Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
sami 1,3 gaźnik, 5,125, 29'', reduktor seryjny a v-max
grzybello 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-09-25, 09:17   sami 1,3 gaźnik, 5,125, 29'', reduktor seryjny a v-max

Uzbierałem ostatnio trochę kaski i planuję ją wydać na ulepszenie samiego (1,3 gaźnik ponny, oponki 235/75/15, reduktor seryjny). Pomyślałem o zmianie przełożenia na 5,125 - w terenie czuję. że brakuję mu trochę mocy (na reduktorze jeździ się dużo przyjemniej). Tylko boję się, że na asfalcie prędkość maksymalna za bardzo spadnie. Miał ktoś może taką konfigurację u siebie i pamięta jaka była v-max. Obecnie 5-ki nie używam, a v-max na 4-ce to ok 80-90/h.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-25, 09:31   

Użyj tego kalkulatora: http://www.grimmjeeper.com/gears.html

po wpisaniu przełożeń mostów, biegów, reduktora i rozmiaru kół dostaniesz konkretne wartości prędkości przy danych obrotach silnika :) chyba bardziej dokładnie nikt Ci nie odpowie...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-25, 10:42   

Jeździłem w takiej konfiguracji tj. 1,3 pony, 5,125, red. standard, 235/75R15; v-max nie sprawdzałem, najszybciej jechałem ok. 110 km/h, na trasie z reguły jeździłem ok. 85-90 km/h, przy takiej prędkości silnik ma ponad 4000 obr./min.
Jeśli nie planujesz większych kół i dużo jeździsz po trasie, to lepszym rozwiązaniem będzie imho 4,62 od vitary.
Ja z 5,125 jestem bardzo zadowolony, ale po czarnym, szczególnie po trasie jeżdżę niewiele, to duże zwolnienie mi nie przeszkadza, w terenie za to jest super, z resztą docelowo planuję koła 32".
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-09-25, 11:22   

Ja mam 5.125 i koła 225/75r15 (trochę mniej niż 29')
Co prawda w Bieszczady turlałem się na kołach ale taka trasa to tragedia!
Biegi zazwyczaj zmieniam 1-3-5
Top speed: https://www.facebook.com/...&type=2&theater :mrgreen:
W terenie natomiast inna bajka. Rzadko kiedy zapinam reduktor (1-ka na reduktorze służy mi głównie do pomagania kołami na winchu
Ja osobiście zaczynam szukać czegoś delikatnie szybszego (~4,6/~4,8)
 
 
     
grzybello 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-09-25, 11:29   

Dzięki za odpowiedzi, głównie jeżdżę w terenie więc wygląda na to, że 5,125 będzie mi odpowiadało - a może z czasem i o oponach pomyślę.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-25, 13:56   

Ja miałem podobne zestawienie:
1,3 gaźnik, reduktor nominalny 5,125 w mostach i koła prawie 30" - prędkość max coś około 100km/h ale to już było zarzynanie silnika.... normalna znośna prędkość przelotowa po trasie wynosiła 70 km/h.

po podmianie kół na 31" jest deczko lepiej czyli znośna prędkość przelotowa to 75 - 80 km/h przy obrotach 3500 obr/min. w trasie trochę wolno ale w terenie robotę robi pięknie.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.