Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
rysiek1
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-17, 14:21   rysiek1

witam. co prawda miałem nie publikować materiałów związanych dopiero co zrealizowanym projektem ale może komuś przydadzą się niektóre pomysły stad też ten artykuł . Samochód powstał przy ogromnej pomocy merytorycznej Daniela Burzyńskiego i Dominika Samosiuka ( 4xdrive)-za co serdecznie dziękuję, jako próba nawiązania walki z czołówką w klasie extreme mechanik , a czy się to uda to się okaże.

podstawowe założenia to :
-możliwie niska waga oraz środek ciężkości (realna!!! waga do 1100 kg wysokość do 165 cm)
-samochód stosunkowo niedrogi w użytkowaniu

a oto specyfikacja:
-odchudzona i skrócona rama Jimny
-mosty ( tył Jimny, przód samurai) z arb
-reduktor Samurai z PTO własnej konstrukcji i przełożeniami 4,16
-wyciągarka główna BRDM z odchudzonym bębnem
-wyciągarka tył/asekuracja WARN xp
-silnik połączenie Jimny i Liana -przerobione koło zamachowe, kolektor wydechowy itd. - około 115 km
-skrzynia biegów Jimny lekko dłubnięta
-ramo-klatka oczywiście z rur bezszwowych
-pokrycie maski w pełni aluminiowe- całe przykrycie silnika waży z lampami 12,5 kg
-poszycie poliwęglan + aluminium
-zawieszenie FOA + sprężyny Trial Master- w późniejszym czasie przewidziany kompletny coil-over
-bead locki wewnętrzny i opona silverstone 33/10,5/15
- oraz masę innych dupereli potrzebnych w samochodzie do klasy extreme

parę zdjęć z realizacji:
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0619JP_ewxsrsp.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0620JP_ewxsrsx.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0621JP_ewxsrse.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0622JP_ewxsrsw.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0623JP_ewxsrss.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0625JP_ewxsrsq.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0634JP_ewxsrap.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0647JP_ewxsrah.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0673JP_ewxsrar.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0790JP_ewxsran.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0791JP_ewxsrae.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0792JP_ewxsraw.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0793JP_ewxsras.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0794JP_ewxsraa.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0795JP_ewxsrqp.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0800JP_ewxsrqh.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0801JP_ewxsrqr.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0804JP_ewxsrqx.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0805JP_ewxsrqn.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0807JP_ewxsrqe.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0808JP_ewxsrqw.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0811JP_ewxsrqs.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0812JP_ewxsrqa.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0815JP_ewxsrqq.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0184JP_ewxsrws.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0183JP_ewxsrww.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0182JP_ewxsrwe.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0175JP_ewxsrwn.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0173JP_ewxsrwx.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0170JP_ewxsrwr.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0168JP_ewxsrwp.JPG/
a to zdjęcia z pierwszych testów:
https://www.facebook.com/...&type=1&theater
Ostatnio zmieniony przez Myszon 2014-12-24, 09:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-17, 15:12   

Po pierwsze dobrze było by się przywitać :)
Poza tym szkoda że nie wstawiłeś miniatur zdjęć było by łatwiej to cudo oglądać.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-07-17, 15:23   

Jak wyedytujesz i zamiast urli dasz img to powstawiasz bedzie od razu widac zdjecia. Oczywicie niektorym zabije to transfer (np Sam), ale nie mniej jednak zle sie tak oglada bo nawet w galerii tego nie masz tam.

Samca co prawda to nie przypomina ;) ale projekt fajny. Troszke kasy poszlo ...
 
     
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-17, 15:31   

próbowałem się przywitać - nawet dwa razy ,ale tego posta tez wkleiło mi dopiero za 4 razem- nie wiem czemu nie znam sie na forach-przepraszam
a co do kasy to auto ma po uleczeniu chorób wieku dziecięcego nawiązać rywalizację na technicznych rajdach z GRAT ami ,a w porównaniu z nimi to kasa niewielka:) co do zdjęć to niestety ale to co mówisz jest dla mnie czarną magią- zrobiłem to jak umiałem -jak się nauczę to postaram się zrobić to inaczej
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-07-17, 15:48   

Jak dasz "Edytuj" na tym poscie, to pod temat bedziesz miec przyciski. Wybierasz taki o nazwie "IMG" , klikasz, wyskakuje okienko zeby podac link do obraz - czyli te co dales wyzej, i ok :) I tak z kazdym.
 
     
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-17, 15:59   

próbowałem ale chyba nie wyszło- ja tak jak mówiłem nie znam się na tym i na pewno coś pochrzaniłem -ale poproszę brata to to ogarnie tymczasem musi zostać tak:)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-07-17, 16:03   








etc... musisz kolego skopiować z ifotos z każdego zdjęcia link z pozycji Kod na forum[2] i wkleić na nasze forum, wtedy wyjdą Ci ładne obrazki
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-17, 16:15   

































dziękuję teraz skumałem:)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-07-17, 16:17   

oj tam, oj tam - przecie to o esencję chodzi ;) sam motałeś to cudo? znaczy się pisałeś, że z pomocą 4xdrive tyko czy w (przy)domowym warsztacie czy w jakimś pro zakładzie.

Sporo pracy widać i ambicje duże - podoba mi się taki zestaw i trzymam kciuki za interesujące pojedynki w rajdach.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2014-07-17, 16:21   

widziałem na zywo i robi wrazenie fajna mała zmotka nic tylko sukcesów na duzych rajdach zycze :)
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-07-17, 16:21   

ahh podobuje mi się taki sprzęt mega fajnie ,, jak to wagowo to wygląda 1100 kg to by było idealnie ;-) za lekki do extremu też lipa
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-17, 16:35   

o witam Kewina:)
co do konstrukcji to robiłem u siebie sam, elektrykę i częściowo mechanikę silnika 4xdrive bo na tym się nie znam na tym poziomie dlatego się nie pchałem
co do wagi to chyba wyszło poniżej 1100- tak widzę z doświadczenia ale do tej pory nie ważony
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-07-17, 21:42   

Siema. A na sudetach nie wstawiłeś zdjęć :) Przyjedz do nas w sobotę to CI zważymy mróweczkę na sportowej u Małego. Zdzwonimy sie jutro.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-17, 23:44   

cześć Wojtku:)
jak sam widzisz wklejenie paru zdjęć i tak sprawiło mi sporo problemów a Ty chciałbyś żebym to robił masowo:) tak na prawdę zależy mi na tym aby każdy kto widzi niedoskonałości w tym projekcie mógł się wypowiedzieć, szczególnie zależy mi na uwagach typu: " to jest źle - zrobiłbym to tak..."przypuszczam , że na tym forum jest sporo osób doświadczonych w podobnych konstrukcjach i będę wdzięczny za ich uwagi. Z mojej strony jakieś doświadczenie w tych sprawach mam stąd, też jeżeli ktoś będzie potrzebował wyjaśnień , lepszych zdjęć, podpowiedzi itd to na pewno postaram się coś dać od siebie. Jeżeli będzie tak potrzeba to bardzo chętnie umieszczę podobnego posta na Forum Sudeckim, o ile oczywiście uda mi się na nim zalogować - co w moim przypadku wcale nie jest oczywiste. jutro z rana się zdzwaniamy
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-07-18, 11:20   

popraw link do fejsbuka bo u mnie nie dziala a chciałem zobaczyc jak to jeździ
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
rysiek1 
świeżak


Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-07-18, 12:31   

https://www.facebook.com/dpk.jastrzebie

niestety nie ma filmików z prób na podjazdach i odcinkach technicznych a do tego to auto zostało stworzone
jak uda się coś nagrać to postaram się wrzucić
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.