Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-12, 23:38   

W UK wsadzaja gazniki z Range Rover Classic SU Hiff bodaj 44 z adapterem katowym i smigaja na tym wieki choc do wtrysku taka kombinacja sie nawet nie umywa.

O takie cos http://www.ebay.co.uk/itm...=item2342cc0aa3
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2014-11-14, 10:28   

Nie będę kombinował. Mam dylemat czy 1.6 8v czy 1.6 16v baleno/ vitara. Prawie tyle samo roboty zaczynając od gaźnikowca a podobno moc nieporównywalna
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-11-14, 10:37   

Rzeklbym ze raczej roznica moze byc zauwazalna pomiedzy 8v i 16v, natomiast ze stwierdzeniami ze nieporownywalna to bym znowu nie przesadzal :) To jest te 20km roznicy.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-14, 12:08   

Jak się wymienia zdechłe 1,3 na zdrowe 1,6 to różnica powala.
A jak się zmienia zdrowe 1,3 na zajechane 1,6 to człowiek jak się już przy tym narobi, nie ma innego wyjścia jak stwierdzić, że jest lepiej :mrgreen:
 
     
defcon1 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 15
Skąd: Płock
Wysłany: 2014-12-10, 18:36   

No właśnie mnie zastanawia jaka jest różnica po wymianie silnika z 1.3 na gaźniku na 1.6 8V :) moc powala czy raczej jest po prostu lepiej.....??Bo nie wiem czy jest sens pakować się w koszta/wymiane przy sprawnym oryginalnym silniku któremu nic nie dolega :-? :roll:
_________________
ENDURO/CROSS/4X4
 
     
pumexior 
świeżak


Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 22
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: 2014-12-10, 19:28   

Sprawnego 1.3 nigdy w zyciu bym nie zmienial na 1.6 8v. Jak juz chcesz cos mocniejszego to 16v. Ja wsadzilem 1.6 8v bo nie byl jakos wiele drozszy od 1.3, a cale sterowanie wtryskowca zostalo z 1.3. W 1.3 obrocily mi sie panewki na wale, takze trzeba bylo cos wlozyc, ale jak wspomnialem, sprawnego 1.3 raczej bym nie zamienil na 1.6 8v. 1.6 lepiej ciagnie z dolu w stosunku do 1.3, ale na wyzszych obrotach jest dokladnie to samo :)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-31, 11:36   

Moje wolne przemyślenia, nt. swapa 1.6, gadałem z głowy więc mogłem jakąś głupotę palnąć, tam gdzie palnąłem dodałem adnotacje ;)

http://youtu.be/8gms-1gnwjU <--- klik
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-01-31, 13:29   

Musze sprawdzic jak to Rafal u mnie upchnal, ale na pewno ten dolot jakos sprytniej jest zrobiony bo zadnych kominkow nie trzeba bylo robic.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-31, 13:37   

Paco, możliwe, że masz inny wtrysk albo Rafał coś inaczej zrobił, ja ten dolot tak już miałem zrobiony - poprzedni właściciel tak to przerobił.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-01-31, 15:23   

No wtrysk z samca ;)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-01, 09:15   

slavok napisał/a:
Moje wolne przemyślenia, nt. swapa 1.6, gadałem z głowy więc mogłem jakąś głupotę palnąć, tam gdzie palnąłem dodałem adnotacje ;)

http://youtu.be/8gms-1gnwjU <--- klik


Fajnie, że popełniłeś taką produkcję. Przyda się potomności z pewnością. Dobra robota.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-02-01, 15:49   

Pompę paliwa montujcie w pionie u mnie była w poziomie i spaliła się po 2 godzinach
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-02-01, 16:00   

U mnie ponad rok w ~ poziomie i jest OK
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-01, 16:06   

czesio6969 napisał/a:
Pompę paliwa montujcie w pionie u mnie była w poziomie i spaliła się po 2 godzinach


Dzięki za info. Warto wiedzieć.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-01, 17:55   

Nie ma znaczenia pozycja.
Ważne żeby była zalana w "syfonie", bo to pompa tłocząca a nie ssąca.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-03, 00:26   

Czesio spaliła Ci się pompa? zatapialna czy uniwersalna (zewnętrzna) bo o ile upał tej pierwszej jestem w stanie sobie wyobrazić to z zewnętrzną jak poszło tak łatwo to chyba coś ją bolało. Zatapialna ma faktycznie pracować w pionie, o zewnętrznych osobiście nie słyszałem aby była dedykowana lub "niezalecana" pozycja montażu. Przy zewnętrznej w wężach i pompie zawsze jest paliwo czego nie można powiedzieć o pompach zatapialnych w baku, konkretnie na przechyłach czy niskim poziomie paliwa.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-11-14, 22:25   

gdzie mozna dostać taki kolektor wydechowy 4-2-1 lub inny żeby nie stosować wydechu od 1.3?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
eRADe 
świeżak


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Jura
Wysłany: 2015-11-22, 10:35   

Witam wszystkich,
Na początek przepraszam za trochę off, ale ten wątek będzie chyba najbardziej zbliżony.

Zrobiłem przekładkę w Jimnym na g16b ale niestety wydmuchało mi uszczelkę, więc rozebrałem motor.

No ale jak już rozebrałem to stwierdziłem że może by inny wałek kolektor wydech.....

No i tu zaczyna się problem bo nigdzie nie mogę nic na ten temat znaleźć, no i stąd mój temat
czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenie w temacie bo powiem szczerze że seryjne g16b na dużym terenowym kole jest słabe !

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-10, 09:33   

Mam pytanko, wiec podepne sie do rematu. Czy ten Vitarowski silnik 1.6 mocno zmienia komfort jazdy samcem?chodzi mi o Vmax. Ile mozna sobie jechac przy tym silniku? wiecej niz przy 1.3?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-01-10, 10:10   

Gołąb4x4 napisał/a:
Mam pytanko, wiec podepne sie do rematu. Czy ten Vitarowski silnik 1.6 mocno zmienia komfort jazdy samcem?chodzi mi o Vmax. Ile mozna sobie jechac przy tym silniku? wiecej niz przy 1.3?

Mocno polepsza się dynamika i elastyczność jazdy. Masz lepszy start z miejsca i szybciej osiagasz wymaganą prędkość. Co do Twojego pytania odnośnie Vmax to dużych rewelacji nie ma. Wiadomo mocniejszy silnik ma łatwiej napedzic wszystkie mechanizmy dlatego predkosc Max będzie większą. Z relacji chłopaków wiem, że komfortow prędkość przelotowa wzrasta o około 10-15 km/h.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.