Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Tuleja wahliwa zawieszenia jako końcówka customowych wahaczy
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-20, 11:51   Tuleja wahliwa zawieszenia jako końcówka customowych wahaczy

witam was i o zdanie pytam. Jak uważacie czy tuleja wahliwa spotykana np w drążkach wzdłużnych patrola, wahaczach mercedesa w210 lub ar166. Będą dobre na końcówki customowych wahaczy. Mam w domu tuleje z MB, konstrukcja zbliżona do amerykańskich creeper jointów, przegub z kulka wykonany z jakiejś cholernie twardej wysokogatunkowej stali, do tego teflonowe wkładki i gumowe uszczelnienia. Zakres pracy/odchylenie w tulei z mercedesa to około10stopni, można jeszcze zwiększyć ten zakres usuwając uszczelnienie gumowe daje to ekstra 1-2stopni wychyłu więcej.. Element ogólnodostępny i bardzo tani. Ok 35złotych/szt.
Patrol

AR166

MB W210/AR166
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-20, 13:31   

Ta pierwsza jest ok ;) te 2 pozostałe moga sie szybko wyrabiać http://sklep.landroverowy...60-ntc6781.html nad takimi pomyśl wymiary ok 50x60mm na srube M16 ;)
Ostatnio zmieniony przez stachura44 2014-10-20, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-20, 13:36   

Tuleja z disco ma otwor srednicy 16mm.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-20, 13:51   

Już poprawiłem :)
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-20, 13:57   

jak co moge wymiary zaraz podac bo mam takie w garazu ;)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-20, 14:07   

stachura44 napisał/a:
Ta pierwsza jest ok ;) te 2 pozostałe moga sie szybko wyrabiać http://sklep.landroverowy...60-ntc6781.html nad takimi pomyśl wymiary ok 50x60mm na srube M16 ;)


ta tuleja jest stała, pewnie coś się odkształci. Ja jednak rozważam takie które konstrukcyjnie są przegubem kulowym.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-20, 14:13   

Krykku zrobil sobie 4-linka na rose-jointacg, a tam konstrukcja przzeguba jest taka sama chyba (:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-20, 18:48   

Lexx na tył jeszcze oki sa takie głowki ale na przód odpadaja. Znajomy miał 4 linka z przodu z takimi główkami to po pierwszym tescie wykrzyzu i jezdzie przóbnej wymieniał je na zwykłe tuleje metalowo-gumowe bo tak tłukło i szarpało przodem ze nie szło tym jechac Kurian jak juz chcesz takie wahliwe to porównaj z tymi czy maja podobna wielkosc z reszta zrób pojezdzisz zobaczysz
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-21, 12:06   

Stachura znam creeper jointy. Niestety ich cena i dostępność właściwie tylko w USA kompletnie je dyskwalifikuje (widziałem je u któregoś polskiego sprzedawcy, ale cena była mocno zaporowa). Zastanawiam się również nad ich wytrzymałością w kontakcie z błotem i piachem. Wiem że mają wkładki poliuretanowe i brak uszczelnień.

Pytam o takie 'typowe" tuleje wahliwe bo szukam alternatywy dla creeper jointów a sam ze względu na brak doświadczenia z zawieszeniem na sprężynach w samim nie potrafię znaleźć ich wad. Dlatego mój pomysł poddaje dyskusji. Sam równocześnie pracuje (bardzo powoli) nad ich aplikacja w samim.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-21, 13:25   

Kurian moze zobacz tuleje tylnego wahacza z pajero 2 sa słusznych rozmiarów i w oryginalnych tuleja ładnie pracuje bo jest dosc miekka guma .ew mozesz tez jakies poliuretanowe załozyc albo samemu z wałka wytoczyc o twardosci jakiej tam bedziesz chciał

[ Dodano: 2014-10-21, 13:28 ]
http://www.cncland.pl/typ-sa moze ci sie przyda ta stronka zamawiałem tam kiedys głowke SAL25 i wykonane sa solidnie niema najmniejszego luzu kulka chodzi dosc ciasno tylko nie wiadomo czy jak bedziesz szalał w terenie :) ta mosiezna? oprawa co pracuje w niej ta kulka z czasem sie nie wygniecie i nie dostanie luzu zakres paracy tej kuki ok 25'
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-21, 14:02   

rozważam tylko tuleje wahliwe, będące konstrukcyjnie przegubem kulowym właśnie takie jak te końcówki drążków tyle że masywniejsze (o szerszej obudowie). Te końcówki drążków maja dość wąskie obudowy, przez co charakteryzują się dużym wychyłem ale są dość delikatne na siły działające osiowo. Nie zaryzykowałbym ich użycia jako końcówek wahaczy.

Taki zakres pracy ma tuleja z Mercedsa, dokładnie 11stopni wychyłu, przy czym ma o wiele szerszą obudowę (imo będzie bardziej wytrzymała na działanie sił osiowych).
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-21, 15:47   

W pierwszym poście chcesz je do wahaczy,w ostatnim nie. Pogubiłem się gdzie one mają być.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-21, 15:56   

w którym miejscu się pogubiłeś, cały czas mowa o końcówkach wahaczy.
Pisząc wahacz mam na myśli to:

wybaczcie jeśli błędna nomenklaturą wprowadzam w błąd.

Pisząc końcówka drążka, myśle o tym:

i wydaje mi się to za liche na końcówkę customowego wahacza.

edit:
amerykańce wyraźnie rozróżniają końcówki drążków (Rod Ends, Heim Joints) od tulei wahliwych (Creeper, Johnny Joints, Flex Joints). Konstrukcyjnie to i to, to typowy przegub kulowy,jednak różnia się szerokością obudowy co przełoży się na ich wytrzymałość na siły osiowe.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-21, 18:03   

Dla mnie jako tuleja wahacza odpada,jako tuleja panharda może być. Wolę określenie zmotany niż customowy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-21, 19:29   

http://www.fourwheeler.co...ink-suspension/
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-21, 19:36   

Przy wahaczach wleczonych jeszcze tak,ale na przód ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-10-21, 22:07   

niedawno zamówiłem creeper jointy, czekam na dostawę i spróbuję z nich zmotać zawieszenie po sezonie
zdam relację czy warto czy nie
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-10-22, 09:31   

Zed jak dostaniesz dostawę dasz pooglądać z bliska, mam pewien niecny pomysł.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-10-22, 09:49   

Kurian a ty robisz w koncu przednie wahacze czy tylne??
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-10-22, 09:57   

znaczy się czy dam pomacać??
hehe do czego Ty mnie namawiasz ;)


spoko zgadamy się, na razie zamówienie kibluje w Chicago :/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.