Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??
Wysłany: 2015-02-26, 09:21 Re: Kąty na wale przód/tył
Prz3mass napisał/a:
Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??
Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz
Podłączę się pod temat.
Ktoś wie jakie jest fabryczne nachylenie przedniej główki?
Wystarczyło by znać dwie liczby: odległość od np. obsady korka spustowego do ziemi i odległości dolnej krawędzi flanszy do ziemi.
Ewentualnie przykładając od dołu do główki poziomicę - odległość krawędzi flanszy do poziomicy (wysokość trójkąta).
Ktoś ma możliwość zmierzenia?
EDIT:
Odpowiedź na pytanie w pierwszym poście:
Korektę nachylenia można przeprowadzić składając wał z przesunięciem kątowym (wyliczając kąt skręcenia albo eksperymentalnie).
Wysłany: 2015-02-26, 12:26 Re: Kąty na wale przód/tył
meenia napisał/a:
Prz3mass napisał/a:
Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??
Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz
"klin pod mocowania resoru" na czym to polega ?
[ Dodano: 2015-02-26, 12:27 ] kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.
A co do pytania dotyczącego mocowań resoru? jak wygląda żywotność na takich niestandardowych kątach ? Założyłem koła 31"i jeden krzyżak już sie zerwał.
Wysłany: 2015-02-26, 16:19 Re: Kąty na wale przód/tył
Prz3mass napisał/a:
[
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.
Podłączę się pod temat.
Ktoś wie jakie jest fabryczne nachylenie przedniej główki?
Wystarczyło by znać dwie liczby: odległość od np. obsady korka spustowego do ziemi i odległości dolnej krawędzi flanszy do ziemi.
Ewentualnie przykładając od dołu do główki poziomicę - odległość krawędzi flanszy do poziomicy (wysokość trójkąta).
Ktoś ma możliwość zmierzenia?
EDIT:
Odpowiedź na pytanie w pierwszym poście:
Korektę nachylenia można przeprowadzić składając wał z przesunięciem kątowym (wyliczając kąt skręcenia albo eksperymentalnie).
Nie znam kata nachylenia, ale kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy zna chyba kazdy 3stopnie 30 minut i to ma wystarczyc zarowno do poprawnego prowadzenia auta jaki i do fabrycznego kata walu. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.
Pozdro
[ Dodano: 2015-02-26, 19:16 ]
Prz3mass napisał/a:
meenia napisał/a:
Prz3mass napisał/a:
Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??
Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz
"klin pod mocowania resoru" na czym to polega ?
[ Dodano: 2015-02-26, 12:27 ] kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.
A co do pytania dotyczącego mocowań resoru? jak wygląda żywotność na takich niestandardowych kątach ? Założyłem koła 31"i jeden krzyżak już sie zerwał.
. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.
. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.
Pozdro
Chodzi o 3 minuty kątowe?
Marsz pod auto ustawiac katy a nie czepiac mi sie tu
naprawiam wały -właściwie wymieniam krzyżaki. Mam luz na wielkolinie z tyłu z przodu jest ok -brak luzu.
Jak zamienię widełki (krótką część wału) tył z przodem to luz się kasuje. Można to tak obejść na jakiś czas ? co może sie dziać. Robił ktoś takie machlojki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum