Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2014-04-27, 22:09
naprawa reduktora
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-13, 14:04   

A w jaki sposób to mogę zrobić? Dopiero zaczynam przygodę z Samcem i jestem jeszcze mocno zielony w temacie :)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-06-13, 14:08   

Cytat z naszego forum (aut. Slavok): "Sprawa wygląda inaczej gdy możemy obmacać taki reduktor bo tak jak pisałem już wcześniej stosunek przełożeń w reduktorach od 413 i 410 jest inny więc w 410 mamy L 2.511 więc wrzucając na L i kręcąc jeden raz flanszą od napędu na tył flansza przez którą reduktor odbiera moc ze skrzyni obróci się dokładnie o 2,51 obrotu adekwatnie zakręcając 10 razy flanszą ta 2ga zakręci się nam 25 razy z groszem, natomiast w reduktorze od 413/samuraia (L 2.268) robiąc tą samą czynność na jeden obrót przypada 2,26 obrotu a więc kręcąc 10 razy mamy 22,6 obrotu, można kręcić też odwrotnie wtedy ten stosunek liczymu na odwrót czyli np 22,6 obrotu wałkiem odbierającym moc ze skrzyni daje nam 10 obrotów na wałkach wychodzących na mosty.
na przełożeniach szybkich - H stosunek to w 410: 16 obrotów na 10 obrotów, w 413/samurai to: 14 obrotów na 10 obrotów. "

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1917
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-18, 19:48   

Niestety reduktor został mi sprzątnięty sprzed nosa :/
Samochód potrzebny w przyszłym tygodniu, więc chyba trzeba grzebać przy starym reduktorze.. Reduktor działał, ale olej wyciekał tak jak pisałem przy wyjściu wału do przedniego mostu. Czy wymiana uszczelniacza powinna rozwiązać sprawę? Co w przypadku gdy go wymienię a olej nadal będzie wyciekał? Czy taki reduktor może to spowodować, że auto stanie gdzieś w środku lasu?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-18, 19:52   

Odkręć wał,flanszę i wymień uszczelniacz.Przed włożeniem flanszy zobacz,czy uszczelniacz nie wytarł rowka na niej.Jak tak trzeba to przepolerować.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-06-18, 22:03   

Zbadaj też, czy łożysko wałka za flanszą nie ma luzu, uszczelniacz rzadko pada ot tak sobie.
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-19, 08:41   

Tak sobie teraz myślę, że chyba nie chciałbym napotkać jakiejś niespodzianki przy rozbieraniu reduktora, bo za tydzień auto musi być sprawne w 100%.. a wychodzi na to, że różnie może z tym być. Dlatego jednak zacząłem myśleć o zmianie reduktora na jakikolwiek, sprawny..

Na tablicy pojawił taki oto reduktor od litrówki, ale jak widać jest trochę upaćkany od oleju..
http://olx.pl/oferta/redu...html#30848e6b8a

Co o tym sądzicie? Jest też do wzięcia reduktor od 1.3, na który jest gwarancja rozruchowa co pozwala patrzeć na niego z większym optymizmem. Poza tym do zrobienia reduktora 4.16 chyba i tak potrzebuje tych dwóch reduktorów?

Wiem, że trochę dużo pytań zadaję, ale trochę jestem zagubiony w temacie ;)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-06-19, 10:31   

Pamiętaj że nie każdy reduktor od litrówki pasuje do przeróbki 4,16 (szukaj tematu na forum)
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-19, 10:35   

Już czytałem :) i wydaje mi się, że ten z ogłoszenia jest tym właściwym.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-06-19, 11:40   

Wg mnie 800 za reduktor od litrowki to duzo za duzo, no ale mamy wolny rynek ;)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-19, 11:56   

Realna cena to 600 i mniej.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-19, 13:20   

W takim razie chyba póki co zmienię go na ten od 1.3
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 18:36   

Z tymi cenami to ludzie powariowali, te nadające się do 4.16 to i potrafią wystawiać za 1000... :roll:
Realne ceny takich reduktorów od 1.0 to jest tak jak Zawias mówi, koło 500 zł.
Na razie to lepiej kup sobie ten od 1.3 a potem poszukaj odpowiedni od 1.0 w normalnej kasie.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
tomeks
nowicjusz


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 48
Wysłany: 2014-06-21, 08:13   

Tak tez zrobilem :) W srode bede probowal go zalozyc.Potem zobacze co sie stalo w starym reduktorze.

[ Dodano: 2014-06-24, 10:50 ]
Jeszcze jedno pytanie o reduktor.. ;)

http://allegro.pl/redukto...4254632618.html

Kupiłem takowy reduktor do Samca. Trochę się pospieszyłem, bo nie mam jeszcze rozeznania w temacie a i swojego samuraia też za dobrze nie znam. Jak widać tutaj jest hamulec ręczny przy reduktorze, u mnie jest na moście. Czy nie ma żadnych przeciwwskazań, żebym założył ten reduktor?
 
     
Pawcio89 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Przewrotne
Wysłany: 2014-11-12, 17:53   

Wie ktoś czy jest sens wymieniać podkładki znajdujące się na końcach wałka pośredniego? Bo zastanawiam się czy je wymieniać a nie są jakieś najtańsze jak za taki kawałek blaszki. A i może jeszcze wie ktoś czy podbierze od czegoś gumową osłonę lewarka od reduktora? Bo znalazłem pod Sumuraia ale kosztuje ponad stówę.
_________________
Samurai 1.9TD, 1999r, Good Year Wrangler ATR 205/75R15
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.