Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 13:07
Pomoc przy naprawie mostu
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-08-19, 09:31   Pomoc przy naprawie mostu

Składałem most w Samuraju i jest to szeroki most i teraz mam pytanie z jaka siła trzeba dokrecic srubę ta co wychodzi z gruszki i obraca wałem napedowym bo wiem ze nie moze byc za mocno i tez nie moze byc za slabo :? bo wiem ze to sie dokręca kluczem dynamometryczny
 
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2010-08-20, 19:54   

Siema mam coś co ci się przyda chyba to oto ci chodzi
pozdro :D dokładnie to nie wiem ale to chyba to pierwsze

MMMMMMMMMMMM.jpg
Plik ściągnięto 280 raz(y) 66,39 KB

_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-08-25, 16:23   

Dzieki wielkie za Pomoc :) juz myslalem ze nikt nie bedzie znal odpowiedzi na moje dziwne pytanie :)
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-08-25, 17:41   

Twoje pytanie nie było dziwne - poprostu nikt z nas chyba jeszcze tego rozdziału nie przerabiał :)

Pozdro.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 2010-08-30, 09:43   

No dlatego sie zarejestrowalem na tej stronie ;-) bo widze ze duzo jest tu ciekawych informacji i jak sie poprosi o pomoc to zawsze ktos pomoze bo wszystkiego nie mozna wiedziec :mrgreen:
 
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2010-09-01, 19:04   

Dokładnie kolego dokładnie pomogę jak mogę pozdro 8-)
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-09-01, 20:27   

Witam.Ja to przerabiałem osobiście,bo mój dyfer jest już wiekowy więc musiałem planować tuleję centrującą między łożyskami żeby skasować luz na wałku ataku.Co do dokręcania nakrętki to "na chama"przez rurę3/4 cala o długości 70 cm-tylko dobrze zaklepać chyba że masz nakrętki samokontrujące ;).Tylko wał przykręcać i w teren:):):)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
dudi 
świeżak
dudi



Wiek: 47
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: starachowice
Wysłany: 2014-03-18, 12:18   

witam panowie co z ta tulejka rozprężną dawać nową jak tak to gdzie kupić?
_________________
dudi
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-03-18, 17:08   

w sklepie z czesciami do suzuki:) nigdzie indziej tego nie dostaniesz i raczej nic nie dopasujesz a cena delikatnie zwala z nóg :-D
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-18, 18:04   

dudi napisał/a:
witam panowie co z ta tulejka rozprężną dawać nową jak tak to gdzie kupić?


Tak jak napisano wyżej w Polsce jest to drogie. Jeżeli przez ostatnie pół roku nie rozpinałeś ataku co drugi weekend, to złóż z tą co masz i zobacz, czy da się normalnie spiąć łożyska. Ja u siebie kilka razy rozbierałem dyfer i nie zauważyłem żadnych akustycznych różnic w użytkowaniu mostu, łożyska dało się spiąć bez problemu.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-03-18, 20:23   

Tulejka kosztuje 109zł. Czasem da się starą zreanimować, ale nie zawsze.

Metody z dokręcaniem rurą "na chama", to się nadają ale do warsztatu Cytryna i Gumiaka. Na pewno nie będzie zgodnie ze sztuką :-)

[ Dodano: 2014-03-18, 20:25 ]
[quote="droidboo"]
dudi napisał/a:
to złóż z tą co masz i zobacz, czy da się normalnie spiąć łożyska.


Nie szkoda roboty, żeby składać i sprawdzać jak będzie? Potem znowu rozbierać i poprawiać?

W manualu jest cała procedura opisana krok po kroku i jeśli się ją przejdzie to musi być dobrze. Jeśli uzębienie jest zbyt zużyte to nie będzie dało się ustawić luzu wg procedury :-D
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-03-18, 22:13   

[quote="KSikorski"]Tulejka kosztuje 109zł. Czasem da się starą zreanimować, ale nie zawsze.

Metody z dokręcaniem rurą "na chama", to się nadają ale do warsztatu Cytryna i Gumiaka. Na pewno nie będzie zgodnie ze sztuką :-)

[ Dodano: 2014-03-18, 20:25 ]
droidboo napisał/a:
dudi napisał/a:
to złóż z tą co masz i zobacz, czy da się normalnie spiąć łożyska.


Nie szkoda roboty, żeby składać i sprawdzać jak będzie? Potem znowu rozbierać i poprawiać?

W manualu jest cała procedura opisana krok po kroku i jeśli się ją przejdzie to musi być dobrze. Jeśli uzębienie jest zbyt zużyte to nie będzie dało się ustawić luzu wg procedury :-D


rura 3/4 70cm jest prawie jak klucz dynamo... jak się zaczyna giąć to znaczy ze trzeba przestać dokrecać :mrgreen:
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-03-18, 22:17   

Rzecz w tym żeby nie odkształcić tulei za mocno, bo wtedy diabli biorą całą regulację.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-18, 23:22   

Jak można zreanimować taką tuleję? Ona powinna się odkształcać sprężyście. Jeżeli nie jest przeciągnięta, to powinna być dobra. Wkładasz atak w główkę i spinasz z wagą łożyska. Stówka za nową to jeszcze nie tak najtragiczniej, ale jak stara dobra...
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-19, 08:20   

Można zreanimować w imadle ;) ściskając tuleje równomiernie i mierząc ile się wydłużyła.
Ja ścisnąłem tak, żeby wydłużyła się 1mm. No i skręcanie nie na chama tylko trzeba mierzyć, z jakim oporem kręci się wałek.

KSikorski już pisał wszystko jest jasno opisane w manualu. Choć 20 letniego dyfra nie złożysz już jak orginału ; )
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-19, 10:18   

yahoo33 napisał/a:
Można zreanimować w imadle ;) ściskając tuleje równomiernie i mierząc ile się wydłużyła.
Ja ścisnąłem tak, żeby wydłużyła się 1mm. No i skręcanie nie na chama tylko trzeba mierzyć, z jakim oporem kręci się wałek.

KSikorski już pisał wszystko jest jasno opisane w manualu. Choć 20 letniego dyfra nie złożysz już jak orginału ; )


Dyfra nie złożysz jak fabryka oczywiście:) ale ja tak bym sobie raczej nie reanimował tulei, bo ona musi być symetryczna, żeby prężyła łożyska z którejś strony bardziej, poza tym jej końce muszą być względem siebie równoległe:)

Gdzie można ją kupić za 109zł, jakiś namiar? Czeka mnie niedługo wymiana przełożeń, to taka wiedza może się przydać :)

Fajnie mają w stanach, bo tam takie części, to w każdym kiosku można kupić :mrgreen: i za na prawdę normalne pieniądze :mrgreen:
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-03-19, 11:11   

Najbliższe ASO
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-19, 11:57   

Stówa w ASO, to jakieś wietrzenie magazynów musi być :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-19, 12:28   

Tak czytam i czytam i nie mogę uwierzyć w jaki sposób regenerujecie dyferencjały. Tmi sposobami to tylko wyrzucone pieniądze w błoto, a i czasu szkoda.

Tuleja musi być nowa za każdym razem!!! Dokręcanie na "pałę" to porażka. Żeby to dobrze ustawić wałek musi zacząć się obracać pod odpowiednią siłą. Potem trzeba wyregulować luz między zębami, sprawdzić odcisk itp, itd, a i jeżeli jeździłeś z wywalonymi łożyskami ataku może być tak że nie będziesz w stanie tego dobrze ustawić żeby most byl cichy.

Oddaj to do kogoś kto się zajmuje regeneracją dyfrów albo tańsza opcja kup inny
 
     
dudi 
świeżak
dudi



Wiek: 47
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: starachowice
Wysłany: 2014-03-23, 17:05   

dzięki za info ale wstawię starą wygląda dobrze jutro złożę i się zobaczy
_________________
dudi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.