Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
POMOCY suza nie ma prądu
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-04, 14:26   POMOCY suza nie ma prądu

Witam koledzy pomóżcie zaparkowałem wczoraj sobie swojego samuraia wszystko było ok. Próbuje dziś odpalić i nic żadnej reakcji. Całkowity brak prądu w aucie żadna kontrolka nie swieci NIC. dodam że akumlator jest dobry i wszystko w aucie było wyłączone wiec nie mógł sie rozładować

Przepatszyłem kable od masy od akumlatora i zapłonowe wyglądaja dośc dobrze nie ma żadnego przerwania

Zapodajcie jakies pomysły
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-04, 15:11   

jesli miales wlaczona chocby najmniejsza zarowke mogl sie przez noc rozladowac, naladuj i nic nie przelaczaj, jesli cos bylo wlaczone to bedzie nadal swiecic

jesli było wyłaczone na bank, to juz problem, bo przeciez gdzies ten prąd musiał pójść

narazie mi nic nie przychodzi do głowy poza tym , ze alternator ma zwarcie dlatego rozładował akumulator

teraz powiedz jedno czy aku jest naladowany czy jest rozladowany bo do konca nie jestem pewien o co chodzi, jesli aku dobry w sensie ze naladowany a nie daje pradu-padl glowny bezpiecznik, ktory wszystko zasila
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-04, 15:31   

Generalnie aku jest nowy, i wszystko działało do dziś Pierwsza awaria od 10000 km:( nie mam narazie jak sprawdzic auta bo to kraków centrum miasta korki itp wieczorem jakos popatrze może jakis je**** kabelek sie odczepił , bo jak alternat to juz smutniejsza sprawa;( Na bank wszystko było wyłączone .
Bezpieczniki sprawdzałem i wszystko było OK
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-04, 15:38   

ale powiedz jedno czy aku jest rozladowany czy naladowany a tylko pradu nie ma w aucie
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-02-04, 16:30   

miałem taką lewiznę w instalacji halogenów - szedł po starym właścicielu jakiś kabelek bez przeznaczenia póki go nie dotknąłem i nie zmasowałem gdzies do karoserii... potem po nocy padniety akumulator byl a ja mialem zagadke
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-04, 22:29   

sek w tym ze to tak cieszy jak juz dojdziemy do tego co to było.. :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-02-05, 08:31   

ładuj akume i ma grać!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-05, 17:45   

koledzy sprawa wygląda tak. sami smigał i wszystko było ok , akumlator nówka. Zaparkowałem wieczorem i rano zonk jak sie okazało akumlator się rozładował przez noc pomimo tego że wszystko było wyłączone , na innym aku auto pali. Co to może być ??jakies przebicie ??
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-05, 18:57   

jak Kosa mówi ładuj aku, jak sie jeszcze raz sytuacja powtorzy to trza bedzie sie martwic, jesli prad uciekł tzn cos go zabiera albo ucieka.
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-02-05, 19:54   

Jak by alternator juz tak bardzo bardzo nie ladowal to ci kontrolka "akumulator" o tym powie..

W tym momencie jezeli jezdziles non stop i bylo ok ,a z rana aku ma 0V to znaczy ze albo napiecie ma kaca po piatku ;D albo tak jak wyzej pisali jakis kabelek sie zmasowal i pochlonelo prada..

Alarm masz?
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-02-05, 20:10   

Nie wiem czy jak padną DIODY w alternatorze to nie ma takiego efektu!! Jak jeździ to ładuje a jak nie jeździsz to rozładuje!! CHYBA!!

[ Dodano: 2011-02-05, 20:18 ]
Proszę a jednak może to być przyczyna znalazłem gdzieś na necie:



Pojechałem (jak codziennie) do pracy, po 8 godzinach odpoczywania na parkingu moja Primerka straciła całą moc. Nie zapaliły się nawet kontrolki na desce rozdzielczej, pierwszy sygnał, że coś jest nie tak - nie zadziałał centralny zamek.
1 spostrzeżenie - coś z akumulatorem (rok produkcji 1998), chociaż do tej pory "kręcił" bez problemu, :oops:
2 możliwość - jakieś zwarcie - podejrzewałem radio, ponieważ samo zaczęło mi się czasami wyłączać :?
3 możliwość - akumulator i zwarcie w alternatorze, co mogło spowodować nagłe rozładowanie akumulatora. :cry:
Do domu wróciłem autobusem, następnego dnia uzbrojony w prostownik :lol: podjąłem reanimacje akumulatora, ładował sie 7 godzin. Po sprawdzeniu gęstości elektrolitu okazało się, że jest beznadziejny, nie osiągnął nawet minimum. Zwarcia też nie było w instalacji -pomiar bez włączonego silnika. Ładowania nie mogłem sprawdzić, wtedy nie dysponowałem ani miernikiem ani źródłem zasilania :roll:
Samochód jednak odpalił, pojechałem do hurtowni za akumulatorem, kupiłem nowy ale okazało się, że ładowanie alternatora nie jest za wysokie (12,8 V bez obciążenia) rada od sprzedawcy - alternator może być uszkodzony. A już myślałem,że to koniec wydatków - aku 155zł. (a były droższe)
Pojechałem od razu do warsztatu - pomierzyli, wyszło im to samo, rzucili wartość odpowiednią na ładowanie ponad 14 V. Alternator wyciągnęli, rozłożyli, sprawdzili czy nie ma przebicia na stojanie, okazało się, że uszkodzona była 1 z diód w mostku. Naprawa kosztowała mnie 150zł - wymiana całej płytki. Alternator wyciągnięty - na stanowisku próbnym - kręcił ponad 14 V, zobaczę jak się spisze w samochodzie
Dziwne jest dla mnie to, że nie miałem żadnych sygnałów -np. zapalenie się kontrolki ładowania- o stanie układu (aku, alternator).
Na nowym akumulatorze przed naprawą w warsztacie przejechałem może 20 km a już był mocno rozładowany.
Mam tylko nadzieję, że teraz będzie wszystko ok, przy najbliższej okazji w pn pomierzę sobie napięcie na aku i ładowanie z alternatora, zobaczymy :idea:
Wnioski są takie, że na zimę mam nowy akumulator, naprawiony alternator i od nowa zbieram na opony zimowe :wink: kaska się "wyładowała" :P
Sorrki, ze się tak rozpisałem ale może ktoś będzie miał kiedyś podobne zdarzenie a wniski już gotowe - uzbroić się w miernik i all pomierzyć, może aku da się uratować.
Pozdrawiam klubowiczów
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-02-06, 10:02   

Z tego co pamiętam to witson kupił nówke akumulator i mu padł przez noc - akumulator do wyrzucenia był.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-06, 12:22   

własnie obawiał sie ze to moze byc alternator :( ehi troche kasy pójdzie bo prawdopodobnie aku tez sie juz nie bedzie nadawał
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-06, 20:26   

Napięcie spoczynkowe to ok. 12,5V
Książkowe napięcie to 14,7V przy pelnym obciazeniu

nie wiem jak u was, ale jak walne ogrzewanie i wlacze dlugie to kontrolka alternatora sie swieci, a aku nowiutki 2 miechy

czyzby i umnie alternator, zobaczymy pozyjemy, albo odwrotnie :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-07, 13:43   

koledzy zamykam temat problem rozwiazany:) naszczęscie nic poważnego miałem stara instalacje od elektrycznych szyb i jakis kabel sie zmasował totalna pierdoła która cieżko było znaleśc hehehe
dzieki za pomoc:)
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-07, 14:47   

jak to blachostka moze wkurw... :evil:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-10, 21:01   

Miałeś elektryczne szyby w Samuraiu? Ja próbowałem je spasować to te silniczki były za duże do drzwi i się nie mieściły.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
reselu 
świeżak


Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 2
Wysłany: 2014-01-02, 23:01   

Panowie, pomocy!
Dzis rano wsiadlem do swojego samuraia, odpalil na rys, bez zajakniecia sie, ale ruszajac pod gorke troche go zdusilem i zgasl. Wylaczylem stacyjke i sprobowalem go odpalic spowrotem i wtedy juz nic sie nie zaswiecilo. Ani zadna kontrolka, ani awaryjne nic kompletnie... W aucie dziala tylko klakson i radio... Macie jakies pomysly co to moze byc?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-02, 23:07   

Przywitałbyś się jak człowiek i oczyścił plusową klemę.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
reselu 
świeżak


Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 2
Wysłany: 2014-01-02, 23:27   

Witam! :)

Klemy czysciutkie, bezpieczniki tez wszystkie przepatrzylem, chyba ze sa jeszcze jakies poza skrzynka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.