Wiek: 40 Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 26 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-09-25, 09:17 sami 1,3 gaźnik, 5,125, 29'', reduktor seryjny a v-max
Uzbierałem ostatnio trochę kaski i planuję ją wydać na ulepszenie samiego (1,3 gaźnik ponny, oponki 235/75/15, reduktor seryjny). Pomyślałem o zmianie przełożenia na 5,125 - w terenie czuję. że brakuję mu trochę mocy (na reduktorze jeździ się dużo przyjemniej). Tylko boję się, że na asfalcie prędkość maksymalna za bardzo spadnie. Miał ktoś może taką konfigurację u siebie i pamięta jaka była v-max. Obecnie 5-ki nie używam, a v-max na 4-ce to ok 80-90/h.
po wpisaniu przełożeń mostów, biegów, reduktora i rozmiaru kół dostaniesz konkretne wartości prędkości przy danych obrotach silnika :) chyba bardziej dokładnie nikt Ci nie odpowie...
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-25, 10:42
Jeździłem w takiej konfiguracji tj. 1,3 pony, 5,125, red. standard, 235/75R15; v-max nie sprawdzałem, najszybciej jechałem ok. 110 km/h, na trasie z reguły jeździłem ok. 85-90 km/h, przy takiej prędkości silnik ma ponad 4000 obr./min.
Jeśli nie planujesz większych kół i dużo jeździsz po trasie, to lepszym rozwiązaniem będzie imho 4,62 od vitary.
Ja z 5,125 jestem bardzo zadowolony, ale po czarnym, szczególnie po trasie jeżdżę niewiele, to duże zwolnienie mi nie przeszkadza, w terenie za to jest super, z resztą docelowo planuję koła 32".
Ja mam 5.125 i koła 225/75r15 (trochę mniej niż 29')
Co prawda w Bieszczady turlałem się na kołach ale taka trasa to tragedia!
Biegi zazwyczaj zmieniam 1-3-5
Top speed: https://www.facebook.com/...&type=2&theater
W terenie natomiast inna bajka. Rzadko kiedy zapinam reduktor (1-ka na reduktorze służy mi głównie do pomagania kołami na winchu
Ja osobiście zaczynam szukać czegoś delikatnie szybszego (~4,6/~4,8)
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-25, 13:56
Ja miałem podobne zestawienie:
1,3 gaźnik, reduktor nominalny 5,125 w mostach i koła prawie 30" - prędkość max coś około 100km/h ale to już było zarzynanie silnika.... normalna znośna prędkość przelotowa po trasie wynosiła 70 km/h.
po podmianie kół na 31" jest deczko lepiej czyli znośna prędkość przelotowa to 75 - 80 km/h przy obrotach 3500 obr/min. w trasie trochę wolno ale w terenie robotę robi pięknie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum