Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 19:59
O resorach Mazura, OME , IronMan, Calmini, Lovells i innych
Boomer 
nowicjusz
Boomer



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 66
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2011-01-11, 21:40   

Zresztą pióra od Mazura oscylują w podobnych cenach jak Old Man Emu...
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-01-19, 17:36   

Planuje w przyszłości założyć zderzak stalowy i wyciągarkę. Zakładać na przód wzmocnione resory 50-100kg czy wystarczą do +50kg ?
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-19, 17:47   

ja mam wlasnie + 50 kg , juz 4 miechy i narazie odpukac jest dobrze. Nie wiem czy dalbym + 100. Suzi i tak jest sztywna...Mam zderzak pod wyciagare i wyciagarke.
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-01-19, 17:54   

a ciężki masz ten zderzak ? I jakie masz resory ?
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-13, 15:08   

resory oryginalne lecz habrowane plus dolozone po 1 piorze

zderzak pod wyciagare wazy kolo 12-15 kg, wyciagarka 38 kg
pozdro

jednak musze wymienic resory cos bardziej komfortowego-kontuzja kregosslupa
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
kfs 
nowicjusz


Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Żmigród
Wysłany: 2011-02-18, 14:58   

A ja od siebie jeszcze dodam, że u siebie miałem Ironmana z amorami Skyjackera i przy stalowym zderzaku (choć bez wincha) było przez długi czas jak najbardziej ok. Ładnie pracowały i nie klapnęły w żaden sposób. Tył dość twardy - nie miałem tylnych siedzień więc jako balast woziłem worek żwiru żeby nie podskakiwł na twardym... Ładnie się krzyżował i w porównaniu z klapniętą serią czułem się jak w S-klasie;) Cenowo porównywalne z innymi australijczykami, choć można znaleźc czasem taniej.
_________________
Były i pewnie przyszły właściciel Suzy...
 
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-20, 09:30   

Myszon napisał/a:
Moim zdaniem niema sensu kupować żadnych piór Mazura. Zbieraj kase na OME lub Lovells. Osobiście nie testowałem lovellsa ale podobno rewelacyjne są. Jak byś chciał to mam komplet Calmini SS 1540 za 800zl.



możesz udzielić więcej informacji na temat Calmini SS 1540 jeśli jeszcze je masz.
 
 
     
grzech154 
rozgadany



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 98
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-20, 13:40   

Siwy, Artur już je ma....
_________________
sj 413, 31"fedima kopia simexa,reduktor 410, stała blokada na tyle, przełożenia w mostach 5,38 , tylny most vitara, spiek , podniesiny, poszerzony, podcięty, snorkel i innne takie....sprężynki
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 42
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2011-02-26, 19:53   

kupiłem zawiechę ome od kolesią z firmy " eskapada " naprawdę odradzam kupowanie u tego kolesia bardzo nie słowny facet, 11 dni czekałem i nerwów straciłem ze hoho
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-26, 20:35   

Jak kupowałeś na Allegro to wystaw mu negatywa skoro niesłowny koleś. ;-)
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 44
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-26, 21:47   

rybagosc napisał/a:
kupiłem zawiechę ome od kolesią z firmy " eskapada " naprawdę odradzam kupowanie u tego kolesia bardzo nie słowny facet, 11 dni czekałem i nerwów straciłem ze hoho



napisz jakie resory , ile miały kosztować ?
_________________
I've got nothing but time
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-02-27, 08:58   

rybagosc napisał/a:
kupiłem zawiechę ome od kolesią z firmy " eskapada " naprawdę odradzam kupowanie u tego kolesia bardzo nie słowny facet, 11 dni czekałem i nerwów straciłem ze hoho


11 to się ciesz, ja u niego czekałem 30 dni! pierwsza dostawa to 3 resory przednie i jeden tylny zamiast kompletu 2+2. musiałem odsyłać. koleś niogarnięty, niesłowny. no ale cena była dobra ze zestaw 13FA i 39R

NIE POLECAM ESKAPADY

[ Dodano: 2011-02-27, 08:59 ]
SIWY MYSZON JUZ OPCHNAL TE CALMINI
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-27, 13:16   

Niestety wiem :-/
 
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 42
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2011-02-27, 15:47   

mój zestaw 1660 zł w promocji Resory OME13FA/B i Resory OME CS038R na szczęscie sa takie jakie zamówiłem auto podnisło się ok 10 cm (ome + wieszaki dłuższe ) także jest fajny efekt zobaczymy jak się jeździ to opisze jakie wrażenia
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
vsh 
rozgadany
Pikahu?



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 146
Skąd: Ostpreussen Oi!
Wysłany: 2011-02-27, 21:56   

rybagosc napisał/a:
mój zestaw 1660 zł w promocji Resory OME13FA/B i Resory OME CS038R na szczęscie sa takie jakie zamówiłem auto podnisło się ok 10 cm (ome + wieszaki dłuższe ) także jest fajny efekt zobaczymy jak się jeździ to opisze jakie wrażenia

witam, a jak z przewodami, etc? coś musiałeś dorabiać, przedłużać oprócz cybantów, o których gdzieś pisałeś? pzdr
_________________
gabba gabba hey!
Samurai 1,3i, ome +2, 7" + sahara 225/70/r15,
または武士オアナッシング
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-02-28, 07:24   

http://www.forumsamochodo...lls-vt43064.htm

znalazłem coś takiego o lovells
 
     
Mazur 
świeżak


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 24
Skąd: Tulce
  Wysłany: 2011-03-12, 01:52   

eskapada napisał/a:
MAZUR napisał/a:
małe rezime stanu faktycznego w "branży resorowej"
1. kompletny brak przyjmowania reklamacji przez "firmy" handlujące "firmówkami"
2. poziom reklamacji/uszkodzeń jest na pewno powyżej 10% (stawiam na naście) -wiem z autopsji bo pośredniczyłem w sprzedaży firmówek (teraz też mogę ...ale każdego potencjalnego klienta uprzedzam o ryzyku związanym z "fikcja gwarancji" i od prawie roku żaden się nie zdecydował...)
3. u mnie jak jest wszyscy wiedzą
pozdro
Mazur


I Reklamowanie swojej działalności oczerniając działalność innych to hoojowy marketing. II Myślę , że mógłbyś użyć innych argumentów, bardziej merytorycznych dotyczących szczegółów technicznych swoich produktów, zasady ich reklamacji itp.



I

Po części pewnie masz rację i jeżeli KOGOŚ bezpodstawnie powyższym postem uraziłem to wielkie PRZEPRASZAM nie to było moim zamiarem

Sprostuję więc NIE WIEM CZY U WSZYSTKICH DYSTRYBUTORÓW/POŚREDNIKÓW ISTNIEJE TAKI PROCEDER -pisałem to ze swojego empirycznego doświadczenia a parokrotnie po tych "doświadczeniach 4 litery mnie bolały", byłem lżejszy o "parę zyla" a i nerw przy tym był okrutny...

Post faktycznie dosadny, ale siedząc w "branży" nie wieżę że nie "doszło do Ciebie" co dzieje się notorycznie na rynku. Nie pytam o to jak Ty załatwiasz takie sytuacje ale o Twoją / Naszą Konkurencję a częstokroć Firmy z którymi się współpracuje (...bardziej by pasowało z końcówką ...ło). Jeżeli chodzi o Ciebie jako człowieka i o Twoją Firmę to mam jak najbardziej pozytywne odczucia, więc tym bardziej PRZEPRASZAM jeżeli takie a nie inne sformułowania bezpośrednio Ciebie dotknęły.


II
myślałem że załatwia to punkt 3 ...ale OK zapodam:
Zasady reklamacji są baaaardzo proste przyjmuje przez rok 100% reklamacji (poza: "dzwonami" i w przypadku braku zamontowanych ograniczników "zamknięcia" się wieszaków. Temat zamykania się wieszaków dotyczy głownie resorów off-roadowych, typ "leśnik" i seria niekoniecznie muszą mieć ograniczniki ale uważam że są wskazane)
Moje resory typu HD OFF-ROAD faktycznie na początku są TWARDE o czym uprzedzam kupującego ale po kilku tygodniach intensywnego użytkowania układają się i zaczynają pracować jak należy (to kiedy zrobią się miękkie zależy w dużej mierze od Użytkownika i o odpowiedniego doboru resora pod masę samochodu -robię to indywidualnie)
Owszem zdarzają się również reklamacje (pękanie pióra lub bardzo rzadko osiadanie) ...ale kto ich nie ma??
O minusach uczciwie napisałem czas na "chwalenie się" 8-)
Przez rok nie interesuje mnie czy "biegasz latasz skaczesz pływasz" masz bezproblemową gwarancję
Nieskromnie napiszę że moje resory są jednymi z dłużej trzymających swój pierwotny profil (na "dotarciu" osiadają ok 2cm)
Po odpowiednim dobraniu i ułożeniu się pracują naprawdę MIĘKKO (choć uczciwie napiszę że są dostępne na rynku resory Firmowe odczuwalnie "miększe" jednocześnie jestem w stanie wskazać również Firmówki twardsze od moich -dużo zależy również od amortyzatorów i doboru resorów pod masę samuraj)


Pozwólcie że przy okazji wytłumaczę również skąd wzięła się kultowa twardość resorów od Mazura ...za przykład niech posłużą przody otóż w Serii są to 3 pióra po 6mm ja na początku po prostu tylko dokładałem dodatkowo 1 pióro 6mm i taki model sprawdzał się ale dopiero przy masie samiego ok. 1,2tony... Aktualnie produkuję pod off-road resory o zróżnicowanej grubości piór (przy masie ok. 1 tony jest to układ 6-5-5-6mm). Dodatkowo jako pierwsza firma na rodzimym rynku zastosowałem obustronne podwójne pióra główne (przód i tył) co stanowi idelne zabezpieczenie przy ew. pęknięciu/złamaniu pióra głównego (niewątpliwie usztywnia też nieco resor -coś za coś ;-) ). Od kilku miesięcy wprowadziłem również przekładki teflonowe umieszczone na całej powierzchni styku piór (nie tak jak w oryginale jedynie na samych końcach).



Pisałem już kilkukrotnie w różnych miejscach że ideałów po prostu nie ma.
Przy produkcji resorów można iść w kierunkach
1. od początku MIĘKKO ale... większe prawdopodobieństwo osiadania i co równie ważne wyginania/odkształcania się resora/pióra w zamian mamy mniejsze prawdopodobieństwo złamania
2. na początku TWARDAWO ale... lepsze trzymanie zadanego profilu, małe prawdopodobieństwo wyginania, możliwe nieco wyższe prawdopodobieństwo pęknięcia

Szanuję wybór każdego z Klientów to jego święte prawo ale żeby wybrać powinien mieć prawo do pełnej, rzetelnej i prawdziwej wiedzy o produktach ...a każdy dobry produkt obroni się sam


P.S.
Wybaczcie moje nieco sarkastyczne pierwotne podejście do tematu ale o moich resorach naczytałem się 'trochę' niezasłużonych niepochlebnych opinii a z czysty sumieniem mogę napisać że wiele z nich była delikatnie pisząc naciągana. Na "wiodącym" forum jak pojawił się post, gdzie było "średnio" o resorach by Mazur to wszystko było OK ale jak ktoś wlepił linka z "jutuba" ze skakankiem i naprawdę porządnym zapierdzielaniem na Mazurowych to wątek nie zamykano ale WYCINANO podobnie jak prawie wszystko co było in plus ...no tom się "wypłakał" ;-) niech jakaś blądi przytuli biednego żuczka :lol: :lol: :lol:

...żeby nie było że tylko się chwalę to dla osób powołujących się na FORUM daję rabat 10% na zakup zawieszenie typu OFF-ROAD HEAVY DUTY -pozdro MAZUR
_________________
(600)017290 biuro@partner4x4.pl www.PARTNER4x4.pl
Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę
Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-20, 15:37   

no prosze jak pieknie a na 10 rat sie tez da :mrgreen: wtedy nawet bez rabatu
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-03-20, 23:49   

Ciekawe czy w odpowiedzi na post Mazura o jego zawiasie, wypowiedzą się importerzy Australijskich zawieszeń. Może być ciekawie:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-03-21, 11:49   

myslisz, ze tu zagladaja?, watpię :-D

ja tam czekam na opinie suzuka 4x4 o lovells, bo takie ma zamiar zarzucic. Sytuacja u mnie wychodzi tak, ze najpierw myslalem o ome - pozytywne wibracje od kolegow przemoCk i Myszon, potem suzuka 4x4 troche mi namieszal w glowie, ze lovells lepsze, wiec czekam na jego opinie jak kupi. Mi sie nie spieszy, a on czeka jak sprzeda motor zeby kupic zawias, z tego co wiem.. Mi sie nie spieszy bo motam silnik diesela, zwlaszcza jak jeszcze silnik gdzies tam po polsce jezdzi, bo jeszcze nie kupilem. Mysle , ze jak wloze silnik i osprzet , a to jak widze moze potrwac to Suzuka 4x4 kupi lovells i bede juz wiedzial na 100 procento gdzie uderzac . Pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.