Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Odpowietrzenie hamulca
gazo10 
rozgadany
samcan 1,3 wtrysk


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 118
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2015-01-08, 09:41   Odpowietrzenie hamulca

Witam mam taki problem ,mianowicie przelozylem tarcze na tyl. Wiadomo płyn zszedł caly. poskladalem zalalem odpowietrzylem wszystkie kola, hamulce byly ok pojechalem sprawdzic wszystko git. postawiłem sam na pol godz poczym chcialem wjechac w garaz i juz hamulca niema pedal wpada mi do konca ,natomiast jak podpompuje to delikatnie twardnieje. bardzo prosze o pomoc dzieki z gory.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-08, 09:49   

płyn hamulcowy sprawdziłeś, nie ubyło? Wszystkie połączenia sprawdzone? Nic się nie poci? Odpowietrzałeś kolejny raz? Samą pompę odpowietrzyłeś?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
gazo10 
rozgadany
samcan 1,3 wtrysk


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 118
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2015-01-08, 09:51   

wszystko szczelne, pompe pompowalem i popuszczalem na przewodach tak jak kola i ok mysle ze duzo jest powietrza w ukladzie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-08, 10:00   

no to w czym kłopot? W samej technice odpowietrzania? Możesz się wyposażyć w takie coś: http://allegro.pl/reczna-...4923286975.html albo jeśli masz zamontowane zaciski w taki sposób że odpowietrznik nie jest tam gdzie być powinien to zdemontuj zacisk z tarczy kotwicznej i odpowietrz w poprawnym ułożeniu. Na koniec pompa i badaj.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
gazo10 
rozgadany
samcan 1,3 wtrysk


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 118
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2015-01-08, 10:06   

a jak ma byc odpowietrznik to sa samurajowskie asiny

sa do tylu ustawione
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-08, 10:20   

mają być tak ustawione, żeby powietrze mogło zostać wypchnięte przez płyn, czyli po mojemu odpowietrzenia powinny być w najwyższym punkcie tego cylindra co się w nim płyn gromadzi. Popatrz jak są założone zaciski z przodu w oryginale.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-01-08, 10:23   

Musisz odkręcić zacisk od jarzma i odpowietrzać w takiej samej pozycji w jakiej są przednie zaciski.

Odpowietrznik musi być najwyższym punktem układu.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-01-31, 22:14   

Odświeżę temat, bo mam podobny problem.
Zaczęło się od urwania rurki przy korektorze siły hamowania - szybki remont poprzez zaślepienie przy pompie sekcji dającej płyn na tył. Na samym przodzie pedał hamulca działał jak powinien. Kupiona i zamontowana nowa rurka, odpowietrzony korektor i cylinderek (w tym układzie odpowietrznik jest tylko na lewym kole z tyłu). Po jakimś czasie pedał wpada w podłogę i rośnie przy pompowaniu. Ponowne odpowietrzenie, z korektora poszły dwa, może trzy niewielkie pęcherzyki powietrza. Hamulce nadal działają w trybie awaryjnym :-(
Zrzuciłem koła żeby sprawdzić samoregulatory, jeden padnięty - ząbki wytarte prawie na gładko; po zabawie iglakiem zębatka zreanimowana, prawie jak nówka sztuka. Profilaktyczne ponowne odpowietrzenie, tym razem też przód, ale powietrza nie widać.
Operacja zakończona sukcesem? ...a ni chu, chu. Pedał nadal za pierwszym razem idzie w podłogę, za drugim łapie od góry.

Drogie 'Bravo', jakieś pomysły co jeszcze można zrobić?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-01-31, 22:23   

Pedał rośnie, czy po prostu łapie na dwa razy?
Jeśli to drugie, to dalej może być problem z tylnymi hamulcami, przy jednym naciśnięciu brakuje płynu, żeby szczęki zaparły się o bębny.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-01-31, 22:46   

a weź odpowietrzanie na przelew a nie na pompowanie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-02-01, 08:11   

Ja miałem tak samo jak skończyły się szczęki, mimo że wygląda to jak zapowietrzony tył. Po wymianie na nowe problem zniknął.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-01, 10:26   

Didymos napisał/a:
Pedał rośnie, czy po prostu łapie na dwa razy?
Jeśli to drugie, to dalej może być problem z tylnymi hamulcami, przy jednym naciśnięciu brakuje płynu, żeby szczęki zaparły się o bębny.

Też tak myślałem, dlatego sprawdziłem samoregulatory.
Przed urwaniem rurki hamulce działały poprawnie, po urwaniu tył nie miał zbytnio możliwości żeby się znacząco zużyć. Dlatego teoretycznie tak gwałtowna zmiana działania hamulców nie powinna wynikać ze skończenia się szczęk.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-02-01, 11:27   

miałem to samo od jakiegoś czasu i tak jak napisał Wikingc1 u mnie problem rozwiązało zamontowanie nowych szczęk w bębnach i nowego zestawu montażowego do szczęk...
Wcześniej była pełna podłoga i znikoma siła hamowania
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-08, 09:01   

Szczęki można w moim przypadku wykluczyć - założone z nowymi okładzinami i żadnej różnicy w działaniu - za pierwszym razem pedał w podłodze, za drugim hamulce zaczynają działać :-/
Szczęki, samoregulatory, odpowietrzenie - OK; wygląda na to że do sprawdzenia pozostaje pompa hamulcowa...
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-08, 09:30   

A średnicę bębnów sprawdzałeś? Może już zużyte ponad limit...
Pompa też może puszczać między sekcjami.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-08, 11:48   

Sprawdzałem, mieszczą się w normie. Zamówiłem do pompy zestaw naprawczy, może uda się w końcu to ogarnąć.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-02-08, 18:19   

Motyla noga mam to samo :evil:
Hamulce miałem dobre (w/g opinii coponiektórych jak mało który samurai)
urwałem rurke za korektorem i.... dupa nie idzie odpowietrzyć.
Przód blokuje tył nic a nic, dopiero po 3-4 podpompowaniu tył zaczyna łapać.
z tyłu mam tarcze na zaciskach LUCAS'a odpowietrzane oczywiście odpowietrznikiem do góry, korektor tez odpowietrzany. Coraz bardziej mnie kusi wywalenie korektora ale się trochę cykam :-)
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-11, 23:42   

Poświęciłem dziś trochę czasu na gruntowne wyeliminowanie opcji uszkodzonych samoregulatorów, kończących się szczęk lub zajechanych bębnów. Żeby mieć 100% pewności (i udowodnić mechanikom że się mylą) rozebrałem hamulce, pospawałem blokady do cylinderków tak żeby były maksymalnie ściśnięte i zrobiłem test.
Tak jak przypuszczałem zachowanie układu hamulcowego nie uległo zmianie. Na sobotę jestem umówiony na odpowietrzanie ciśnieniowe, jeśli to nic nie da, pozostanie wymiana pompy.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-02-12, 21:49   

U mnie przy kończących się szczękach problem pojawił się dość szybko ale nie powiem że nagle.
Ale dziś chyba odkryłem problem. Jestem w trakcie remontu i trochę motania i przez 2 miesiące był odkręcony tylny przewód elastyczny, efekt wiadomy ;-)
Dziś zalałem płyn i odpowietrzam. Najpierw powietrze potem jakieś drobne bąbelki i na koniec czysty płyn, przelałem jeszcze sporo płynu i niby wszystko ok a hamulce dalej zapowietrzone, pierwsze naciśnięcie prawie w podłogę 2-3 ok. odpowietrzyłem korektor, przednie koła i dalej to samo, więc znowu tył i było trochę powietrza, odpowietrzone niby ok. poczekałem chwilę i dalej objawy zapowietrzenia. Skutecznym sposobem okazało się takie odpowietrzanie: na odpowietrznik wężyk do słoiczka, na zakręconym odpowietrzniku naciskasz 2-3 razy mocno i szybko i trzymasz luzujesz odpowietrznik możliwie szybko i jak najwięcej (ok 1/2 obrotu) tak żeby płyn szybko poleciał i zakręcasz i tak w koło aż do skutku, U mnie przelanie 3 zbiorniczków przyniosło dopiero efekt. Tylne przewody w samuraju są dość niefortunnie rozwiązane, nie dość że korektor jest wysoko, potem płyn ma dużo razy drogę w dół i górę, dodatkowo korektor ogranicza przepływ i jest to bardzo trudno to odpowietrzyć.
Ciekawy jestem tego odpowietrzania ciśnieniowego, czy da to efekt.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-13, 23:46   

No to jestem po operacji... Mając chwilę wolnego czasu jeszcze raz podszedłem do tradycyjnego odpowietrzania - w wężyku nie pojawiła się nawet odrobina powietrza z układu. Tak jak byłem umówiony podjechałem do mechanika, podłączył tego typu urządzenie www.youtube.com/watch?v=09EySSgZ5Qk i wyciągnął z układu sporo powietrza, a hamulec zaczął działać poprawnie.

Wniosek prosty - układ który wygląda na odpowietrzony, wcale taki nie musi być. Wniosek drugi - gdybym miał taki zestaw do odpowietrzania to już dawno zapomniał bym o problemie.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.