Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał ???
dymek1984 
świeżak


Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 21
Wysłany: 2014-04-08, 10:14   Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał ???

Witam

Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał na tyle w Samcu????


Pozdr
M.

[ Dodano: 2014-04-08, 10:16 ]
Czy założenie dystansuna wał może coś pomóc w tej kwesii, ,czy ma to wogule jakieś znaczenie?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-08, 10:17   Re: Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał ???

dymek1984 napisał/a:
Witam

Jak powinien być prawidłowo złożony i założony wał na tyle w Samcu????


Pozdr
M.

[ Dodano: 2014-04-08, 10:16 ]
Czy założenie dystansuna wał może coś pomóc w tej kwesii, ,czy ma to wogule jakieś znaczenie?




Dołożenie dystansu zmniejszy ryzyko ukręcenia wieloklinu na wale, poprzez zmniejszenie jego "wyciągnięcia".

Kolega Hałas w twoim poprzednim poście (na ten sam temat :evil: ) sugerował słusznie (cytat):
"(...)Do sprawdzenia:
Poduszki reduktora, łapy poduszek od strony ramy (u mnie lewe było oderwane), łapa od reduktora (szczególnie prawa-długa lubi się wyginać).
No i przede wszystkim cybanty resorów(...)" a z tego co pamiętam, to coś kombinowałeś z cybantami, prawda?
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-08, 10:51   

Moze resor na tyle miękki, ze tak się esuje, ze krzyżak eksploduje.

Na wale są oznaczenia w postaci kropek. Na dłuższej części wali jest kropka na płaszczyźnie prostopadłej do frezów, obok nakiełka. Na krótkiej części wału jest zaraz za rowkiem, w który wchodzi odsłona gumowa. Składać wał musisz tak, aby te kropki były w jednej linii, wtedy widełki w obu częściach wału,w których krzyżyki siedzą będą symetryczne więcej siebie osiowo. Brzmi skomplikowane, ale czynność bardzo prosta, popatrz za kropkami.

Dystans się zakłada jak się wall za krótki robi, czyli przy lifcie najczęściej. Jak przesadzisz z dystansem i luz zniknie, to w najlepszym wypadku zabije Ci tylko łożyska atak/reduktor, bo wał się skraca i wydłuża podczas pracy zawieszenia.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-04-08, 13:10   

Czy element z wału z którego wystaje wieloklin powinien być przykręcony od strony reduktora czy mostu?
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-08, 13:18   

dymek84 napisał/a:
Czy element z wału z którego wystaje wieloklin powinien być przykręcony od strony reduktora czy mostu?




_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2014-04-10, 11:56   

Troszeczkę słabo widać na tym zdjęciu. Krótsza część jest przykręcona do mostu czy reduktora?
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-10, 12:10   



Wał nr3 - krótsza część idzie od reduktora
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-04-10, 13:54   

Mnemotechnicznie:
Montaż tak, żeby się woda wylewała z wału.
:-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.