Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
5.125 vs. 4.16
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 19:35   5.125 vs. 4.16

Witam!
Załóżmy że chcemy zamontować w swoim samcu Albo reduktor 4.16 albo przełożenia w mostach 5.125
Co jest lepsze przy jeździe 50:50 teren/czarne?
Co polecacie i co jest lepsze w teren?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-09-29, 19:39   

Przy 5.125 wszytskie biegi masz zredukowane o ~30% przy 4,16 masz zredukowane przelozenia drogowe o ~10% a Low range znacznie wiecej.

Lepsze raczej 4.16, oba na raz moga byc ciut za wolne.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 19:47   

Ile można max jechać na 30" gumach na przełożeniu drogowym z 4.16?

[ Dodano: 2014-09-29, 20:08 ]
A koszt takiego 4.16 ile wynosi? :-?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 20:15   

przy przełożeniach drogowych na w reduktorze 4.16 i gumach 30" jedziesz prawie normalną prędkością tak jak w nominalnym samcu.... niby zmniejszają prędkość o 10% ale za to duże gumy coś podbiją do góry.... tak wiec pewnie dużej różnicy w prędkości pewnie nie będzie za to w dynamice może być.....
Koszt takiego reduktora to od 1600zł (wyczekana okazja) do 2000zł ( od ręki).
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 20:20   

Dzięki Dany ;-)
A gdzie szukać będę musiał takiego reduktora? Po prostu na allegro, olx... itp.?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 20:52   

Popytaj na forum, daj ogłoszenie w dziale kupię/sprzedam.
Z tego co wiem to kiedyś kolega Maverick miał do sprzedania zestaw do przeróbki reduktora na 4.16. napisz do niego PW.
Napisz do Slavoka on jest naszym szpecem od reduktorów.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 21:06   

Dobra dzięki :lol:
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:10   

Dla mnie właśnie największą wadą 4,16 jest to, że na przełożeniu szosowym prawie nic nie zmienia, tj. zmienia zaledwie 12%, to jest dokładnie tyle samo co po zmianie reduktora od 1,3 na reduktor od 1,0.
Jeździłem na reduktorze od 1,3 i 1,0, i zmiana jest ledwie zauważalna.
Wiadomo, że 4,16 nikt nie zakłada do kół 29 czy 30", bo nie ma to najmniejszego sensu, sens zaczyna się pojawiać od 31" wzwyż.
Tylko tu pojawia się kolejny problem, już na kołach 235/75, czyli niecałe 30" samurai jedzie biednie na piątce, na 31" piątka jest prawie bezużyteczna i tego reduktor 4,16 nie naprawi, różnica na plus będzie tylko w terenie.
Dlatego ja jestem gorącym zwolennikiem zwalniania przełożeń w mostach, a nie w reduktorze, szczególnie jeśli fura jeździ dużo po czarnym, wtedy nie traci ducha na trasie :mrgreen:
Niekoniecznie musi to być 5,125, bo to akurat zwalnia bardzo mocno i przy okazji to najdelikatniejsza przekładnia ze względu na największą ilość zębów.
Vitara ma też kilka innych, równie ciekawych przełożeń.
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 21:16   

Didymos podasz te ciekawe przełożenia?
Albo najlepiej napisz na czym ty śmigasz? :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:25   

Oprócz 5,125 występowały też 4,875, 4,625, 4,336, 4,3, 4,1 (niektóre w gv, nie wszystkie pasują do samca).
Ja mam 5,125, ale założyłem je niejako rozwojowo, bo docelowo planuję gumy 32", reduktor aktualnie od 1,0, bo od 1,3 wyzionął ducha :mrgreen:
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 21:34   

Didymos napisał/a:

Wiadomo, że 4,16 nikt nie zakłada do kół 29 czy 30", bo nie ma to najmniejszego sensu, sens zaczyna się pojawiać od 31" wzwyż.


Czyli że do gum o rozmiarze 30" 4.16 jest bezużyteczne i nie daje nic w terenie?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 21:36   

Gołąb nie pamiętam czy masz już autko czy nie?? Jak chcesz autko do terenu i to takie co by już dawało sobie radę to musisz na początek zainwestować w trzy podstawowe według mnie rzeczy 1. Agresywne opony MT-ki, 2. lepsze przełożenia reduktora lub mostów i 3. jakąś blokadę na tyle..... z takim zestawem możesz już spoko polatać po terenie a w między czasie możesz modyfikować drobniejsze rzeczy.
Ja u siebie mam 31" 5.125 w mostach i silnik 1,3 na gaźniku ..... auto w terenie robi bardzo dobrze ale w trasie to już trochę za wolny jest..... tzn, spokojnie pogonię i 100 czy 110 km/h ale to już jest z pedałem w podłodze i ponad 5 tys obrotów
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 21:39   

Wiem że MT-ki to podstawa :mrgreen: ale ciekawi mnie sprawa przełożeń i reduktora. Jest to wsparcie w terenie tylko chcę wiedzieć co jest lepsze w terenie i praktyczniejsze? :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:40   

Bezużyteczne to niewłaściwe słowo.
Zależy czego oczekujesz od auta, po prostu na 30" i 4,16 fura będzie bardzo wolna, spokojnie będziesz mógł ruszać z trójki albo czwórki.
W trialu może to mieć nawet spore zalety, ale np. na os-ach będzie masakra , kwestia konkretnych potrzeb.
Do 30" wystarczą fabryczne przełożenia, najwyżej sprzęgło będzie dostawać po dupie.
Ostatnio zmieniony przez Didymos 2014-09-29, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 21:43   

Gołąb4x4 napisał/a:
Didymos napisał/a:

Wiadomo, że 4,16 nikt nie zakłada do kół 29 czy 30", bo nie ma to najmniejszego sensu, sens zaczyna się pojawiać od 31" wzwyż.


Czyli że do gum o rozmiarze 30" 4.16 jest bezużyteczne i nie daje nic w terenie?



Nie jest bezużyteczne ...... tylko to trochę taki przerost formy.... po prostu 4.16 do duże zwolnienie i duży wzrost mocy dlatego spokojnie do niego można zakładać koła od 31" wzwyż....

koła 29" da radę pociągnąć seryjny reduktor. Jeśli zastanawiasz się nad ulepszeniem auta i chcesz wydać trochę kasy to chyba przed 4.16 może lepiej zainwestuj w blokadę tyłu ..... kup Lockrighta blokadę automatyczną i od razu sprawność terenowa wzrośnie.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:47   

Na początek jeździć, dużo jeździć i się uczyć, zamiast kombinować z niekoniecznie trafionymi ulepszeniami.
Z czasem sam dojdziesz co potrzebujesz zmienić w samochodzie.
Mi największą frajdę sprawiało objeżdżanie serią wypasionych fur :mrgreen:

Edit: był tu post, na który odpowiadałem i już go nie ma :mrgreen:
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 21:48   

No tak to właśnie cały samurai :mrgreen:
Zawstydza większych i lepiej doposażonych ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-09-29, 21:51   

przełożenia w reduktorze jest bardziej uniwersalne niż w moście IMHO, możesz po prostu przełączać między 2 trybami i to największa zaleta

ja mam obecnie w reduktorze przełożenie 4.9 i to jest ciut za dużo, ale przy większych oponach jest to kompensowane
rozpędzenie się do 100km/h to ok 3500 obrotów, ale większym problemem są opony :) nie słyszę przez MT-ki jak głośno chodzi silnik przy tej prędkości ;)
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-29, 22:19   

Powiedzcie mi jeszcze czym się różni Lock Right od blokady ARB?
I czy robi tak samo dobrą robotę ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 22:28   

Lock Right to blokada automatyczna czyli sama się załącza w odpowiednim momencie (w momencie znacznego dodania gazu) i sama rozłącza a raczej "popuszcza". Sęk w tym, że trzeba trochę pojeździć z tą blokadą aby wczuć się w nią i umieć zainicjować zamknięcie i otwarcie które i tak często może być przypadkowe. Dość kiepsko się z tym jeździ w zimie itp.

ARB to blokada załączana pneumatycznie i wtedy inicjujesz klawiszem kiedy ma być otwarta a kiedy spięta..... masz nad tą blokadą 100% kontrolę.

Oczywiście trzeba wspomnieć o cenie nowego Lock Righta kupisz za 1300 / 1500zł kupno (Chińskiego) ARB to wydatek 2500 zł. a oryginalnego sporo więcej.


Widzę Gołąb, że kombinujesz podobnie do mnie.... czyli co by tu założyć i zapodać aby lepiej jeździć..... ale bez jeżdżenia !!
Dobrze Didymos piszę..... jak masz auto to ucz się jeździć jak najwięcej.... a po czasie sam będziesz wiedział czego potrzebujesz.
Ja sporo już wrzuciłem w autko kasy i części mam je już ponad trzy lata a wyjeżdżone w prawdziwym terenie mam może z 50 może z 70 godzin. I tutaj jest moja bolączka..... szukam zamienników dla praktyki w częściach i sprzęcie
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
Ostatnio zmieniony przez Dany44 2014-09-29, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.