Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jakie mosty
Radoslav 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 11
Skąd: Ciosaniec-Sława
Wysłany: 2014-12-01, 12:30   

Chyba lepiej będzie zostać przy oryginalnych mostach i ewentualnie wzmocnić i wrzucić wzmocnione półosie i założyć opony 33', tylko zostaje kwestia łożysk jak długo wytrzymają przy dystansach 50 mm ? Zaznaczam że auto tylko teren.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-12-01, 12:43   

To juz zalezy od lacznika miedzy kierownica i pedalami na ile starcza lozyska :-)
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-12-01, 13:09   

Ja mam 33 cale łożyska na tyle wwymieniam he raz na rok z przodu jeszcze żadnych nie wymienialem a latam juz tak 2lata
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-01, 14:30   

stachura44 napisał/a:
Czesio zapomnisles jeszcze o mostach z gr-a ;-)

O to to, skłonnym nawet stwierdzić, że procent mostów od gr-a jest nieporównywalnie większy w różnych zmotach, niż toitoia, że o afganach nie wspomnę; gr jest tańszy, szerszy, mocniejszy i z reguły ma tylną blokadę w standardzie.
A do suzuki najlepsze są mosty od suzuki :mrgreen:
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-01, 19:33   

Ja tak z innej beczki, co jest z tymi mostami od landeyn ze nie robia?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-01, 20:23   

Co do poszerzania Samca to dla mnie to niema sensu, chyba że ktoś dużo na trawersach śmiga, Moim zdaniem całą zaletą samca jest to że nie pasuje w koleiny po zmotach, i dzięki temu przejedzie. Ja raczej bym szedł w kierunku większych kół i mocniejszych półosi, reduktora. Poza tym jeszcze jedna zaleta samaca to ciężar jak wstawisz mosty od Toyoty czy GR-a to zwiększysz masę dwukrotnie.

Ale to moja skromna opinia, a ty zrobisz jak chcesz,
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-01, 20:44   

To prawda moziembl,
Ja też tak uważam i według mnie nie ma sensu dawać inne mosty. Co do poszerzenia to 50mm dystanse i będzie git przy sporym lifcie ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-01, 21:00   

Dystans 50mm felga z wiekszym odsaszeniem i wyniana lozysk co kwartal (:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-01, 22:03   

Lexx napisał/a:
Ja tak z innej beczki, co jest z tymi mostami od landeyn ze nie robia?

Mosty od LR mają bardzo szybkie przełożenia - 3,54:1, w połączeniu z oryginalnym reduktorem, który ma wolne przełożenia szosowe i terenowe nawet jakoś to robi, ale na pewno nie sprawdzi się w połączeniu z dużymi kołami i reduktorem suzuki, choćby i 4,16.
Z resztą wszystkie produkty spod znaku LR są w jakimś stopniu wadliwe i tak samo jest z mostami, mają słabe dyfry, półosie i przeguby też przeciętne, do tego zrywają się w nich zabieraki :lol:
Zdarzały się niby w niektórych defach mocne tylne mosty salisbury aka kotwica :mrgreen: ale do off-roadu słabo pasuje ich symboliczny prześwit.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-01, 22:16   

Przelozenia 4.7 z serii pasuja do wkladow, z czterosatelitowymi tez raczej nie ma problemu.
Mosty salisbury tez do ogarniecia koszt rzedu 600funtow. Zabieraki no coz to tez da sie wymienic.

Zaskakuje mnie przeswiadczenie ze to nie robi a jak jade na pay&play to same defy i disco na 35-37'' robia az milo puki nie wkleja sie z racji na wage.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-01, 22:31   

A cóż innego ma jeździć w ojczyźnie LR-a, to tak jak z uazami na wschodzie.
Z tym nie robią to trochę przesada, jakoś tam robią, ale tylko w LR :mrgreen: do zmot są lepsi i mniej kłopotliwi dawcy.
Można założyć mosty od GR-a i zapomnieć o temacie albo szarpać się z półosiami i zabierakami, tudzież inwestować w ashcrofty, srutraki i inne maxi drive'y (chyba już ich nie robią).
Brytolom trudno się dziwić, części do tych mostów leżą za każdą stodołą, jakbym tam mieszkał, to pewnie też jeździłbym jakimś RRC.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 22:45   

Dokładnie jak @Didymos mówi, chodziło mi o to że w Samuraiu nie robią ;-) Na przeszczep się nadają wahacze z LR ale nie mosty. A wracając do tematu to na Twoim miejscu bym został przy mostach z Samuraia i najwyżej powzmacniał półosie jak będą się zrywać. Są też tacy co jeżdżą na seryjnych patykach i na 33' ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-01, 23:02   

Na pewno jeszcze jeżdżą? :-D
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-12-02, 08:25   

JA mam przy SUZI mosty właśnie od ARO MUSCELA i dają rade w błocie
obrucić big kapcia 38 cali i niema bagienka przez które nie przejadzie
(NO oczywiście jak jest twardy grunt , spód to idzie jak dzida )
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-12-02, 10:49   

Radex to ty masz z muscela czy z gaza/ uaza pogrzebalem troche w necie i przelozenie w tych mostach to 5:15/1
 
 
     
nygus 
nowicjusz



Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-02, 11:59   

a ja mam pytanie jaką moc i moment są w stanie wytrzymać seryjne mosty. chcę w przyszłości poswapować 1.6td albo 1.9td od vw i sie zastanawiam ile bezpiecznie możnaby dorzucic koksu, żeby samurai'owe się nie poddały.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-02, 12:01   

nawet na normalnym silniku mogą się poddać :)
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-12-02, 14:12   

NO JA mam z ARO MUSCEL DIEZEL no i są bardzo wytrzymałe
jak mierzyłem półośki to np. z GAZ - UAZ ma 32 mm. średnicy , a
moje od MUSCELA 35 mm. to moim zdaniem duża różnica i dla tego żeby
obrócić takim balonem 38 cali musi być zajetwardy
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-12-02, 17:31   

Mam 33" Silverstone i ori made in japan półosie i przeguby. Nic nie urwałem jeszcze.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-02, 18:21   

W muscelu były chyba 2 rodzaje przełożeń - 5,15 i 4,4, podobno z aro 24 też pasują przełożenia, ale tylko podobno...
Z resztą co za różnica, musceli nie produkują chyba od '75 r. i jakoś strasznie dużo ich nie wyprodukowali, większość już dawno została przetopiona w hutach, może nawet wielokrotnie :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.