Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Maverick
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-11, 23:04   

Stare żelastwo, każde żelastwo, do porządku do prowadzi, więdz pędzel bierz, rdzy powiedz cześć Hammerita na metal i już :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-26, 01:27   

Ja to ogólnie się nie znam na zawieszeniach ale dlaczego nie robiliście na tylnym moście mocowań wahaczy głównych spod sprężyny tylko bliżej środka mostu, rozumiem że chodzi o równoległość wahaczy względem ramy ale czy nie lepiej (stabilniej) byłoby w lekkim Kształcie litery A ? bo sierżant to wiadomo.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-29, 20:22   

Błażej jak tam postępy w zawiasie? Mam prośbę mógłbyś mi zrobić fotografię jak podcinałeś błotnik pod przekładnie kierowniczą, w szczególności co zrobiliście z mocowaniem błotnika do ramy. Z góry dziękuje
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-03-30, 13:00   

KRZYKKU napisał/a:
Ja to ogólnie się nie znam na zawieszeniach ale dlaczego nie robiliście na tylnym moście mocowań wahaczy głównych spod sprężyny tylko bliżej środka mostu, rozumiem że chodzi o równoległość wahaczy względem ramy ale czy nie lepiej (stabilniej) byłoby w lekkim Kształcie litery A ? bo sierżant to wiadomo.


Równoległość wahaczy względem ramy (co też nie jest do końca prawdą ponieważ rama ku przodowi schodzi się do wewnątrz) nie jest aż tak ważnym wymogiem, chłopaki robią w ten sposób ponieważ taki system jest sprawdzony i działa, a przede wszystkim jest łatwy do wykonania.
Dużo łatwiej wyspawać prosty wahacz i jego mocowanie niż taki ze skośnie wspawanymi tulejami.
Dobrze piszesz skośne wahacze lepiej by pracowały i byłyby stabilniejsze ale łatwo coś w nich schrzanić a wiadomo, że przy dużych prędkościach każdy milimetr odchyłki w układzie zawieszenia jest ważny.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-30, 16:27   

Acha, OK rozumiem.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-04-21, 18:03   

Dzisiaj znowu nadgoniłem.
Układ hamulcowy i wystartowałem z wydechem.
Niestety, żeby minąć wahacz muszą być "esy"
Trudno mi się tak zwymiarować tak, aby wszystko się zeszło do siebie.
Muszę jutro gdzieś podskoczyć po elastyczne łączniki i przerobić mocowania puszek katalizatora i tłumika.



[ Dodano: 2014-05-07, 23:58 ]
Spring skończony:)






Mam też hydrauliczny ręczny. Na razie na tył. Działa. Zostawiam zaciśnięty na dzisiejszą noc, zobaczymy jak szczelny jest zawór.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-05-08, 00:17   

z tyłu tarcze?
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-08, 00:24   

Tak, tarcze z zaciskami Aisin.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-05-08, 00:31   

z czego to masz? myślałem nad tym tylko troche to kosztuje.... bo bębny mnie już do kur... doprowadzają
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-08, 07:45   

maciek111, tarcze kotwiczne kupione na allegro. Tarcze hamulcowe to tarcze przednie Samurai. Zaciski z jarzmami też Samurai, obojętnie czy Lucas czy Aisin.
Zawór kulowy hydrauliczny.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-08, 08:32   

Tylko Maćku jeden niuans - jeśli "ręczny" czyli zawór kulowy jest na tym samym obwodzie co hamulec roboczy to diagnosta ma pełne prawo odmówić pieczątki. Możesz również rozpatrzyć zaciski bodaj od Forda Scorpio, one mają ręczny normalnie na lince. Jest chyba tutorial Moziembla z montażu takich zacisków.

Sorry Maver, że się wciąłem ale mi się przypomniało że Maciek pisał o kłopotach z przeglądem po zerwaniu linki właśnie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-08, 09:14   

A tak, to prawda co piszesz Sam. Ciężej z pieczątką:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-05-08, 09:41   

Od tych wykrzyzy az przednia tablica rejestracyjna sie przestawila!

Co do recznego, tez mam takie rozwiazanie i polecam. Proste a skuteczne w terenie.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-08, 09:49   

Pacmano a skąd brałeś przejściówkę z zaworu calową na metryczny gwint pod złączkę hamulcową?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-05-08, 10:27   

no właśnie obawiam się że by nie przeszedł badania...
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-05-08, 20:55   

U mnie to juz bylo w zlomku ktorego kupowalem ;)

Ofc przeglad przeszedl.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-05-12, 21:53   

przez zdjęcie na stacji z relacji zlotowej utwierdziłem się w wyborze kierunku rozwoju mojego samuraia.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-05-13, 12:00   

kurian to trzymam kciuki za metamorfozę. Chwal się fotkami.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-05-13, 16:54   

zanim będą fotki to troszku minie, na razie muszę wrócić z kontraktu a dopiero co wyjechałem.
Jest wyznaczony cel, teraz trzeba przejść do realizacji.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-05-13, 22:46   

ja rozważałem ręczny ale oryginalna wajcha z aledrogo z pompą ta do driftu. Jednak przegląd mnie zniechęcił bo robię legalnie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.