Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-08, 10:17 Re: Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał ???
dymek1984 napisał/a:
Witam
Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał na tyle w Samcu????
Pozdr
M.
[ Dodano: 2014-04-08, 10:16 ]
Czy założenie dystansuna wał może coś pomóc w tej kwesii, ,czy ma to wogule jakieś znaczenie?
Dołożenie dystansu zmniejszy ryzyko ukręcenia wieloklinu na wale, poprzez zmniejszenie jego "wyciągnięcia".
Kolega Hałas w twoim poprzednim poście (na ten sam temat ) sugerował słusznie (cytat):
"(...)Do sprawdzenia:
Poduszki reduktora, łapy poduszek od strony ramy (u mnie lewe było oderwane), łapa od reduktora (szczególnie prawa-długa lubi się wyginać).
No i przede wszystkim cybanty resorów(...)" a z tego co pamiętam, to coś kombinowałeś z cybantami, prawda?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 10:51
Moze resor na tyle miękki, ze tak się esuje, ze krzyżak eksploduje.
Na wale są oznaczenia w postaci kropek. Na dłuższej części wali jest kropka na płaszczyźnie prostopadłej do frezów, obok nakiełka. Na krótkiej części wału jest zaraz za rowkiem, w który wchodzi odsłona gumowa. Składać wał musisz tak, aby te kropki były w jednej linii, wtedy widełki w obu częściach wału,w których krzyżyki siedzą będą symetryczne więcej siebie osiowo. Brzmi skomplikowane, ale czynność bardzo prosta, popatrz za kropkami.
Dystans się zakłada jak się wall za krótki robi, czyli przy lifcie najczęściej. Jak przesadzisz z dystansem i luz zniknie, to w najlepszym wypadku zabije Ci tylko łożyska atak/reduktor, bo wał się skraca i wydłuża podczas pracy zawieszenia.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-08, 13:18
dymek84 napisał/a:
Czy element z wału z którego wystaje wieloklin powinien być przykręcony od strony reduktora czy mostu?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-10, 12:10
Wał nr3 - krótsza część idzie od reduktora
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum