Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zestaw naprawczy tylny most 413 wąski z blokadą
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-23, 19:56   

kostuch napisał/a:
meenia napisał/a:
Spawy nie za piekne :mrgreen: duzo pradu, malo drutu. Mechanim nie za malo skoku ma ??

Spawy nie są piękne, bo przy ich pomocy był prostowany most.
Przy spawaniu strasznie rzuca i ciągnie na boki. Na długości 1,5m szerokości mostu to już jest spory problem. Wzajemne odchylenie czopów na końcach mostu podczas spawania zmieniało się +/- 2cm!!! Na oko nic nie widać, a jak się wstawiło most w przyrząd specjalny, to bicie było okrutne. Żeby to potem wyosiować, trzeba grzać i chłodzić w strategicznych punktach.
Dlatego to tak wygląda z wierzchu.

Skok przesuwki jest nieco większy od wysokości kłów. Więcej nie trzeba.


Spawalem ostatnio w podobnym miejscu i nie ciagnelo, ale na spawane elementy dzialala kilkutonowa sila perswazji :mrgreen: tak samo spawam waly napedowe. Luz nie czepiam sie, tak mi sie napisalo. Dlatego pytalem o skok, bo walczylem kiedys z ori blokada, jak wielu tu zreszta :-P i tam przy lekko rozklekotanym mechanizmie zalaczania brakowalo skoku.\

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-23, 22:34   

Ale mnie straszycie.

Dopiero co nabyłem most z blokadą, myślę sobie będę zadowolony jak przyjdzie mi potrzeba wrzucenia trzeciego koła, a to okazuje się, że może mi nie zadziałać?

Most wypiaskowałem, pomalowałem, wstawiłem łożyska najbardziej dedykowane(Koyo) wraz z uszczelniaczem i tuleją, zakupiłem nową linkę do zaciągania blokady, sworzeń nowy, ewentualnie zregenerowany na manual i ma nie działać?

No to przyjemnego Łyk endu
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-23, 23:56   

Ari napisał/a:
Ale mnie straszycie.

Dopiero co nabyłem most z blokadą, myślę sobie będę zadowolony jak przyjdzie mi potrzeba wrzucenia trzeciego koła, a to okazuje się, że może mi nie zadziałać?

Most wypiaskowałem, pomalowałem, wstawiłem łożyska najbardziej dedykowane(Koyo) wraz z uszczelniaczem i tuleją, zakupiłem nową linkę do zaciągania blokady, sworzeń nowy, ewentualnie zregenerowany na manual i ma nie działać?

No to przyjemnego Łyk endu


No bo ori blokada to bardziej zeby reczny trzymal na dwa kola niz do jezdzenia :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-24, 13:20   

meenia napisał/a:
Dlatego pytalem o skok, bo walczylem kiedys z ori blokada, jak wielu tu zreszta :-P i tam przy lekko rozklekotanym mechanizmie zalaczania brakowalo skoku.\

Pozdro


Dziwne. Oryginalna blokada ma kły około 4mm a skok na przesuwce to 8mm. Mechanizm musiał być już agonalny albo linka gumowa :roll:
Ja robiłem w lj jakąś kombinację ze sprężynami w tym mechnizmie, bo w fabrycznym układzie za słabo trzyma.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-24, 17:58   

kostuch napisał/a:
meenia napisał/a:
Dlatego pytalem o skok, bo walczylem kiedys z ori blokada, jak wielu tu zreszta :-P i tam przy lekko rozklekotanym mechanizmie zalaczania brakowalo skoku.\

Pozdro


Dziwne. Oryginalna blokada ma kły około 4mm a skok na przesuwce to 8mm. Mechanizm musiał być już agonalny albo linka gumowa :roll:
Ja robiłem w lj jakąś kombinację ze sprężynami w tym mechnizmie, bo w fabrycznym układzie za słabo trzyma.


Mysle ze problem byl w tym pokretle w srodku auta, najpierw dopina a pozniej odpuszcza troche jak wpada w srodkowe polozenie
_________________
606468554
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-24, 21:40   

Podobno robią załączenie hydrauliczne.

Ja kupiłem nową linkę i przetestuję ją, a jak się nie sprawdzi zamontuję hydrauliczne załączanie.
Jak to nie pomoże, to w przyszłości jak skończę inne projekty, a dam radę, powrócę do tematu blokady dyferencjału i zamontuję pneumatyczną.

A na razie cieszmy się tym co mamy :lol:
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-08-24, 22:43   

Cześć.
Orginalna blokada z kłami fabrycznymi starczyła mi na 1 wyjazd. Wada tego jest taka, że naprężona linka orginalnym włącznikiem jest wyłączona. Jak zapinasz blokadę to zwalniasz linkę ( jest lużna ) blokada jest zapięta. Podczas używania jej i obciążeń ( błoto, jazda, zakręty ) siły powodują rozpychanie ( rozłączanie ) kłów. A je trzyma tylko ... sprężynka przy przesuwce. Zanim zamontujesz most zmień sposób właczania. Ja założyłem dodatkowy "ręczny" trochę skrócony. Teraz jak włączam ( zaciągam ręczny ) to kły są trzymane przez linkę , nie rozsuwają się i jednocześnie nie zcinają się. Mam przerobione juz jakieś 3 m-ce, sporo było błota, piachu. Jetem zadowolny. Przy org włączaniu jak masz dobre kły to ci starczy na jeden wyjazd i będziesz rozbierał i regenerował kły.
Troche się rozpisałem, ale sporo walczyłem z nią i teraz jestem zadowolony. :mrgreen:



_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-27, 23:23   

Patent niezły.

Wygląda na dość stabilne rozwiązanie - odwrotność tego co samuraje wymyślili.

Lekko dopracować i do urzędu patentowego śmiało można zgłosić.

Dzięki za podpowiedź może to wykorzystam. :-D
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-08-28, 08:03   

Szczerza polecam, trochę walki było. Teraz wiem że mam blokadę która nie wyskoczy mi przy obciążeniu. Głupie uczucie jak pod koniec górki blokada rozłączała. przerób mocowanie od razu, będziesz zadowolony.Tylko dobrze by było zebyś miał dobrze spasowane kły.
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
sw24 
nowicjusz



Wiek: 42
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 52
Skąd: Ełk
Wysłany: 2014-08-28, 09:34   

Ja u siebie też przerobiłem zmieniając miejsce położenia sprężynki a jako załączanie mam wstawiony hydrauliczny wysprzęglik z jakiejś hondy
Jeżeli komuś będą potrzebne zdjęcia mogę wysłać na maila
Wieczorem znowu będę robił samochód to porobię fotki co i jak
Ostatnio zmieniony przez sw24 2014-08-28, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-28, 10:13   

To ja poproszę

a.choinski@ntsa.pl
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.