Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Podcinanie Nadkoli - co i jak żeby zmieścić 31"
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
  Wysłany: 2015-01-24, 21:31   Podcinanie Nadkoli - co i jak żeby zmieścić 31"

Chciałbym upchnąć do swojego samiego 31", nigdzie od A do Z nie jest opisane ile i w których miejscach podcinać. Może ktoś podzieliłby się uwagami - najlepiej gdyby miał taka sama konfigurację jak ja, czyli lovells + standard zawias + 5cm bodylift ---> 31" simexopodobne. Chodzi o to że jeszcze nie mam opon a chciałbym wszystko przygotować a żeby za dużo nie ciąć - bo to żadna sztuka, tym bardziej, że nadkola mam w fajnym stanie.

Mile widziana fotorelacja.

Dzięki.
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
  Wysłany: 2015-01-24, 22:37   Re: Podcinanie Nadkoli - co i jak żeby zmieścić 31"

marcelo napisał/a:
Chciałbym upchnąć do swojego samiego 31", nigdzie od A do Z nie jest opisane ile i w których miejscach podcinać. Może ktoś podzieliłby się uwagami - najlepiej gdyby miał taka sama konfigurację jak ja, czyli lovells + standard zawias + 5cm bodylift ---> 31" simexopodobne. Chodzi o to że jeszcze nie mam opon a chciałbym wszystko przygotować a żeby za dużo nie ciąć - bo to żadna sztuka, tym bardziej, że nadkola mam w fajnym stanie.

Mile widziana fotorelacja.

Dzięki.


Frytki też podać? :mrgreen:

Będzie ci kolidowało z narożnikiem progu i wewnętrznym nadkolem w okolicy sprzęgła.
Najrozsądniej wysunąć most do przodu o kilka cm.
Powiększenie wnęk w błotnikach to osobna kwestia - bez tego będziesz ciął opony przy skręcie i dobiciu.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-24, 22:41   

Załóż sprężyny-ot co.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 00:06   

Frytki chetnie ;) a wracając do tematu to na moich 237 75 k simexa ociera o prog i to przy byle wykrzyzu. Sprezyna odpada- leza lovellsy i czekaja na montaz. Myslalem o przesunięciu mostu ale za duza ingerencja w zawieche. Interesowalaby mnie bardziej opcja ciecia.
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-01-25, 12:05   

marcelo napisał/a:
Frytki chetnie ;) a wracając do tematu to na moich 237 75 k simexa ociera o prog i to przy byle wykrzyzu. Sprezyna odpada- leza lovellsy i czekaja na montaz. Myslalem o przesunięciu mostu ale za duza ingerencja w zawieche. Interesowalaby mnie bardziej opcja ciecia.


Da sie zmodyfikowac mocowanie resoru do mostu, albo wieszak i mocowanie resoru do ramy tak , zeby wysunac most o okolo 3,5-4 cm do przodu, przy w miare normalnie odsadzonyc felgach wystarczy na 31 cali bez ocierania o prog i podloge pod pedalami. co do ciecia nadkola to trzeba tyle ile trzeba zeby nie ocieralo, na to przepisu nie ma, ale mysle ze 5 cm wystarczy.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-01-25, 12:47   

Najprosciej zalozyc kola, pokrzyzowac mosty w garazu i bedziesz widzial ile trzeba ciac, ja musialem rozciac warge zgrzewu podlogi z grodziakilka strzalow z mlotka i calosz poszla do srodka o 2-3 cm, potem doslidowanie owej wargi zeby bylo miejsce i nic nie obciera.
Jak ma sie sprawa do seryjhnych progow - nie wiem, ja mam z profila.
Zdjecie pogladowe u dolu strony:
http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=20
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-25, 13:19   

marcelo napisał/a:
Frytki chetnie ;) a wracając do tematu to na moich 237 75 k simexa ociera o prog i to przy byle wykrzyzu. Sprezyna odpada- leza lovellsy i czekaja na montaz. Myslalem o przesunięciu mostu ale za duza ingerencja w zawieche. Interesowalaby mnie bardziej opcja ciecia.

A 31 cali to mała ingerencja we własności jezdne... :lol:
Daj komuś do zrobienia przełożenie wieszaków na przód. Da się zrobić przykręcane adaptery - w amerykańskich sklepach zobaczysz.
Przy tej operacji przesuniesz most i ogarniesz problem rycia wieszakami.
Pamiętaj o dystansie na wał.

Albo sprzedaj lovelsy, kup u mazura dłuższe lagi - most pójdzie do przodu jakieś 2-3cm
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 13:58   

Dodam małą uwagę.
Przy przesunięciu mostu 5cm do przodu wąs przekładni koliduje z długim drążkiem kierowniczym!
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 14:12   

przesuniecie mostu nasuwa kolejnych problemow, - trzeba ciac - progi ori musze i tak wzmocnić pod hi lifta
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-01-25, 14:17   

Wstaw profil. Na upartego calego spawania masz na jeden dzien ( w zaleznosci ile jest zjedzone), choc znajac zycie i tak zawsze wszystko sie przedluzy.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-25, 16:32   

Hałas napisał/a:
Dodam małą uwagę.
Przy przesunięciu mostu 5cm do przodu wąs przekładni koliduje z długim drążkiem kierowniczym!

Przy dużym lifcie nie koliduje :mrgreen:
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-01-25, 18:14   

kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
Dodam małą uwagę.
Przy przesunięciu mostu 5cm do przodu wąs przekładni koliduje z długim drążkiem kierowniczym!

Przy dużym lifcie nie koliduje :mrgreen:


Wtedy na przekladni potrza was od jimny albo na zwrotnicy od mercedesa i nic nie koliduje :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 19:30   

jakich wymiarów profil ładujecie w próg?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 19:39   

meenia napisał/a:
kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
Dodam małą uwagę.
Przy przesunięciu mostu 5cm do przodu wąs przekładni koliduje z długim drążkiem kierowniczym!

Przy dużym lifcie nie koliduje :mrgreen:


Wtedy na przekladni potrza was od jimny albo na zwrotnicy od mercedesa i nic nie koliduje :mrgreen:

Cholera jak szukałem info o krótszym wąsie to nikt nic nie wiedział :-?
Przesunąłem całą przekładnie do przodu.
A liftu wcale nie trzeba... wystarczy przedłużyć odbój :mrgreen:
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-01-25, 20:41   

marcelo napisał/a:
jakich wymiarów profil ładujecie w próg?


100x100x4mm
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-25, 20:45   

Hałas napisał/a:
meenia napisał/a:
kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
Dodam małą uwagę.
Przy przesunięciu mostu 5cm do przodu wąs przekładni koliduje z długim drążkiem kierowniczym!

Przy dużym lifcie nie koliduje :mrgreen:


Wtedy na przekladni potrza was od jimny albo na zwrotnicy od mercedesa i nic nie koliduje :mrgreen:

Cholera jak szukałem info o krótszym wąsie to nikt nic nie wiedział :-?
Przesunąłem całą przekładnie do przodu.
A liftu wcale nie trzeba... wystarczy przedłużyć odbój :mrgreen:


Mówicie o wąsie przekładni kierowniczej z Jimnego ??
Jest krótszy czy dłuższy od Samuraiowego ?? i czy pasuje na wieloklin ??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
ssslavo 
nowicjusz



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Libiąż-małopolska
Wysłany: 2015-01-26, 07:56   

A ja w jednym mam 100x100 i wygląda :-/ ,aby nie ciąć podłogi trzeba go wypuścić na zewnątrz i robi się schodek.W drugim zapodałem 80x80 i wchodzi idealnie w oryginalny próg.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 13:01   

80x80 mam i jest GIT
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-27, 18:10   

a przełożenia? :D
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-28, 10:26   

5.125 w trakcie
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.