Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kąty na wale przód/tył
Prz3mass 
świeżak


Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-02-26, 08:18   Kąty na wale przód/tył

Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??
_________________
santana blaszak 1.3
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-02-26, 09:21   Re: Kąty na wale przód/tył

Prz3mass napisał/a:
Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??


Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz ;-)
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-26, 10:51   

Podłączę się pod temat.
Ktoś wie jakie jest fabryczne nachylenie przedniej główki?
Wystarczyło by znać dwie liczby: odległość od np. obsady korka spustowego do ziemi i odległości dolnej krawędzi flanszy do ziemi.
Ewentualnie przykładając od dołu do główki poziomicę - odległość krawędzi flanszy do poziomicy (wysokość trójkąta).

Ktoś ma możliwość zmierzenia?

EDIT:
Odpowiedź na pytanie w pierwszym poście:
Korektę nachylenia można przeprowadzić składając wał z przesunięciem kątowym (wyliczając kąt skręcenia albo eksperymentalnie).
 
     
Prz3mass 
świeżak


Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-02-26, 12:26   Re: Kąty na wale przód/tył

meenia napisał/a:
Prz3mass napisał/a:
Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??


Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz ;-)




"klin pod mocowania resoru" na czym to polega ?

[ Dodano: 2015-02-26, 12:27 ]
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.

A co do pytania dotyczącego mocowań resoru? jak wygląda żywotność na takich niestandardowych kątach ? Założyłem koła 31"i jeden krzyżak już sie zerwał.

Mogę wstawić zdjęcia ale jakiś error jest.
_________________
santana blaszak 1.3
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2015-02-26, 14:00   

Czy ma ktoś z wymiarowane takie kliny ???
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-26, 16:19   Re: Kąty na wale przód/tył

Prz3mass napisał/a:
[
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.

http://www.klein-gelenkwe...mid=117&lang=en

Ja tam z matmy słaby byłem, ale jak policzysz, to się podziel wynikami :-)
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-26, 16:24   

Mam kliny odcięte od mojego mostu który korygowałem po sporym lifcie, jak chcesz to PW bo mam już na sprężynie i mi niepotrzebne
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-02-26, 19:13   

kostuch napisał/a:
Podłączę się pod temat.
Ktoś wie jakie jest fabryczne nachylenie przedniej główki?
Wystarczyło by znać dwie liczby: odległość od np. obsady korka spustowego do ziemi i odległości dolnej krawędzi flanszy do ziemi.
Ewentualnie przykładając od dołu do główki poziomicę - odległość krawędzi flanszy do poziomicy (wysokość trójkąta).

Ktoś ma możliwość zmierzenia?

EDIT:
Odpowiedź na pytanie w pierwszym poście:
Korektę nachylenia można przeprowadzić składając wał z przesunięciem kątowym (wyliczając kąt skręcenia albo eksperymentalnie).



Nie znam kata nachylenia, ale kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy zna chyba kazdy 3stopnie 30 minut i to ma wystarczyc zarowno do poprawnego prowadzenia auta jaki i do fabrycznego kata walu. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic :mrgreen: Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.

Pozdro

[ Dodano: 2015-02-26, 19:16 ]
Prz3mass napisał/a:
meenia napisał/a:
Prz3mass napisał/a:
Witam, po założeniu dłuższych wieszaków zmienił się kąt mostów , przy moście wał jest w lini z atakiem a przy reduktorze pod pewnym kątem, przeglądając forum wiem, że nie powinno tak być. Pytanie, co zrobić żeby praca wałów była poprawna ? Sytuacja dla wału tylnego jest identyczna. Dla potwierdzenia informacji, jeśli skrócę wieszaki a przedłużę mocowania resorów to zmieni się kąt mostu? Jakieś inne rozwiązanie ??


Kliny pod mocowania resoru, wal z trzema krzyżakami, co wolisz ;-)




"klin pod mocowania resoru" na czym to polega ?

[ Dodano: 2015-02-26, 12:27 ]
kostuch, przesunięcie kątowe na wieloklinie ? jakaś podpowiedz co do wyliczenia kąta skręcania ? Mam rysunek jak ustawiony jest most wzgledem tylnego zawieszenia, ale to tył, nie wiem czy pomoże.

A co do pytania dotyczącego mocowań resoru? jak wygląda żywotność na takich niestandardowych kątach ? Założyłem koła 31"i jeden krzyżak już sie zerwał.

Mogę wstawić zdjęcia ale jakiś error jest.


http://www.lowrangeoffroa...stor-shims.html
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-26, 19:52   

meenia napisał/a:
. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic :mrgreen: Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.

Pozdro


Chodzi o 3 minuty kątowe? :mrgreen:
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-02-26, 19:58   

kostuch napisał/a:
meenia napisał/a:
. Wystarczy katomierz, poziomica i 3 minuty myslenia gdzie to przystawic :mrgreen: Dla ulatwienia dodam ze przy poprawnym kacie plaska powierzchnia wasa zwrotnicy jest poziomo.

Pozdro


Chodzi o 3 minuty kątowe? :mrgreen:


Marsz pod auto ustawiac katy a nie czepiac mi sie tu :mrgreen:

_________________
606468554
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-22, 18:59   

naprawiam wały -właściwie wymieniam krzyżaki. Mam luz na wielkolinie z tyłu z przodu jest ok -brak luzu.
Jak zamienię widełki (krótką część wału) tył z przodem to luz się kasuje. Można to tak obejść na jakiś czas ? co może sie dziać. Robił ktoś takie machlojki?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-22, 20:30   

Na jakiś czas.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-22, 21:02   

czekałem na Twoja wypowiedź- oraz inny doświadczonych użytkowników.
Zastanawiam się co zrobić - czy to przekładać czy nie.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-22, 22:20   

Jak zadziała wyrok odsuniesz w czasie.Ja -raz zdarzyło się całą końcówkę wału obróciłem o 180 stopni i też luz się skasował.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-22, 22:24   

Starscream napisał/a:
czekałem na Twoja wypowiedź- oraz inny doświadczonych użytkowników.
Zastanawiam się co zrobić - czy to przekładać czy nie.


Ja niedoświadczony, ale za to filozof :) zapytam więc, a jakie inne opcje rozważasz?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-22, 23:07   

Po mojemu wybijesz oba wielokliny i najbliższym czasie będziesz szukał obu wałów.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-23, 07:37   

Obracając na jednym nie dwa.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-23, 08:42   

Z tego co zrozumiałem to kolega chce zamienić połówki wałów między sobą. To rozwiązanie uważam za bardzo złe!

Natomiast obrócenie o 180* na wieloklinie jak najbardziej OK. Na chwilę może pomóc .
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-23, 18:37   

ja chcę zamienić bo obracanie nic nie daje
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-24, 09:27   

No to jak pisaliśmy, pomoże.
Na chwile niestety, efekt będzie taki, że za chwile będziesz miał dwa wały do wymiany...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.