Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
łożyska wałka ataku
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
  Wysłany: 2015-01-24, 00:05   łożyska wałka ataku

Witam,

wymieniał ktoś może łożyska wałka ataku w samuraiu? na stronie danielsa podobno po 50zł/szt w rzeczywistości nie dość że dużo drożej to łożysko 30307 w moim przypadku jest nie do dostatnia już ponad 2 tyg szukam po hurtowniach i wszędzie wymiar zewnętrznego pierścienia to 15 albo 18mm - moje łożysko ma 16mm - cena aso 360zł/szt, czyli dla mnie nieosiągalne tym bardziej że wymieniam w przednim i tylnym moście. Gdyby ktoś wiedział jak wybrnąć z tej sytuacji to proszę o odp - ja już myślę co raz poważniej żeby zostawić moje stare ale podobno warto zmieniać obydwa,

p.s.
drugie łożysko 30306 - bez problemu do dostania ok 60zł/szt.
tuleja rozprężna - wszędzie 110zł
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-01-24, 11:09   

kolego
nawet się bardzo nie wysilając..
http://www.stozek.pl/skle...okosc=&f=szukaj
http://www.stozek.pl/skle...okosc=&f=szukaj
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2015-01-24, 11:21   

30307 ma rozmiar pierścienia zewnętrznego 18 mm, 31307 ma 15 mm. Więc to łożysko jest jakieś inne skoro ma 16mm, w katalogach takich łożysk nie ma, a przynajmniej ja nie znalazłem. Zadzwoń do Albeco, może coś wymyślą.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-01-24, 11:24   

albo nie najtaniej, ale ze sprawdzonego źródła od firmy, która się zna...
http://suzuki-czesci.pl/p...takujacego-/954
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-01-24, 11:28   

Ja wymieniałem bez problemu u mnie podeszły 30306 i 30307 odpowiednio 60 i 50 zł Timken-a tuleja fakt 110 tylko oryginał i jeszcze uszczelniacz ja założyłem corteco 19027779 koszt 15 zł.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-24, 21:23   

dzwoniłem, pisałem - nikt nie ma 16mm. albeco ani stożek u mnie w okolicy też hurtownie nie maja. wszędzie albo 18 albo 15mm. Aksag - nie pamiętasz przypadkiem jakie zakładałeś czy 15 czy 18mm 30307?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-24, 22:30   

marcelo napisał/a:
dzwoniłem, pisałem - nikt nie ma 16mm. albeco ani stożek u mnie w okolicy też hurtownie nie maja. wszędzie albo 18 albo 15mm. Aksag - nie pamiętasz przypadkiem jakie zakładałeś czy 15 czy 18mm 30307?

A jakie ma znaczenie jaką wysokość ma zewnętrzna bieżnia?
Jeżeli łożysko ma odpowiednią całkowitą wysokość, to wymiar ten nie powinien mieć znaczenia. Jeżeli dobrze pamiętam, wbija się bieżnię w obudowę i nic z nią nie koliduje.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-24, 22:43   

Święte słowa.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 00:59   

nigdy tego nie robiłem stąd nie będę się sprzeczał. po prostu wyprasowałem 16mm i dokładnie takie samo łożysko chciałem zamontować - bo jak wiadomo to nie piasta czy wał tylko dyferencjał a wymiary łożyska w tym przypadku mają największe znaczenie.

Możliwe, że masz rację kostuch tylko czy rzeczywiście tak jest - muszę sprawdzić, bo po co byłyby 2 wersję w katalogach 18 i 15mm?! zakładając że nie ma to znaczenia to które wybrać 15 czy 18? 18-większa powierzchnia/wytrzymałość na chłopski rozum.

Według mnie - laika w temacie - to sprawa jest bardziej skomplikowana, bo szerokość/wysokość zewnętrznego pierscienia warunkuje odległość całego łożyska względem obudowy - możliwe, że się myle, nie znam konstrukcji tych łożyska ale tak na logikę.
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-25, 13:08   

Zrobisz jak uważasz...
Obejrzyj przykładowy rysunek
Ważny dla ciebie jest wymiar T. Wymiar C ma drugorzędne znaczenie.


Możesz jeszcze rozważać kąt i profil bieżni (jeżeli masz ochotę na doktorat).
Moim zdaniem, kupując po protu łożysko 30307 zrobisz właściwie.
http://www.skf.com/pl/pro...ings/index.html
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 14:16   

chyba tak zrobie kupie to 15mm i wrzuce w dyfer zobacze jak bedzie wygladala relacja z talerzem
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 16:22   

Całkowita szerokość musi być taka sama (odległość ataku od talerza), bieżni niema znaczenia.

Tuleje rozprężną można spokojnie zregenerować w imadle.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-25, 16:36   

DUŻY napisał/a:
Całkowita szerokość musi być taka sama (odległość ataku od talerza), bieżni niema znaczenia.

Tuleje rozprężną można spokojnie zregenerować w imadle.


Zgodnie ze sztuką powinno się za każdym razem zakładać nową tuleje, no ale można i tak ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 19:27   

do jakiej długości ja ściskac do 58mm? moja ma z tego co pamietam 56mm
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-01-25, 19:38   

nówka, która mi leży na półce ma 57,14mm :)
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-25, 22:35   

dzięki zed111

[ Dodano: 2015-01-27, 12:00 ]
na suzuki-części.pl - łożysko 30307, które standardowo sprzedają do ataku ma szerokość pierścienia zew 18mm i chyba takie też zamówie

Ceny łożysk KOYO w okolicznej hurtowni:

- 30306 - 85,5zł
- 30307 - (15mm) -95zł
(18mm) -66,5zł

z tego co widzę to KOYO ma więcej wałeczków niż NTN czyli teoretycznie wytrzymasze powinno być.
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-15, 11:18   

Wtrącę się co nieco.
Jako że w moim Samim dyfer coś zaczął huczeć (przy zwalnianiu), a wczoraj były Walentynki, postanowiłem zrobić nam prezent i zabrałem się za niego.
Od razu przy odkręcaniu wału zauważyłem DUŻY luz na wałku. Wykręciłem i rozkręciłem cały most, główka na stół i co? i nic! spodziewałem się przynajmniej zużytych łożysk, lecz po skręceniu wałka ataku kręci się on lekko i cicho i nie ma żadnych luzów. Wcześniejszy luz wałka najprawdopodobniej spowodowany był poluzowaną nakrętką. Teraz pytanie, czy to możliwe, by przy tak dużym luzie żadne z łożysk nie dostało po d..konstrukcji? Ufać, że skoro wałek ładnie się kręci to po złożeniu też będzie cisza?
Dodam jeszcze,że tuleja rozprężna ma 55,2mm, czy ona mogła wpłynąć na poluzowanie nakrętki?
Czy dobrze kombinuję, że wymiana samej tulei załatwi sprawę?

A, dodam jeszcze, że na korku spustu oleju był ładny jeżyk opiłków, czy to opiłki z tej tulei? (pozostałe elementy wyglądają idealnie - choć nie zaglądałem do satelit - tam wydaje się być wszystko git)

I jeszcze jedna dziwna rzecz, po zaciśnięciu wężyka i odkręceniu przewodów hamulcowych nie wypłynęło z nich zupełnie nic - a przecież Sami hamował,
co się mogło stać z płynem?
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-02-15, 18:33   

opiłki to raczej nie z tulei a z talerza i ataku lub (mniej prawdopodobne) z kosza satelit. musisz luz ustawić
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-02-15, 19:45   

Wszystkie ząbki wyglądają pięknie jak po ortodoncie,pomijam satelity, bo tam jeszcze nie zajrzałem, jedynie tuleja krótsza od nówki, no ale ona raczej sprasowana niż spiłowana. Mówisz o luzie wałek-talerz?
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-02-15, 22:15   

tak luz międzyzębny talerz-atak. nie musi być widać bo potrafią się na gładko zeszlifować i wyglądać pozornie w porządku. tuleja moja w działających 100% sprawnych dyfrach miała 55,5 mm - nowa ma 57,14 bodajże. problem dyfrem polega na tym że pozornie wszystko ok a pod obciązeniem wychodzi co go boli
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.