Jak w temacie gdzie go znaleźć i jak wyczyścić, ewentualnie gdzie kupić jak będzie padaka. Silnik jaki posiadam to 1.3 wtrysk g13ba, ostatnio zaczęły mi szaleć wolne obroty, powinny być na włączonych światłach w ok. 1k a spada do nawet 200-300 żeby po chwili skoczyć do ok. 1k, podczas jazdy po ściągnięciu nogi z gazu też spadają.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-03-11, 18:13
W samuraiu nie ma silnika krokowego, za wolne obroty odpowiada zawór ISC, a za podniesienie obrotów po np. włączeniu świateł, siłownik podciśnieniowy sterowany elektrozaworem.
Ściągnij sobie suplement do manuala dla wtryskowca, tam jest wszystko dokładnie opisane i rozrysowane.
tak to zawór ISC, pytanie czy idzie to wyczyścić jakoś, czy jak nie trzyma już obrotów to wymieniać(w manualu za wiele o tym nie piszą) po włączeniu świateł obroty rosną
Ostatnio zmieniony przez 1ace1 2015-03-11, 19:09, w całości zmieniany 1 raz
tak to zawór ISC, pytanie czy idzie to wyczyścić jakoś, czy jak nie trzyma już obrotów to wymieniać(w manualu za wiele o tym nie piszą) po włączeniu świateł obroty rosną
Znalazłem na forum Vitary, że ten zawór jest nierozbieralny - o ile to ten sam, ale można sprawdzić jego działanie. Zresztą poczytaj sam: http://www.suzuki.info.pl/?t=2;3&a=20
U mnie z kolei po odpaleniu zimnego silnika obroty mają 2-2,5tys/min. Po rozgrzaniu maleją do ok.1,3. Silnik nie gaśnie, pracuje równo, nie faluje. Zauważyłem, że 2 przewody od ISC były kiedyś obcięte, ale są na nowo połączone.. Jakieś sugestie? Czy w samuraiu jest procedura programowania biegu jałowego? Nie znalazłem tego na forum.
też już doszedłem że nie rozbiera się , wymieniłem na inny i dalej obroty spadają do ok 200-300 w idle, dzisiaj wymienię filtr paliwa i jak to nie pomoże to nie wiem ocb. W manualu pisze że jest śruba do ustawiania wolnych obrotów we wtryskowcu
A powiedz mi w takim razie czy przy demontażu faktycznie trzeba spuścić płyn chłodzący? A co do śruby regulacyjnej.. w tekście, który podesłałem jest info, że śruba jest fabrycznie ustawiona i się jej nie rusza. Ale jeśli masz dwa zawory i na obu silnik pracuje tak samo, to może warto spróbować.
A powiedz mi w takim razie czy przy demontażu faktycznie trzeba spuścić płyn chłodzący? A co do śruby regulacyjnej.. w tekście, który podesłałem jest info, że śruba jest fabrycznie ustawiona i się jej nie rusza. Ale jeśli masz dwa zawory i na obu silnik pracuje tak samo, to może warto spróbować.
Śrubą przynajmniej w moim przypadku nic nie zdziałam bo obroty są idealne(800 i 1000 +/- 50) problem w tym że po chwili lecą w dół. Jeżeli chodzi o zawór ISC to nie było żadnego płynu.
Zostawcie tą biedną śrubkę w spokoju...
Pierwsze - zmierzyć 'duty cycle' na zaworze ISC (w manualu jest opis jakby kto pytał).
Drugie - popatrzeć oczami czy wtryskiwacz dobrze siura do dolotu
Trzecie - zmierzyć co zeznaje sonda lambda
Na koniec przemyśleć wyniki. A jak przemyślenia nic nie dadzą, to zapytać na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum