Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ssanie w oryginalnym gaźniku.
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-01, 16:41   Ssanie w oryginalnym gaźniku.

Witam. Mam problem, po ostatnim ochłodzeniu przestało się wyłączać ssanie w samuraju. Jechałem do pracy 17km i z powrotem na załączonym ssaniu i wysokich obrotach biegu jałowego. Co mogło się stać? Termostat sprawdziłem i domyka się tak więc to nie jego wina. Silnik 1,3 92r. Doradzicie coś? Gdzie tam paluchy wepchać?
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-12-01, 21:30   

Kiedyś też miałem gaźnik z linką ssania.

Czasami linka dokuczała.

Sprawdź czy m miejscu uchwytu, przy przepustnicy jest dobrze zamocowana.
Najlepiej poproś kogoś by po przełączał, a Ty zerknij, jaka jest reakcja.

Upewnij się też czy nie jest za krótka - w razie czego weź od Fiata 126
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-02, 13:30   

Jak jest to sj413 to jest tam przewaznie ssanie automatyczne... Dziala kiedy temperatura cieczy chlodzacej silnika jest ponizej 28 st.c.
Ale kiedy wlaczysz swiatla, dmuchawe lub ogrzewanie tylnej szyby (blaszanka), wtedy zadziala system podnoszacy obroty silnika (ang. idle-up system). Objawy sa takie, ze na jalowym biegu silnik kreci sie w okolicach 1100 obr./ min


W razie niepewnosci ZAPOZNAC sie z ta lektura http://www.suzukiinfo.com...fo-sj413fsm.pdf
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-02, 15:11   

zobacz czy Ci się otwiera klapka ssania przy rozgrzaniu
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-02, 19:32   

No właśnie mam sj413 ze ssaniem automatycznym. Nie mam zabardzo pojęcia w którym miejscu jest to ssanie zamontowane. Czy są tam jakieś cięgna które mogły sie zatrzeć czy zblokować?
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-02, 22:38   

Nie staryczloby mi miesiaca, zeby lopatologicznie wytlumaczyc ci prace gaznika Aisan. Dlatego podalem ci linka do strony, gdzie klikajac w odpowiedni podlink znajdziesz angielskojezyczny manual do sj413. Tam jest wszystko ladnie oipisane.
Ale, zeby ci jakos pomoc w opresji, a widze, ze kolego kompletnie jestes zielony z tej materii, opisze po krotce, jak sprawdzic, czy ssanie dziala poprawnie.
Tak jak wskazal trafnie kolega @kobzi, musisz sprawdzic klapke ukladu ssania w gazniku.
Bardzo proste, krok po kroku. Na zimnym silniku odkrecasz puszke dolotu powietrza z gory gaznika (trzyma ja jedna nakretka, chyba 10 mm). Wtedy przed twoimi oczyma ukazuje sie otwarta gardziel gaznika (zdjecie pogladowe ponizej)



Gaznik jest dwugardzielowy. W jednej z gardzieli znajduje sie mala plytka (przepustnica), ktora jest istotnym elementem ukladu ssania.
Jezeli temperatura cieczy chlodzacej wynosi ponizej 28 stC. (silnik zimny) plytka prawie calkowicie zaslania gardziel, powodujac zwiekszone obroty silnika. Wraz z nagrzewaniem sie cieczy chlodzacej, tzw. element woskowy zaczyna za posrednictwem ciegien otwierac plytke gardzieli gaznika.

Przy nagrzanym silniku (wskazowka wskaznika temperatury silnika na tablicy rozdzielczej w polowie skali), plytka calkowicie otwiera gardziel, powodujac zmniejszenie sie obrotow silnika (na zdjeciu ponizej widac domknieta plytke, taka masz miec przy zimnym silniku).


Zatem, jak juz wczesniej wspomnialem. Przy zimnym silniku, WYLACZONYCH swiatlach, wentylatorze systemu ogrzewania i ogrzewaniu tylnej szyby (jezeli blaszanka) odkrecasz puszke nad gaznikiem i patrzysz, czy plytka calkowicie odkrywa gardziel. Odpalasz maszyne i obserwujesz. Wraz ze wzrostem temperatury silnika, plytka powinna sie powoli domykac.
Jezeli sie nie chce ruszyc, daj znac, bedziem radzic.

Wybacz brak polskiej czcionki, ale nie mieszkam juz w kraju mlekiem i miodem plynacym ;)

P.S. Plytka znajduje sie w gardzieli blizej silnika
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-14, 09:52   

Witam. Sorry że tak późno ale nie miałem wcześniej możliwości skontrolować tego co polecił mi Manias79. Więc tak, przy zimnym silniku, wyłżczonych światłach itp, klapka zasłania gardziel gaźnika w całości. Po odpaleniu silnika i rozgrzaniu do kilkunastu stopni otwiera się termostat bo wąż łączący go z chłodnicą jest ciepły. owinien się otwierać chyba koło 73 stopni dopiero. Po rozgrzaniu silnika aż prawie do końca pomarańczowej skali na tablicy w kabinie klapka jest tylko minimalnie uchylona i silnik nadal pracuje na ssaniu. Co robić? Na pewno wymienię termostat ale to raczej nie załatwi sprawy. Pomóżcie.
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-14, 17:30   

Co do termostatu - to wiadomo. Jezeli chodzi o kwestie gaznika - przy zimnym i wylaczonym silniku, sprobuj delikatnie pchnac palcem plytke ssania. Moze oska, na ktorej jest osadzona, zostala zablokowana przez zabrudzenia. Jezeli plytka swobodnie sie otwiera, trzeba zajrzec dalej.

Ponizej zdjecia gaznika. Z tylu gaznika (od strony pompki paliwa) wychodza dwa weze gumowe, ktorymi dochodzi i wychodzi plyn chlodniczy z ukladu. Sprawdz, czy masz te weze podlaczone oraz, czy sa drozne. Jezeli ciecz chlodzaca nie dochodzi do gaznika, caly uklad ssania nie bedzie dzialac poprawnie.



Mam prosbe, zrob zdjecia swojego gaznika: od gory, oraz od strony pasazera. Wtedy ci cos podrzuce ;)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-15, 15:35   

Witam. Klapki w gaźniku nie da się tak lekko przesunąć. Próbowałem trochę mocniej ale nie chciałem tam niczego uszkodzić. Poniżej zdjęcie gaźnika:

http://images66.fotosik.p...edd25ed2gen.jpg
http://images69.fotosik.p...6c0065d8gen.jpg

I jeszcze takie coś ze znaczkiem mitubishi i od tego idą wężyki do gaźnika:

http://images69.fotosik.p...55480d74gen.jpg
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-15, 19:36   

:shock: wtf? Powiedz, że żartujesz...
Przecież na fotach jest wtrysk :mrgreen:
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-12-15, 20:00   

nowa technologia kitajców gaźnik z fuel injection :roll:
 
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-15, 21:39   

Nie jestem mechanikiem myślałem, że to gaźnik. Wtrysk mi się jakoś całkiem inaczej kojarzył, że jest zabudowany w silniku czy na silniku. Sorry za wprowadzenie w błąd ale to nie zmienia faktu, że problem jest nadal ze ssaniem.
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-15, 21:57   

Ale za to diametralnie zmienia podejście do poszukiwań problemu.
Przede wszystkim nie dotykaj niczego przy wtrysku, nie kręć żadnymi śrubkami itp., bo pogorszysz sprawę.
Zassij albo nabądź suplement manuala dla wtryskowca, to podstawa do ogarnięcia wtrysku, jest naprawdę dobrze napisany, później zajmij się wybłyskaniem kodów błędów i diagnostyką układu.
Z dużym prawdopodobieństwem możesz mieć uwalony czujnik temperatury silnika albo układ podnoszący obroty.
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-16, 15:28   

Witam. Chciałem odczytać kody błyskowe i urodził się kolejny problem. Czy w samuraju po przekręceniu zapłonu kontrolka check engine powinna sie na chwile oświecić a potem zgasnąć? Bo u mnie w ogóle się nie oświeca i nie wiem czy tak ma być, czy muszę rozkręcić deskę rozdzielczą i wymienić kontrolkę?
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-16, 15:45   

no powinna, choćby po to byś wiedział że działa. Może żarówka podświetlenia kontrolki się sfajczyła :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-16, 16:45   

Dokładnie, powinna się zaświecać po włączeniu zapłonu i gasnąć po uruchomieniu silnika.
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-16, 16:54   

Ok to jak znajdę chwilę to rozkręcę deskę i wymienię tą żarówkę. W którym miejscu jej szukać pod czerwonymi kontrolkami, nad nimi czy gdzieś indziej? I czy trzeba będzie wymontować przycisk od awaryjnych?
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-16, 18:16   

Pod kierownicą są dwie śruby torx. Poluzuj je. Dzięki temu cała kolumna kierownicza pójdzie na dół i będziesz mógl wyjąć zegary.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
skunio87 
nowicjusz
SAMURAI 1.3 '92



Wiek: 38
Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: ok. Oświęcim
Wysłany: 2014-12-19, 14:38   

Cześć. Więc tak rozkręciłem ta deskę rozdzielczą i okazało się, że poprzedni właściciel ułatwił sobie życie i wykręcił wkurzającą go kontrolkę check engine. Wymieniłem na nową i niestety mruga mi tylko kod 12 czyli, że wszystko jest w porządku. Co dalej mam robić? Wymienić czujnik temperatury? Jeśli tak to który to jest ten w gumowej koszulce tuż pod termostatem z jednym kabelkiem, czy coś co jest zabudowane na korpusie pomiędzy termostatem a wtryskiem z takim zielonym plastikiem z kilkoma kabelkami?
_________________
BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-12-19, 14:57   

skunio87 napisał/a:
Co dalej mam robić?

Zajrzeć do manuala... :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.