zdaniem to podstawa do podjęcia decyzji, a koszty to już kolega Pacmano Ci przedstawił :lol:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-10, 13:31   

A dla mnie podstawowa różnica to taka, że 5,125 zmienia wszystko :D czyli zwalnia i przełożenia H i przełożenia L i po czarnym (albo generalizując ogólnie na H) "szybko" nie pojedziesz. Reduktor 4.16 daje Ci jeszcze w miarę szybkie (w porównaniu do standardowego przełożenia reduktora 1.3) H.

Z drugiej strony włożenie 5.125 ponoć odciąża cały układ przeniesienia napędu, a jak wsadzisz 4.16 to pewnie reduktor (a raczej jego obudowa) stanie się potencjalnie najsłabszym ogniwem.

Teoretyk ja.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-10, 13:46   

Dla mnie to akurat jest wada, że 4,16 nic nie daje na biegach szosowych (12% zwolnienia względem reduktora od 1,3 praktycznie można uznać za nic).
Jeśli auto nie chce jechać na szosowej piątce ze względu na nadwymiarowe gumy, to 4,16 tego nie naprawi, natomiast wolniejsze mosty zrobią robotę.
Chociaż w przypadku 1,6 16V i takich małych kółek ta "wada" 4,16 będzie niedostrzegalna, a nawet i przy 31" nie będzie dramatu.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-10, 14:06   

Potwierdzam wpis Didymosa.
Przy 1.6 16V i kółkach 31/32 cale na czarnym na piatym biegu jedzie się dobrze.
Nie ma kosmicznego przyspieszenia, ale piąty bieg jest dalej do wykorzystania.
Wcześniej na seryjnym reduktorze i kołami 235/75/15R na piątym biegu miał więcej jady niż obecnie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-17, 22:53   

Miałem w swoim samuraiu 1.3l na wtrysku 5.125 w mostach i opony 235/75r15 i jeździło mi się świetnie na H, ale na reduktorze czasami brakowało mocy na 2 biegu, bo 1 jest nie do zatrzymania. Auto było bardzo elastyczne a przy 90km/h miałem coś koło 3500obr. Jeździłem też samuraiem na 31" z kawałkiem z 4.9 w reduktorze, który szosę zwalnia o 20% i auto na co dzień jest nie do przyjęcia na H, reduktor wiadomo miód malina. Jak dla mnie to dla benzyny 1,3 i kół do 29" oprócz 4,16 do mostów bym włożył dyfry z sj, które mają 3,9 zamiast 3,7, natomiast do kół powyżej 30" raczej pokusiłbym się przełożenia do mostów 4,6. Obecnie mam w samuraiu diesla 1.9td 90KM i koła 235/85/16 i do dyfrów wkładam 4,875 i da to mniej więcej prędkości takie jak seryjny samurai na seryjnych gumach, czyli do tego silnika będzie ok... mam taką nadzieję :)
 
     
Damianwa 
nowicjusz
Zmota



Wiek: 43
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 50
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-02-18, 20:14   

Miałem kiedyś 31 cali 4.16 i seryjne przełożenie w mostach i na H było średnio obecnie ma 4.16 + przełożenie w mostach 4.8 i 35 cali i jest o wile lepiej na H normalnie jak by były seryjne koła :-) wniosek prosty najlepiej to i to wymienić :-) aaa dodam, że na 5 biegu się rozpędza ;-)
_________________
Samurai 95r. 1.8is, skrzynia bmw, reduktor 4.16, blokada przód arb, blokada tył arb, przód wyciągarka star, tył wyciągarka kingone TDS-9.5H, mosty lj70, opony Silverstone MT117 XTREME 35x11.5R15, masa 1450 kg
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-20, 19:21   

A jaki silnik?
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-20, 20:10   

W podpisie ma 1.3. ;)
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-21, 00:12   

A no tak, rzeczywiście :lol: mój błąd:)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.