Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik krokowy
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-11, 17:32   Silnik krokowy

Jak w temacie gdzie go znaleźć i jak wyczyścić, ewentualnie gdzie kupić jak będzie padaka. Silnik jaki posiadam to 1.3 wtrysk g13ba, ostatnio zaczęły mi szaleć wolne obroty, powinny być na włączonych światłach w ok. 1k a spada do nawet 200-300 żeby po chwili skoczyć do ok. 1k, podczas jazdy po ściągnięciu nogi z gazu też spadają.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-03-11, 18:13   

W samuraiu nie ma silnika krokowego, za wolne obroty odpowiada zawór ISC, a za podniesienie obrotów po np. włączeniu świateł, siłownik podciśnieniowy sterowany elektrozaworem.
Ściągnij sobie suplement do manuala dla wtryskowca, tam jest wszystko dokładnie opisane i rozrysowane.
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-11, 18:48   

tak to zawór ISC, pytanie czy idzie to wyczyścić jakoś, czy jak nie trzyma już obrotów to wymieniać(w manualu za wiele o tym nie piszą) po włączeniu świateł obroty rosną
Ostatnio zmieniony przez 1ace1 2015-03-11, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-03-11, 18:57   

mam dokładnie tą samą przypadłość... może ktoś podrzuci jak to naprawić
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-19, 01:17   

1ace1 napisał/a:
tak to zawór ISC, pytanie czy idzie to wyczyścić jakoś, czy jak nie trzyma już obrotów to wymieniać(w manualu za wiele o tym nie piszą) po włączeniu świateł obroty rosną
Znalazłem na forum Vitary, że ten zawór jest nierozbieralny - o ile to ten sam, ale można sprawdzić jego działanie. Zresztą poczytaj sam: http://www.suzuki.info.pl/?t=2;3&a=20

U mnie z kolei po odpaleniu zimnego silnika obroty mają 2-2,5tys/min. Po rozgrzaniu maleją do ok.1,3. Silnik nie gaśnie, pracuje równo, nie faluje. Zauważyłem, że 2 przewody od ISC były kiedyś obcięte, ale są na nowo połączone.. Jakieś sugestie? Czy w samuraiu jest procedura programowania biegu jałowego? Nie znalazłem tego na forum.
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-19, 05:54   

też już doszedłem że nie rozbiera się :lol: , wymieniłem na inny i dalej obroty spadają do ok 200-300 w idle, dzisiaj wymienię filtr paliwa i jak to nie pomoże to nie wiem ocb. W manualu pisze że jest śruba do ustawiania wolnych obrotów we wtryskowcu :roll:
 
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-19, 10:20   

A powiedz mi w takim razie czy przy demontażu faktycznie trzeba spuścić płyn chłodzący? A co do śruby regulacyjnej.. w tekście, który podesłałem jest info, że śruba jest fabrycznie ustawiona i się jej nie rusza. Ale jeśli masz dwa zawory i na obu silnik pracuje tak samo, to może warto spróbować.
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-19, 11:52   

michau napisał/a:
A powiedz mi w takim razie czy przy demontażu faktycznie trzeba spuścić płyn chłodzący? A co do śruby regulacyjnej.. w tekście, który podesłałem jest info, że śruba jest fabrycznie ustawiona i się jej nie rusza. Ale jeśli masz dwa zawory i na obu silnik pracuje tak samo, to może warto spróbować.


Śrubą przynajmniej w moim przypadku nic nie zdziałam bo obroty są idealne(800 i 1000 +/- 50) problem w tym że po chwili lecą w dół. Jeżeli chodzi o zawór ISC to nie było żadnego płynu.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-19, 17:17   

Zostawcie tą biedną śrubkę w spokoju...
Pierwsze - zmierzyć 'duty cycle' na zaworze ISC (w manualu jest opis jakby kto pytał).
Drugie - popatrzeć oczami czy wtryskiwacz dobrze siura do dolotu
Trzecie - zmierzyć co zeznaje sonda lambda

Na koniec przemyśleć wyniki. A jak przemyślenia nic nie dadzą, to zapytać na forum :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.