Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-03-14, 22:06
Tam gdzie jest na sztywno musi być sztywno, a wieszaki rewolwerowe gdzie wieszaki i nic się nie stanie. Na tyle tam gdzie masz wieszak zwróć uwage że masz ogranicznik żeby resor nie wywinął go na druga strone.
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-14, 22:12
Artowi chyba chodzi o inne zjawisko - ja sobie wyobrażam to tak że Samcio schodzi stromo dziobem w dół i w pewnym momencie dziub przeważa na tyle że rewolwer się otwiera i jest rolka przez dziób. Nie wiem czy to w praktyce możliwe, znaczy się sama rolka tak, tylko czy rewolwer ma na to znaczący wpływ i czy na zwykłym wieszaku też by rolki nie było bo zwyczajnie za duży kąt zjazdu był... ja to tak rozumiem.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-14, 22:12
Pamiętać trzeba, że resor oprócz tego, że jest elementem sprężystym zawieszenia, to jest również wahaczem, który trzyma most w ryzach i nie można go sobie zrobić ruchomego w dwóch miejscach.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-14, 22:41
Można i rzeczywiście to sporo poprawia kąt natarcia z przodu, tylko trzeba podkładkę "w klin" zrobić pod mocowanie resora, żeby kącicho na zwrotnicy było odpowiednie. Niestety przy większych kołach bez przemodelowania podłogi budy się może nie obejść, bo koło przy ściskaniu resora będzie się cofało i wlezie w tą część, gdzie są nogi kierowcy.
Fajnym rozwiązaniem do poprawienia sobie sobie parametrów przodu są resory asymetryczne, takie jak np przednie w honkerze, tylko że znów by trzeba budę przerabiać, tym razem pod reflektorem.
Ari możesz zapytać gościa, co zwie się zibi, Wydaje mi się, że on kiedyś jeździł na rewolwerach.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Ja jeżdżę na rewolwerach, mam na tyle i na przodzie nic złego się nie dzieje na trawersach poza tym plusem że dłużej cztery koła dotykają gruntu. Rewolwer nie może Ci się znienacka otworzyć ani też wystrzelić np. w kolano ani tym bardziej podbić samochodu żeby chciał wywinąć koziołka, jeśli chodzi o odrywanie się od ziemi to teoretycznie przy ostrym zjeździe jak dupa idzie do góry a dzięki rewolwerowi most zostaje na ziemi to jest to swoistego rodzaju przeciwwaga i powinno to pomóc zapobiec przewrotce. Bez rewolwera w takiej sytuacji most idzie zaraz za samochodem przenosząc środek ciężkości na niekorzyść i zwiększa możliwość wypadku. To tytułem teorii w praktyce naprawdę nie jest źle bo gdyby było do bani nikt by tego nie zakładał.
Co do przeróbki mocowania sztywnego resoru to na tyle zapomnij, a na przodzie jak kolega wyżej napisał jak najbardziej, nazywa się to resor wleczony i np. Calmini robi odpowiedni zestaw ułatwiający konwersję na przednim moście. Jest kilka plusów tego rozwiązania o których przeczytasz jak wygooglujesz sobie.
A tak między nami, myśl lepiej o sprężynie bo jak zaczynasz dumać o rewolwerach to najdalej rok później będziesz chciał sprężynować, mi tak mówili i się sprawdziło hehe...
Szczególnie ważna jest dla mnie informacja od Krzykka.
Faktycznie cały czas szukam jakiegoś sposobu na zawieszenie i też rozważałem sprężyny, jednak myślałem żeby zastosować na przedzie jednak resory 2” + rewolwer, a tył sprężyna ze sporym wykrzyżem.
Generalnie moja wizja jest taka by Sami nie stał potwornie wysoko(max 2”) i nie był,, rozmymłany” a w razie potrzeby miał fajny wykrzyż.
Jeszcze raz dziękuję – będę dumał – mam jeszcze chwilę, bo kończę też ciekawy projekt: Swap silnika (od Swift GTI) i wspomaganie od Jimny i muszę się chwilę tym nacieszyć.
Krzykku jakiej firmy Twoje poszerzenia nadkoli? Ładne.
pozdrawiam
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Ari zakładasz gti dziwny zbieg okoliczności hehe bo ja też... tyle że jeszcze nie zacząłem choć motor już zawinął do mojego portu.
Słuchaj no, jak nam tak miło się gawędzi a widzę że możemy sobie wzajemnie pomóc to mogę Ci opylić komplet rewolwerów, aaaa w sumie to nawet dwa komplety jak się uprzesz bo u mnie sprężyna będzie niebawem a i tak ostatnio mało śmigam więc mogę założyć zwykłe na te parę tygodni. Jeden warunek: pomożesz i doradzisz co i jak z wiązką z gti jak chętny to wal na PW. Tak to u mnie sie składa, masz zdjęcia https://plus.google.com/photos/114864688096670681636/albums/5874103673572976337
Poszerzenia to 17-tki z Wranglera w opcji 4 tylne (musisz gościa poprosić aby wysłał Ci same tyły do Wranga) przycięte odpowiednio kątówką, włókno szklane od tego gościa: http://tablica.pl/oferta/...html#733d8cfda8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum