Wysłany: 2014-12-01, 16:41 Ssanie w oryginalnym gaźniku.
Witam. Mam problem, po ostatnim ochłodzeniu przestało się wyłączać ssanie w samuraju. Jechałem do pracy 17km i z powrotem na załączonym ssaniu i wysokich obrotach biegu jałowego. Co mogło się stać? Termostat sprawdziłem i domyka się tak więc to nie jego wina. Silnik 1,3 92r. Doradzicie coś? Gdzie tam paluchy wepchać?
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-02, 13:30
Jak jest to sj413 to jest tam przewaznie ssanie automatyczne... Dziala kiedy temperatura cieczy chlodzacej silnika jest ponizej 28 st.c.
Ale kiedy wlaczysz swiatla, dmuchawe lub ogrzewanie tylnej szyby (blaszanka), wtedy zadziala system podnoszacy obroty silnika (ang. idle-up system). Objawy sa takie, ze na jalowym biegu silnik kreci sie w okolicach 1100 obr./ min
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
No właśnie mam sj413 ze ssaniem automatycznym. Nie mam zabardzo pojęcia w którym miejscu jest to ssanie zamontowane. Czy są tam jakieś cięgna które mogły sie zatrzeć czy zblokować?
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-02, 22:38
Nie staryczloby mi miesiaca, zeby lopatologicznie wytlumaczyc ci prace gaznika Aisan. Dlatego podalem ci linka do strony, gdzie klikajac w odpowiedni podlink znajdziesz angielskojezyczny manual do sj413. Tam jest wszystko ladnie oipisane.
Ale, zeby ci jakos pomoc w opresji, a widze, ze kolego kompletnie jestes zielony z tej materii, opisze po krotce, jak sprawdzic, czy ssanie dziala poprawnie.
Tak jak wskazal trafnie kolega @kobzi, musisz sprawdzic klapke ukladu ssania w gazniku.
Bardzo proste, krok po kroku. Na zimnym silniku odkrecasz puszke dolotu powietrza z gory gaznika (trzyma ja jedna nakretka, chyba 10 mm). Wtedy przed twoimi oczyma ukazuje sie otwarta gardziel gaznika (zdjecie pogladowe ponizej)
Gaznik jest dwugardzielowy. W jednej z gardzieli znajduje sie mala plytka (przepustnica), ktora jest istotnym elementem ukladu ssania.
Jezeli temperatura cieczy chlodzacej wynosi ponizej 28 stC. (silnik zimny) plytka prawie calkowicie zaslania gardziel, powodujac zwiekszone obroty silnika. Wraz z nagrzewaniem sie cieczy chlodzacej, tzw. element woskowy zaczyna za posrednictwem ciegien otwierac plytke gardzieli gaznika.
Przy nagrzanym silniku (wskazowka wskaznika temperatury silnika na tablicy rozdzielczej w polowie skali), plytka calkowicie otwiera gardziel, powodujac zmniejszenie sie obrotow silnika (na zdjeciu ponizej widac domknieta plytke, taka masz miec przy zimnym silniku).
Zatem, jak juz wczesniej wspomnialem. Przy zimnym silniku, WYLACZONYCH swiatlach, wentylatorze systemu ogrzewania i ogrzewaniu tylnej szyby (jezeli blaszanka) odkrecasz puszke nad gaznikiem i patrzysz, czy plytka calkowicie odkrywa gardziel. Odpalasz maszyne i obserwujesz. Wraz ze wzrostem temperatury silnika, plytka powinna sie powoli domykac.
Jezeli sie nie chce ruszyc, daj znac, bedziem radzic.
Wybacz brak polskiej czcionki, ale nie mieszkam juz w kraju mlekiem i miodem plynacym ;)
P.S. Plytka znajduje sie w gardzieli blizej silnika
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Witam. Sorry że tak późno ale nie miałem wcześniej możliwości skontrolować tego co polecił mi Manias79. Więc tak, przy zimnym silniku, wyłżczonych światłach itp, klapka zasłania gardziel gaźnika w całości. Po odpaleniu silnika i rozgrzaniu do kilkunastu stopni otwiera się termostat bo wąż łączący go z chłodnicą jest ciepły. owinien się otwierać chyba koło 73 stopni dopiero. Po rozgrzaniu silnika aż prawie do końca pomarańczowej skali na tablicy w kabinie klapka jest tylko minimalnie uchylona i silnik nadal pracuje na ssaniu. Co robić? Na pewno wymienię termostat ale to raczej nie załatwi sprawy. Pomóżcie.
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-14, 17:30
Co do termostatu - to wiadomo. Jezeli chodzi o kwestie gaznika - przy zimnym i wylaczonym silniku, sprobuj delikatnie pchnac palcem plytke ssania. Moze oska, na ktorej jest osadzona, zostala zablokowana przez zabrudzenia. Jezeli plytka swobodnie sie otwiera, trzeba zajrzec dalej.
Ponizej zdjecia gaznika. Z tylu gaznika (od strony pompki paliwa) wychodza dwa weze gumowe, ktorymi dochodzi i wychodzi plyn chlodniczy z ukladu. Sprawdz, czy masz te weze podlaczone oraz, czy sa drozne. Jezeli ciecz chlodzaca nie dochodzi do gaznika, caly uklad ssania nie bedzie dzialac poprawnie.
Mam prosbe, zrob zdjecia swojego gaznika: od gory, oraz od strony pasazera. Wtedy ci cos podrzuce ;)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie jestem mechanikiem myślałem, że to gaźnik. Wtrysk mi się jakoś całkiem inaczej kojarzył, że jest zabudowany w silniku czy na silniku. Sorry za wprowadzenie w błąd ale to nie zmienia faktu, że problem jest nadal ze ssaniem.
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-15, 21:57
Ale za to diametralnie zmienia podejście do poszukiwań problemu.
Przede wszystkim nie dotykaj niczego przy wtrysku, nie kręć żadnymi śrubkami itp., bo pogorszysz sprawę.
Zassij albo nabądź suplement manuala dla wtryskowca, to podstawa do ogarnięcia wtrysku, jest naprawdę dobrze napisany, później zajmij się wybłyskaniem kodów błędów i diagnostyką układu.
Z dużym prawdopodobieństwem możesz mieć uwalony czujnik temperatury silnika albo układ podnoszący obroty.
Witam. Chciałem odczytać kody błyskowe i urodził się kolejny problem. Czy w samuraju po przekręceniu zapłonu kontrolka check engine powinna sie na chwile oświecić a potem zgasnąć? Bo u mnie w ogóle się nie oświeca i nie wiem czy tak ma być, czy muszę rozkręcić deskę rozdzielczą i wymienić kontrolkę?
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Ok to jak znajdę chwilę to rozkręcę deskę i wymienię tą żarówkę. W którym miejscu jej szukać pod czerwonymi kontrolkami, nad nimi czy gdzieś indziej? I czy trzeba będzie wymontować przycisk od awaryjnych?
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-16, 18:16
Pod kierownicą są dwie śruby torx. Poluzuj je. Dzięki temu cała kolumna kierownicza pójdzie na dół i będziesz mógl wyjąć zegary.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Cześć. Więc tak rozkręciłem ta deskę rozdzielczą i okazało się, że poprzedni właściciel ułatwił sobie życie i wykręcił wkurzającą go kontrolkę check engine. Wymieniłem na nową i niestety mruga mi tylko kod 12 czyli, że wszystko jest w porządku. Co dalej mam robić? Wymienić czujnik temperatury? Jeśli tak to który to jest ten w gumowej koszulce tuż pod termostatem z jednym kabelkiem, czy coś co jest zabudowane na korpusie pomiędzy termostatem a wtryskiem z takim zielonym plastikiem z kilkoma kabelkami?
_________________ BY OGIEŃ POMYŚLNOŚCI SIĘ PALIŁ, BY NIGDY GO NAM NIE ODEBRALI!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum