Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Blokada ARB
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-22, 15:36   

nie jeżdżę w teren z taką myślą, ale widzę różnicę - i inni też widzą
poszukaj na YT filmików pokazujących jazdę z i bez blokady - znajdziesz tego sporo, szczególnie na drugiej półkuli
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-22, 15:39   

Już oglądałem nie jeden. Ale korzystam z okazji i pytam właściciela :-D

[ Dodano: 2015-02-22, 15:40 ]
Sam montowałeś
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-22, 15:45   

nie, ale brałem udział w operacji
przy okazji takiej inwestycji wymienia się i łożyska i ponownie ustala luz na ataku. na to ostatnie nie mam ani sprzętu ani doświadczenia
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-22, 16:15   

Drogo wychodzi montaż blokady? i jak długo się schodzi? :-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-22, 16:46   

dłużej niż montaż chyba schodzi demontaż jesli jest zapieczona flansza na ataku itd
mój w klika godzin uwinął się z mechaniką
 
     
Qcyk 
świeżak
Błoto wciąga :-))


Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 2015-02-22, 17:23   

Gołąb4x4 napisał/a:
Drogo wychodzi montaż blokady? i jak długo się schodzi? :-)



Samemu raczej trudno będzie Ci ustawić luzy na tależu i ataku. Montaż blokady jest raczej prosty, jest instrukcja co i jak. Lecz ustawienie to już wyższa szkoła jazdy. Miałem w mojej zmocie 2xARB na Toyotowch mostach. Przód- demontaż mostu i montaż blokady to jeden dzień trzeba liczyć. Tył trochę szybciej.
Proponuje zapytać dobry warsztat który naprawia i ustawia mosty ile to kosztuje.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-22, 17:26   

potwierdzam
to kwestia doświadczenia

mój mechanik ustawił "na czucie" a po moich protestach wyciągnął przyrząd do tego
po pomiarach okazało się, że ustawił w normie
więcej się nie odzywałem ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-02-22, 21:32   

zed a półosie też masz wymienione na mocniejsze ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-22, 22:36   

też
ale nie wiem w jakim są stanie, nie rozbierałem mostu z rok, tylko kontrola oleju
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-23, 01:03   

Różnica "z" a "bez" jest kolosalna a jak są jeszcze dwie obsługiwane z odpowiednim łącznikiem to takiego Samuraia ciężko jest objechać czymkolwiek...
ustawienie luzów w dyferencjale to nie jest nic trudnego pod warunkiem że wiesz co robić i czym kręcić żeby było dobrze, jak nie wiesz to nie dotykaj bo popsujesz a instrukcja "jak ustawiać nowe" nie zawsze się pokrywa z trybami z przebiegiem, tutaj niezastąpiona jest praktyka i doświadczenie więc jeśli mechanik ustawił na ucho i nie wyje to się go trzymaj. Najlepiej ustawiać na ślad i słuch.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-02-23, 11:14   

Blokady mistrzostwo swiata tylko trzeba umieć ich używać, a nie tak jak niektórzy non stop na zapietej latają;-)
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-23, 11:48   

a w czym problem by ich używać non stop (czyli tył, bo na przodzie może być zabawnie)?
jeśli nie startujesz w trialu to lepiej ją mieć cały czas, bo w ruchu jej nie zapniesz
no może zapniesz, ale będzie to ostatni raz :)
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-02-23, 11:49   

Z tego co mi wiadomo to jesli sie kola kreca z ta sama predkoscia to mozna w trakcie jazdy zapiac. Myle sie?
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-23, 11:53   

nie wg instrukcji
reduktor 2H na 4H tak można zrobić - może to pomyliłeś?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-23, 13:00   

zapinanie w trakcie jazdy to pojęcie względne bo ktoś może pomyśleć że tniesz 40km/h i chcesz zapiąć :mrgreen: najlepiej włączyć na postoju i ruszyć.
Nie widzę przeszkód żeby poruszać się na zapiętej / zapiętych na dłuższym odcinku czy trasie z tym że wiadomo prędkość międzygwiezdna odpada raczej.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-02-23, 13:02   

W trakcie jazdy na wprost gdy koła kręcą się z jednakową szybkością kątową dyferencjał nie pracuje - zachowuje się dokładnie tak samo jak na postoju.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-23, 13:06   

KSikorski napisał/a:
W trakcie jazdy na wprost gdy koła kręcą się z jednakową szybkością kątową dyferencjał nie pracuje - zachowuje się dokładnie tak samo jak na postoju.


To chyba w warunkach laboratoryjnych tylko, bo tak sobie myślę, że choćby różnice w wysokości bieżnika, ciśnienia w oponach dają jakieś tam różnice nanomilimikropikoznaczące, ale pewnie ich kumulacja powoduje już jakieś naprężenia w żelastwie.

W zimę również można chodzić w sandałkach, ale czy nie bezpieczniej zwyczajnie się zatrzymać, załączyć i pojechać dalej...?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-02-23, 13:24   

a dlaczego "międzygwiezdna" odpada?
tylko zakręty mogą być problemem, poza tym zawsze jest napęd na koła, niezależnie od trakcji, więc nie powinien się tak mocno kopać
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-23, 14:27   

zed111 napisał/a:
a dlaczego "międzygwiezdna" odpada?
tylko zakręty mogą być problemem, poza tym zawsze jest napęd na koła, niezależnie od trakcji, więc nie powinien się tak mocno kopać


Może źle to napisałem;

Z zapiętą tylną blokadą możesz jechać szybko bez problemów, prędkości rzędu 100km/h nie jest jakimś wyczynem, można tak jeździć spokojnie na szutrach i leśnych duktach, błotach, piasku itp. to nie problem bo koło się uśliźnie na zakręcie ewentualnie zarzuci dupskiem. Spokojnie możesz też po asfalcie jeśli nie szkoda Ci opon których bieżnik będzie się wyschodkowywał przy pokonywaniu zakrętów na przyczepnej powierzchni.

Sprawa nie wygląda już tak miło jeśli zapniesz przednią, pokonywanie zakrętu na lodzie jest już wtedy problemem, jazda z prędkością 20km/h grozi wypadkiem, samochód nie skręca i prostuje zakręty a kierownicę musisz mocno przekonywać do współpracy. Żelazo cierpi katusze, potężne naprężenia, z pomocą kierowcy przychodzi wspomaganie ale żelazo dostaje wtedy jeszcze bardziej po dupie, nie rzadko w takiej sytuacji wybuchają wzmacniane przeguby.

Na zapiętych obu blokadach samochód na śliskiej nawierzchni jak błoto, szuter, piach z wyłączeniem głębszego śniegu zaczyna żyć własnym życiem. Na podjazdach jak dodasz gazu to wszystkie koła ciągnąc równo naraz powodują że samochód traci jakąkolwiek trakcję i leci najkrótszą drogą w dół wykonując nieraz po drodze obrót. Wspaniałym dodatkiem do 2 blokad jest bardzo wolne przełożenie i w zasadzie dopiero wtedy można wykorzystać w pełni to co dzięki nim zyskujemy. Wiadomo że jest teren gdzie można bawić się w rockcrawling ale my mamy gównie błota gdzie nieraz trzeba przejść na mocy przez bagno dlatego optymalnie jeździ się tylko na tylnej blokadzie a przednią dopina przed trudnym odcinkiem i wyłącza ją zaraz po wyjściu z padołu co jest potwierdzeniem logicznego rozumowania kierowcy i jego troski o "nie wyrzucanie pieniędzy w błoto" :mrgreen:

amen

ps. warto zastanowić się na jakiej zasadzie skręcają pojazdy gąsienicowe i odnieść to do sytuacji zablokowanego przedniego dyferencjału, niech to będzie zachęta do przemyśleń własnych i indywidualnych wniosków, zamiast zadawać pytania "co by było gdyby" lepiej zrozumieć jak to działa i odpowiedzieć sobie samemu na takie pytania.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-23, 15:11   

Pierw pasuje zrozumieć po co jest coś takiego jak dyferencjał i dlaczego samochód skręca :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.