Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Synchronizacja licznika
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-26, 21:40   Synchronizacja licznika

Cześć

Po zmianie talerza i wałka mosty mają przełożenie 5.125 i jak wiadomo licznik wskazuje niewłaściwą prędkość.
Czy ma ktoś patent na zsynchronizowanie licznika?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-26, 21:53   

hmm może założyć odpowiednio większe opony?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-26, 22:20   

Na ten moment mam 30" , a jak te się skończą to planuję 31", a to i tak nie wyjustuje.

Zanim zmieniłem z 3,9 na 5,125 mierząc na nawigacji miałem 1:1
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-11-26, 22:34   

Przykleić smartfona do deski rozdzielczej i używać metromierza forumowego :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-11-26, 23:24   

Jedyne sensowne budżetowo rozwiązanie to... wydrukować nową, przeskalowaną tarczkę licznika...
Niestety nadal pozostaje problem drogomierza

Ewentualnie się przyzwyczaić
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-27, 08:19   

A z jakimiś zębatkami ktoś próbował.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-11-27, 09:20   

Ari napisał/a:
A z jakimiś zębatkami ktoś próbował.


na pewno można coś takie zrobić ..... ale trafienie z odpowiednimi zębatkami do przełożeń i wielkości opon będzie porównywalne do trafienia 6-tki w totka.

Można zastosować kilka innych rozwiązań:
1. Nawigację - GPS
2. Aplikacja na smartfona do pomiaru prędkości
3. Metromierz
4. Ja myślałem tez nad odpowiednio wyskalowanym licznikiem rowerowym

Liczniki rowerowe dają możliwość skalowania wielkości opon czyli wpisuje się średnicę opony i każdy jeden impuls z czujnika jest zliczany jako przebyta droga. Jednak nie wiem czy w licznikach rowerowych nie ma ograniczeń co do wielkości opon i ograniczeń co do prędkości

Jednak chyba oprócz metromierza to w innych rozwiązaniach były by problemy z dokładnym zliczaniem km.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-27, 09:51   

Kiedyś miałem wizję wsadzenia zamiast zegarów wyświetlacza graficznego :mrgreen:
Można wtedy sobie narysować dowolne tuningowe metroseksualne zegary, tapetę, wygaszacz i inne zbędne rzeczy :lol:
Ale stwierdziłem że do takich rzeczy to trzeba mieć zglebioną calibrę a nie wyliftowanego samca.

Co za różnica, czy jedzie się 50 czy 58 km/h...
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-11-27, 10:01   

Jest różnica jest... 10 mniej ratuje życie :D
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-11-27, 10:07   

Też jestem zdania, że szkoda życia na takie pierdoły, sprawdziłem sobie z gps odchyłkę szybkościomierza i drogomierza (chociaż ten drugi nie jest mi do niczego potrzebny), i tym się +/- kieruję.
Na rajdach i tak używam metromierza.
Trybików nie dobierzesz żadnych, bo niby od czego?
Trzeba by obliczyć przełożenie i zlecić wykonanie, ale jak za jakiś czas zmienisz koła na większe/mniejsze, to i tak cała robota o kant dupy, nie wspominając o tym, że taniej wyjdzie kupić metromierz :mrgreen:
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-11-27, 10:32   

Znalazłem na alegroszu jakieś liczniki rowerowe pokazujące prędkość do 99km/h gdzie można wpisać średnicę opony od 600 mm do 2290 mm .... mocując magnesy (jeden lub kilka) np. na flanszy wału napędowego powinno dać radę to skalibrować.....
Koszt licznika pomijalny :-) niecałe 10 zł. :-)
Chyba pokuszę się o zabawę z czymś takim.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-11-27, 11:16   

No jak wartości ktore mozna wpisac sa w zakresie 600-2200mm srednicy to raczej nie skalibrujesz ;) no chyba ze masz wal zrobiony z walu pednego śruby miedzykontynalnego statku transportowego :D
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-27, 11:26   

średnica 2200 = 220 cm = ok 87 cali :D nie widziałem roweru na 87 calowych kołach więc domniemuję, że chodzi tutaj nie o średnicę a o obwód koła.

Jeśli więc przyjmiemy że 600mm to najmniejszy możliwy OBWÓD -> to ze wzoru 600=2*pi*R otrzymujemy tożsamość R=600/(2*pi) co po rozwiązaniu daje R= ok 95,5 mm zatem minimalna średnica koła to 2R(min) = 191 mm co daje ok 7,52 cala. Analogicznie przeprowadzając kalkulację dla maksymalnego OBWODU = 2200mm otrzymujemy maksymalną średnicę 2R(maks) = ok 700 mm co daje ok 28 cala.

jaką średnicę ma bęben hamulcowy reduktora?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-27, 11:54   

Wyskalowac z GPS i sie przyzwyczaic, jak ma sie problemy z pamiecia markerem na szybce licznikow namalowac kreski :lol:
Jak sie czlowiek martwi o zawyzony przebieg raz w roku coflac licznik o nadwyzke i po sprawie.
Kabelki, magnesiki itp. na kolach czy bembnach jak dla mnie nie maja prawa bytu chyba ze jezdzisz jedynie po czarnym.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-27, 12:03   

SamNaSamZSam napisał/a:
średnica 2200 = 220 cm = ok 87 cali :D nie widziałem roweru na 87 calowych kołach więc domniemuję, że chodzi tutaj nie o średnicę a o obwód koła.

Jeśli więc przyjmiemy że 600mm to najmniejszy możliwy OBWÓD -> to ze wzoru 600=2*pi*R otrzymujemy tożsamość R=600/(2*pi) co po rozwiązaniu daje R= ok 95,5 mm zatem minimalna średnica koła to 2R(min) = 191 mm co daje ok 7,52 cala. Analogicznie przeprowadzając kalkulację dla maksymalnego OBWODU = 2200mm otrzymujemy maksymalną średnicę 2R(maks) = ok 700 mm co daje ok 28 cala.

jaką średnicę ma bęben hamulcowy reduktora?



Totalnie źle to liczycie :)

koła 30' to ok 75 cm średnicy to daje obwód ok 235 cm czyli 235 cm pokonuje pojazd przy jednym obrocie koła, ale przecież mamy mosty a w nich przełożenie w przypadku kolegi jest to 5,125 czyli teraz 235 / 5,125 = 45,9 cm czyli na jeden obrót wału samurai kolegi przemieści się o 45,9 cm i nie ma znaczenia czy wał ma średnice metra czy centymetra czujnik na wale bez znaczenia w jakiej odległości od środka będzie pokonywał taką samą ilość obrotów przy danej prędkości :)
jak ktoś chce to mogę to narysować :)

Pozdrawiam Tomek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-27, 12:24   

masz rację, finalnie decyduje obwód koła.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-27, 12:27   

SamNaSamZSam napisał/a:
masz rację, finalnie decyduje obwód koła.


tak czy inaczej licznik, który proponuje kolega zaczyna się od 600 a powinien przynajmniej od 450 :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-27, 12:50   

A nie w drugą stronę? Że powinien oferować większy zakres powyżej tych 2200 mm żeby można było "zwymiarować" obwód koła co najmniej 31 calowego?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-27, 13:05   

SamNaSamZSam napisał/a:
A nie w drugą stronę? Że powinien oferować większy zakres powyżej tych 2200 mm żeby można było "zwymiarować" obwód koła co najmniej 31 calowego?


Nie, ponieważ z uwagi na przełożenie w moście (oczywiście jeśli czujnik ma być montowany na wale) wal obraca się 5,125 (w przypadku kolegi i takiego przełożenia) razy wolniej niż oś (wał) na której jest montowane koło więc w przypadku kół 31' daje nam to 31/5,125 czyli w przybliżeniu 6' a jak już SamNaSam zauważyłeś licznik zaczyna się mniej więcej od 7,5' więc od trochę zbyt dużego koła :)

oczywiście jeśli czujnik licznika zamontowany zostałby na kole, wale koła, bębnie koła, tarczy hamulcowej czy na czymkolwiek co obraca się w stosunku 1:1 z kołem to wtedy ma znaczenie górna granica licznika czyli wszystko powyżej 28' do których ograniczony jest ten licznik :)
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-27, 13:20   

Widzę, że trochę z tym komplikacji.

Coś czuję, że najprościej chyba będzie zrobić nową tarczę, a by ładnie wyglądało w takim samym designe dla obrotomierza.

Może cięcie laserem jakiejś cienkiej blachy nierdzewnej, satynowanej.

Ewentualnie malowanie czarnym matem do zderzaków i piękne cyferki neonowe :lol:

Dziękuję Wszystkim
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.