Wysłany: 2013-07-09, 15:14 Ile ciśnienia w BF km2 ?
Witam, mam oponki 235/75 BF goodrich km2. Czy jest różnica w funkcjonowaniu opon miedzy nalewką a oponą przy niskim ciśnieniu? Zastanawiam się na ile "bezpiecznie" upuścić ciśnienia przy standardowej feldze. Mam nabite 2 bary i nie wiem czy iść niżej?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-09, 21:39
Ja w terenie schodzę z reguły do 1 atm, a to i tak jest dużo, tylko mam założone dętki.
Jak jeździłem na bezdętkach, to robiłem tak samo, opona mi nigdy nie spadła, jak miałem ok. 0,5 atm to zdarzało się rozszczelnić, ale nie tak żeby nie dojechać do domu.
Podepnę się tu, żeby nie mnożyć podobnych tematów. Ile polecacie ciśnienia w kole 235/75 R15 nalewka kopia opony BFG KM1 w użytkowaniu codziennym???? Myślałem o 1.8??? Co wy na to?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 16:28
Ja na co dzień śmigałem z takimi oponami, tylko kopia geolandera mt 2.0-2.2 bara i było ok. Im większe ciśnienie tym mniej komfortowo, ale za to mniej pali :) Fabrycznie suzuki na tabliczkach chyba 1,4 zalecało, ale nie mam przed oczami i nie pamiętam dokładnie, może Sam odczyta ze swojej
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Tylko pamiętajcie, że ujeżdżam Longinię z dieslem a to może mieć jakieś tam znaczenie dla tych parametrów.
Zdaje się, że chyba Tanto albo Manias porządkował sprawy ciśnień i zrobił taką zbiorczą tabelę, dla longów, shortów, benzyn itp. Jak będę miał chwilę to postaram się znaleźć.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 18:50
Mi się wydaje, że w krótkim też mam 1.4 bara przód/tył, może nawet pod obciążeniem więcej jest.
Można napompować tyle, ile producent napisał na oponie:) 2.0 i powyżej mi odpowiada:) Na większe przeloty tak pompowałem, żeby było ekonomiczniej i łatwiej się kieratem kręciło. Jak jadę w teren, to upuszczam do 1.2-1.4
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Ale jak tak nabijesz oponę to straszni środek tnie, poza tym to są ciśnienia dla dużo mniejszych opon, czym większa opona to ciśnienie może być ciut mniejsze.
Ja bije 1,4-1,5
[ Dodano: 2014-04-08, 20:12 ]
I tak mam środek mocno wytarty
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 22:42
Tyle suzuki przewidziało.
Ciśnienie nie zależy od wielkości opony, tylko od jej obciążenia. W ciężkim samochodzie, żeby opona miałą optymalne ugięcie trzeba napompować większe ciśnienie. Dlatego na tabliczce Sam pod obciążonym tyłem trzeba napompować 1.8 a nie 1.4. W kolegi oryginalnych km2 jeżeli dobrze pamiętam, to można do 3.5 czy nawet 4 barów ładować. I jak ponad 3 tony jego disco ważyło, to na trasie jakoś koło 3 barów pompował, żeby opona normalnie wyglądała i pracowała.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum