Ja to ogólnie się nie znam na zawieszeniach ale dlaczego nie robiliście na tylnym moście mocowań wahaczy głównych spod sprężyny tylko bliżej środka mostu, rozumiem że chodzi o równoległość wahaczy względem ramy ale czy nie lepiej (stabilniej) byłoby w lekkim Kształcie litery A ? bo sierżant to wiadomo.
Błażej jak tam postępy w zawiasie? Mam prośbę mógłbyś mi zrobić fotografię jak podcinałeś błotnik pod przekładnie kierowniczą, w szczególności co zrobiliście z mocowaniem błotnika do ramy. Z góry dziękuje
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-03-30, 13:00
KRZYKKU napisał/a:
Ja to ogólnie się nie znam na zawieszeniach ale dlaczego nie robiliście na tylnym moście mocowań wahaczy głównych spod sprężyny tylko bliżej środka mostu, rozumiem że chodzi o równoległość wahaczy względem ramy ale czy nie lepiej (stabilniej) byłoby w lekkim Kształcie litery A ? bo sierżant to wiadomo.
Równoległość wahaczy względem ramy (co też nie jest do końca prawdą ponieważ rama ku przodowi schodzi się do wewnątrz) nie jest aż tak ważnym wymogiem, chłopaki robią w ten sposób ponieważ taki system jest sprawdzony i działa, a przede wszystkim jest łatwy do wykonania.
Dużo łatwiej wyspawać prosty wahacz i jego mocowanie niż taki ze skośnie wspawanymi tulejami.
Dobrze piszesz skośne wahacze lepiej by pracowały i byłyby stabilniejsze ale łatwo coś w nich schrzanić a wiadomo, że przy dużych prędkościach każdy milimetr odchyłki w układzie zawieszenia jest ważny.
Dzisiaj znowu nadgoniłem.
Układ hamulcowy i wystartowałem z wydechem.
Niestety, żeby minąć wahacz muszą być "esy"
Trudno mi się tak zwymiarować tak, aby wszystko się zeszło do siebie.
Muszę jutro gdzieś podskoczyć po elastyczne łączniki i przerobić mocowania puszek katalizatora i tłumika.
[ Dodano: 2014-05-07, 23:58 ]
Spring skończony:)
Mam też hydrauliczny ręczny. Na razie na tył. Działa. Zostawiam zaciśnięty na dzisiejszą noc, zobaczymy jak szczelny jest zawór.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
maciek111, tarcze kotwiczne kupione na allegro. Tarcze hamulcowe to tarcze przednie Samurai. Zaciski z jarzmami też Samurai, obojętnie czy Lucas czy Aisin.
Zawór kulowy hydrauliczny.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-08, 08:32
Tylko Maćku jeden niuans - jeśli "ręczny" czyli zawór kulowy jest na tym samym obwodzie co hamulec roboczy to diagnosta ma pełne prawo odmówić pieczątki. Możesz również rozpatrzyć zaciski bodaj od Forda Scorpio, one mają ręczny normalnie na lince. Jest chyba tutorial Moziembla z montażu takich zacisków.
Sorry Maver, że się wciąłem ale mi się przypomniało że Maciek pisał o kłopotach z przeglądem po zerwaniu linki właśnie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
przez zdjęcie na stacji z relacji zlotowej utwierdziłem się w wyborze kierunku rozwoju mojego samuraia.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
zanim będą fotki to troszku minie, na razie muszę wrócić z kontraktu a dopiero co wyjechałem.
Jest wyznaczony cel, teraz trzeba przejść do realizacji.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum