Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
RAMA
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-18, 10:47   RAMA

Co radzicie w takiej sytuacji? postaram się to jakoś pospawać sensownie, czy może inaczej?

http://zapodaj.net/b94d15e2bd6a6.jpg.html

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-18, 11:10   

No raczej nie da się w tym stanie auta za przód szarpać...Wydaje mi się, że najlepiej będzie wyciąć całość i wstawić zamiennik z innej ramy.... albo najprościej kupić ramę i przełożyć całą ramę. Ramy Samuraja są z reguły odporne na rdzę, tutaj widzę ostro ruda zjadła... ja mam tył ramy nadgryziony, ale tą rurkę poprzeczną, zamierzam ją wyciąć i wstawić w jej miejsce profil...

Ewentualnie, możesz jeszcze wspawać odpowiednio wycięty płaskownik po bokach, ale to jedynie łatanie dziury, a nie usuwanie poważnego uszkodzenia ramy

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-18, 11:18   

niezabardzo mam miejsce na przekładkę ramy - ale odpowiednio przyciąć wstawki (takie duże) to będzie jakieś rozwiązanie :)

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-18, 11:20   

kobzi napisał/a:
niezabardzo mam miejsce na przekładkę ramy - ale odpowiednio przyciąć wstawki (takie duże) to będzie jakieś rozwiązanie :)

pozdr


Spróbuj dobrać kawał ceownika, jest mocniejszy od dwóch pospawanych płaskowników
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-06-18, 12:00   

Zwróć uwagę że to miejsce w którym jest przykręcona przekładnia kierownicza. Moim zdaniem w grę wchodzi tylko wstawka zdrowego fragmentu ramy z jakiegoś rozbitka, a jedyne rozwiązanie mające długoterminowy sens techniczny to przekładka całej ramy.

Na miejscu diagnosty nie podbiłbym Ci przeglądu z ramą łataną w tym miejscu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-18, 13:42   

jeżeli porządnie to zrobię (a muszę) to nie widzę problemu
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-18, 13:53   

Ja tez bym radzil przeszczep kawalka ramy z jakiegos rozbitka, jak Ci na jakims wyboju przekladnia odpadnie od ramy to mysle ze nie bedzie za ciekawie...
Samuraiowe ramy rzadko rdzewieja, wiec mysle ze ze znalezieniem ramy w przyzwoitym stanie i przyzwoitej cenie nie bedzie problemem.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-18, 19:59   

Przekładka całej ramy (ramę do samuraia kupisz w cenie złomu) jest pewniejsza i dużo łatwiejsza. Przy spawaniu i tak będziesz musiał wzmocnić, w gratisie przy tej operacji możesz jeszcze spierniczyć geometrie... przy cenie ramy ~200PLN średnio się opłaca kombinować.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-18, 21:18   

Wytnij zgnite i wstaw łatę. Prawda jest taka że to ci wyjdzie taniej. Skoro reszta zdrowa.
tylko musi być naprawdę dobra.
A diagności?? hmmm nie będę się wypowiadał na ich temat :mrgreen: Połowa to nie wiem co robiła wcześniej koła zmieniała?
Ja mam taki spaw na ramie :mrgreen: podobnie miałem zgnite tylko że przy numerach :mrgreen: Albo był bity albo nr spawane bo tylko tam zgnił.
diagności latarkami świecą w nr się wpatrują jak w obraz i nic a elektrycznie jechałem całość
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-06-18, 21:59   

Dajcież spokój, przekładka ramy to masa gównianej roboty, że o zmarnowanym czasie nie wspomnę.
Już lepiej to naprawić kawałkiem wyciętym ze zdrowej ramy albo spreparować brakującą część z profilu 100x50 mm.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-06-19, 00:11   

Kawałek ramy wstawić wystarczy w zupełności!
Byle by spaw kładł ktoś kto umie to zrobić (a nie popoblone po wierzchu) no i ważne żeby zachować wymiary.

W profile nie ma się co bawić-tuleje przekładni kierowniczej/mocowania resora a cena ram samuraia śmieszna (jak nic nie znajdziesz pisz PW-dam namiary)
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-19, 10:56   

No spawane będzie do czoła. Niezależnie od metody spawania, musisz zrobić pełen przetop. Proponuję ustawić elementy z zachowaniem małej szczeliny, jakieś 1-2 mm. Spawanie z dołu do góry, żeby zapewnić najlepsze właściwości spoiny. Spoina ukosowana.
Musisz unikać pionowych spawów, szczególnie na bokach ramy. Proponuję takie ułożenie/ cięcie (dół ramy cięty pod prostym kątem, boki ze skosem)



Trafiłem na takie forum, gdzie radzą 30 st. zamiast 45 st., ale myślę, że nie ma to dużego znaczenia http://www.millerwelds.co...a-vehicle-frame
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-06-19, 12:35   

Co to jest spoina ukosowana?
Co to znaczy "unikać pionowych spawów"?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-19, 13:21   

Przepraszam Mav, przez pomyłkę wcisnąłem zły przycisk ;)

A więc ukosowana (zygzakowa) spoina wygląda mniej więcej tak


Domyślam się, że kolega kobzi będzie spawał MAG-iem... nie wiem jakiej grubości jest ścianka ramy, ale na pewno nie przekracza 4 mm. Stąd technologia spawania jest taka: materiału nie ukosujemy, żeby przetopić ustawiamy niewielką szczelinę (troszkę grubszą, niż średnica drutu, gdyż przy spawaniu szczelina się zejdzie), spawamy od dołu do góry, żeby wzmocnić przetop, robiąc małe zygzaki. Jestem tigowcem, więc wpychałbym ostro drut do środka, żeby zapewnić porządne wtopienie.

Moja rada dla kobziego - jak dostaniesz kawał zdrowej ramy, wytnij sobie z niej kawałek, poćwicz na nim z ustawieniami prądu i posuwu drutu, aby uzyskać najlepszy efekt.
Dla umożliwienia dobrego łączenia, możesz w jeden element wstawić kawałki płaskownika jako podkładkę, wtedy nie masz problemu z porządnym łączeniem (na tym rysunku dodatkowo zukosowano ścianki materiału spawanego, ale w Twoim przypadku to jest zbędny zabieg)



Natomiast pionowe spawy - miałem na myśli, żeby nie ciąć i spawać ramy pod kątem prostym, gdyż przy takim ułożeniu spoina pęknie przy większym obciążeniu. Dlatego zaleca się ciąć ramę pod kątem 30-45 st. Dla wyjaśnienia dałem poglądowe zdjęcie
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2014-06-19, 13:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-06-19, 13:31   

ok, dzięki piękne!
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-19, 16:19   

he jak nie spawał nigdy to lepiej to komuś daj.
Elektrycznie też to się da pospawać. Przynajmniej ja to spawałem inwerterem.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-20, 10:51   

Jak ktoś umie spawać daną metodą, to pospawa magiem, migiem, tigiem, gazem, elektordą :mrgreen: Oczywiście najłatwiej jest wstawić kawałek ramy, ale z profila mimo, że więcej roboty, to też będzie działać. Można pójść krok dalej i od razu sobie powiesić jakąś przekładnię ze wspomaganiem i dorobić resztę. Co do spawania, to jak napisał ktoś wyżej; dać komuś, kto ogarnia spawanie, bo element dość istotny jest :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.