Witam!
Załóżmy że chcemy zamontować w swoim samcu Albo reduktor 4.16 albo przełożenia w mostach 5.125
Co jest lepsze przy jeździe 50:50 teren/czarne?
Co polecacie i co jest lepsze w teren?
_________________ W terenie nie zawsze duży może więcej...
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 20:15
przy przełożeniach drogowych na w reduktorze 4.16 i gumach 30" jedziesz prawie normalną prędkością tak jak w nominalnym samcu.... niby zmniejszają prędkość o 10% ale za to duże gumy coś podbiją do góry.... tak wiec pewnie dużej różnicy w prędkości pewnie nie będzie za to w dynamice może być.....
Koszt takiego reduktora to od 1600zł (wyczekana okazja) do 2000zł ( od ręki).
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 20:52
Popytaj na forum, daj ogłoszenie w dziale kupię/sprzedam.
Z tego co wiem to kiedyś kolega Maverick miał do sprzedania zestaw do przeróbki reduktora na 4.16. napisz do niego PW.
Napisz do Slavoka on jest naszym szpecem od reduktorów.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:10
Dla mnie właśnie największą wadą 4,16 jest to, że na przełożeniu szosowym prawie nic nie zmienia, tj. zmienia zaledwie 12%, to jest dokładnie tyle samo co po zmianie reduktora od 1,3 na reduktor od 1,0.
Jeździłem na reduktorze od 1,3 i 1,0, i zmiana jest ledwie zauważalna.
Wiadomo, że 4,16 nikt nie zakłada do kół 29 czy 30", bo nie ma to najmniejszego sensu, sens zaczyna się pojawiać od 31" wzwyż.
Tylko tu pojawia się kolejny problem, już na kołach 235/75, czyli niecałe 30" samurai jedzie biednie na piątce, na 31" piątka jest prawie bezużyteczna i tego reduktor 4,16 nie naprawi, różnica na plus będzie tylko w terenie.
Dlatego ja jestem gorącym zwolennikiem zwalniania przełożeń w mostach, a nie w reduktorze, szczególnie jeśli fura jeździ dużo po czarnym, wtedy nie traci ducha na trasie
Niekoniecznie musi to być 5,125, bo to akurat zwalnia bardzo mocno i przy okazji to najdelikatniejsza przekładnia ze względu na największą ilość zębów.
Vitara ma też kilka innych, równie ciekawych przełożeń.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:25
Oprócz 5,125 występowały też 4,875, 4,625, 4,336, 4,3, 4,1 (niektóre w gv, nie wszystkie pasują do samca).
Ja mam 5,125, ale założyłem je niejako rozwojowo, bo docelowo planuję gumy 32", reduktor aktualnie od 1,0, bo od 1,3 wyzionął ducha
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 21:36
Gołąb nie pamiętam czy masz już autko czy nie?? Jak chcesz autko do terenu i to takie co by już dawało sobie radę to musisz na początek zainwestować w trzy podstawowe według mnie rzeczy 1. Agresywne opony MT-ki, 2. lepsze przełożenia reduktora lub mostów i 3. jakąś blokadę na tyle..... z takim zestawem możesz już spoko polatać po terenie a w między czasie możesz modyfikować drobniejsze rzeczy.
Ja u siebie mam 31" 5.125 w mostach i silnik 1,3 na gaźniku ..... auto w terenie robi bardzo dobrze ale w trasie to już trochę za wolny jest..... tzn, spokojnie pogonię i 100 czy 110 km/h ale to już jest z pedałem w podłodze i ponad 5 tys obrotów
Wiem że MT-ki to podstawa ale ciekawi mnie sprawa przełożeń i reduktora. Jest to wsparcie w terenie tylko chcę wiedzieć co jest lepsze w terenie i praktyczniejsze?
_________________ W terenie nie zawsze duży może więcej...
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:40
Bezużyteczne to niewłaściwe słowo.
Zależy czego oczekujesz od auta, po prostu na 30" i 4,16 fura będzie bardzo wolna, spokojnie będziesz mógł ruszać z trójki albo czwórki.
W trialu może to mieć nawet spore zalety, ale np. na os-ach będzie , kwestia konkretnych potrzeb.
Do 30" wystarczą fabryczne przełożenia, najwyżej sprzęgło będzie dostawać po dupie.
Ostatnio zmieniony przez Didymos 2014-09-29, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 21:43
Gołąb4x4 napisał/a:
Didymos napisał/a:
Wiadomo, że 4,16 nikt nie zakłada do kół 29 czy 30", bo nie ma to najmniejszego sensu, sens zaczyna się pojawiać od 31" wzwyż.
Czyli że do gum o rozmiarze 30" 4.16 jest bezużyteczne i nie daje nic w terenie?
Nie jest bezużyteczne ...... tylko to trochę taki przerost formy.... po prostu 4.16 do duże zwolnienie i duży wzrost mocy dlatego spokojnie do niego można zakładać koła od 31" wzwyż....
koła 29" da radę pociągnąć seryjny reduktor. Jeśli zastanawiasz się nad ulepszeniem auta i chcesz wydać trochę kasy to chyba przed 4.16 może lepiej zainwestuj w blokadę tyłu ..... kup Lockrighta blokadę automatyczną i od razu sprawność terenowa wzrośnie.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-29, 21:47
Na początek jeździć, dużo jeździć i się uczyć, zamiast kombinować z niekoniecznie trafionymi ulepszeniami.
Z czasem sam dojdziesz co potrzebujesz zmienić w samochodzie.
Mi największą frajdę sprawiało objeżdżanie serią wypasionych fur
Edit: był tu post, na który odpowiadałem i już go nie ma
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-09-29, 21:51
przełożenia w reduktorze jest bardziej uniwersalne niż w moście IMHO, możesz po prostu przełączać między 2 trybami i to największa zaleta
ja mam obecnie w reduktorze przełożenie 4.9 i to jest ciut za dużo, ale przy większych oponach jest to kompensowane
rozpędzenie się do 100km/h to ok 3500 obrotów, ale większym problemem są opony :) nie słyszę przez MT-ki jak głośno chodzi silnik przy tej prędkości ;)
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-09-29, 22:28
Lock Right to blokada automatyczna czyli sama się załącza w odpowiednim momencie (w momencie znacznego dodania gazu) i sama rozłącza a raczej "popuszcza". Sęk w tym, że trzeba trochę pojeździć z tą blokadą aby wczuć się w nią i umieć zainicjować zamknięcie i otwarcie które i tak często może być przypadkowe. Dość kiepsko się z tym jeździ w zimie itp.
ARB to blokada załączana pneumatycznie i wtedy inicjujesz klawiszem kiedy ma być otwarta a kiedy spięta..... masz nad tą blokadą 100% kontrolę.
Oczywiście trzeba wspomnieć o cenie nowego Lock Righta kupisz za 1300 / 1500zł kupno (Chińskiego) ARB to wydatek 2500 zł. a oryginalnego sporo więcej.
Widzę Gołąb, że kombinujesz podobnie do mnie.... czyli co by tu założyć i zapodać aby lepiej jeździć..... ale bez jeżdżenia !!
Dobrze Didymos piszę..... jak masz auto to ucz się jeździć jak najwięcej.... a po czasie sam będziesz wiedział czego potrzebujesz.
Ja sporo już wrzuciłem w autko kasy i części mam je już ponad trzy lata a wyjeżdżone w prawdziwym terenie mam może z 50 może z 70 godzin. I tutaj jest moja bolączka..... szukam zamienników dla praktyki w częściach i sprzęcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum