Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 19:49
Gaźnik i filtr paliwa.
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-10-11, 21:17   Gaźnik i filtr paliwa.

Potrzebna pomoc w sprawie gaźnika (tak wiem nie kupuje się gaźników ale taki się trafił więc kupiłem). Ogólnie jest ok nawet lepiej niż ok (dużo mocy, odpala zimny ciepły, w wodzie i pod wodą czy stał dwa dni w garażu czy dwa tygodnie pod chmurką), ale podczas jazdy w terenie w szczególności gdy ma do czynienia z długimi i stromymi podjazdami lub gdy często dość mocno zmienia się pochylenie auta (częste zjazdy, podjazdy) gaśnie jadać pod górę. Prawdopodobnie się zalewa bo przy próbie odpalenia trzeba chwile pokręcić. Sprawdziłem pompkę i działa nie sprawdziłem filtra bo go nie ma? I w związku z powyższym czy jest możliwe to iż moja żaba nie posiada filtra (filtru nie wiem jak powinno być mam dys-coś tam) paliwa?? NA przewodach paliwowych nie ma nic chyba że filtr jest w zbiorniku ale w to wątpię bo nie ma jak się do niego dostać. Rozumiem że założenie małego filterka od 126p nie zaszkodzi??
Mo i jak już pytam to sprawa mniej ważna. Co to za samurai nr VIN: JSA0SJ50V0011XXXX rok produkcji 1983 data pierwszej rejestracji 08.1986, rozumie że to SJ 50 czy można gdzieś sprawdzić z czego ten sprzęt się składa bo np silnik powinien być G13 a na tabliczce znamionowej jest napisane G13A (co oznacza A nie mam pojęcia ale podobno ten silnik wychodził dopiero od 1989), chciałbym wiedzieć jakie miał przełożenia mostów, jaki reduktor i tak dalej. Dodam jeszcze, że tylni most wygląda jak od litrówki ma takie same szczeki ręczny na wale (kupiłem szczęki do 1,3 i trzeba było kombinować żeby pasowały).

Pozdrawiam i czekam na jakieś info.
_________________

 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-10-11, 21:32   

Marcepan1 napisał/a:
Dodam jeszcze, że tylni most wygląda jak od litrówki ma takie same szczeki ręczny na wale (kupiłem szczęki do 1,3 i trzeba było kombinować żeby pasowały).


:lol: :lol: To tyle nie wiedziałem że były samuraje na wąski mostach z silnikiem 1.3 ??

I co teraz z przodu masz wąski a z tyłu szeroki :?: :lol:
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-11, 21:46   

Filtr paliwa oryginalnie przynajmniej w Samuraiu ale pewnie w SJ jest podobnie znajduje się przy tylnym kole od strony pasażera przykręcony do ramy niedaleko zbiornika. Taki filtr kupuje się za grosze w sklepie z częściami. A co do odcinania paliwa to niestety mankament gaźnika, na ostrych podjazdach występuje takie zachowanie. Chyba że traci wolne obroty bez powodu to wtedy najlepiej od razu zamontować gaźnik od Pony, to jest lekarstwo na całe zło związane z gaźnikiem. Jak pojawią się problemy to od razu motaj gaźnik szkoda nerwów i czasu na rozbieranie czyszczenie itd. już to przerabiałem. Na gaźniku od pony nie odcina, nie traci wolnych obrotów i zyskuje się moc. Jeżdżę rok na pony i żadnych problemów.


Z tego co mi wiadomo to SJ413 (1,3) przeważnie były na wąskich mostach. Dopiero Samuraie 1,3 są na szerokich.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
Ostatnio zmieniony przez Admin 2010-10-13, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-10-11, 21:50   

onagier napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to SJ413 (1,3) przeważnie były na wąskich mostach. Dopiero Samuraie 1,3 są na szerokich.


Dokładnie :D

Jak się nie mylę to do 89 szły wąskie później już szerokie :-)
 
     
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-10-12, 08:30   

Dzięki bardzo za informacje. Z filtrem tak właśnie przypuszczałem w miejscu gdzie kolega onagier wskazał mam wstawioną rurkę, czyli któryś z poprzednich właścicieli zrezygnował z tego udoskonalenia. Pytanie uzupełniające rozumiem że jak założę filtr w komorze silnika to nie będzie to miało większego znaczenia? A co do mojej żaby czy znajdę gdzieś dane odnośnie przełożeń mostów itd. Głównie chodzi o reduktor (zmierzam wstawić koła 31") i chciałbym wiedzieć czy jak założę reduktor od 1.0 nie będzie to ten sam reduktor a może od razu szarpnąć się na 1:4,16. Uprzedzając pytanie po co mi 31" odpowiadam głównie bawię się na rajdach a na tych w których brałem udział były w 70% same Patrole które maja min 33" i większość przeszkód wodnych jest robiona pod nie. ( im zalew koła a mnie leje się do kabiny) ale za to w błocie oni stoją a ja jadę.
_________________

 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-12, 13:03   

Nie ma znaczenia gdzie będzie filtr dobrze jak jest przynajmniej nie dostanie się syf do dyszy w gaźniku. A znam ból z koleinami po patrolach na oponach 33", 35" i 38" dopóki się nie wpadnie w koleinę jest okej :). Też mam w planach 31" bądź 32".
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-10-13, 09:12   

Co do gaźnika od pony. Dużo trzeba przerabiać (wczoraj zakupiłem od 1,5 :-D )?? Czy wystarczy założyć i śmiga.?? Czy warto dać go przed założeniem do regeneracji, przypuszczam że jako używka to nikt do niego nie zaglądał??
_________________

 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-13, 11:06   

A kupiłeś z ręcznym czy automatycznym ssaniem?? Bo jeżeli z ręcznym to nie trzeba nic przerabiać wszystko pasuje wystarczy odpowiednio podłączyć i zaślepić przewody. Gaźnik można rozebrać samemu i wyczyścić, ale jeżeli boisz się że coś sknocisz to lepiej oddać go komuś kto się na tym zna niech wyczyści.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-10-13, 14:38   

Ta wiedziałem że o czymś nie będę wiedział. Nie pytałem czy jest z automatem czy nie. Wiem tylko że od pony 1.5 z 1991roku.
_________________

 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-13, 16:42   

Jeżeli z automatem to trochę skomplikowana sprawa. Mam w garażu taki nawet zaczołem go motać ale z braku czasu nie dokończyłem. Ogólnie sprowadza się do tego żeby zastąpić automatyczne ssanie ręcznym (linką). A z ręcznym ssaniem tylko montujesz i jeździsz. Automat jest do zrobienia na manual tylko trzeba posiedzieć. Jak byś miał pytania co do podłączenia gaźnika z ręcznym ssaniem to bardzo chętnie pomogę.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-10-14, 04:49   

Jak przyjdzie to dam znać co i jak.
_________________

 
     
kapsel31
świeżak


Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-11-18, 11:32   

Witam kolegów. Nie mogę poradzić sobie z gaźnikiem samuraja 1.3 44 kW (rok 1988). Myślę o zamianie. Wiem już, że od pony, ale nie mogę takiego znaleźć. A pasuje od czegoś innego? (podobno od swifta????) No i co z wtryskiem - da się przerobić?
Pozdrawiam i dzięki za ewentualną odpowiedź?
 
     
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-11-18, 13:09   

Czy od czegoś innego, niż pony pasuje to nie wiem, ale szukaj (podzwoń na parę szrotów lub do stacji demontażu samochodów w twojej okolicy, wówczas wychodzi najtaniej ja kupiłem pod Łodzią wysłali za pobraniem tego samego dnia i dali 1 m-c gwarancji rozruchowej). Co do wtrysku to nie bardzo wiem o co chodzi?? Chyba że chciałbyś przerobić gaźnik na wtrysk, moim zdaniem trudno wykonalne i bardzo kosztowne to już lepiej przełożyć cały silnik.
W kwestii gaźnika, uważam, że im mniej kabli potrzebnych do pracy silnika tym lepiej, a po drugie w Polsce ciężko znaleźć dobrego mechanika który nie dział schematycznie na zasadzie nie działa to wymiana, rzadko który zadaje sobie trud znalezienia przyczyny usterki, a już naprawa uszkodzonej części a nie wymiana to rzadkość. Dlatego wszyscy piszą że gaźnik to badziewie i w ogóle bo nawet jak się wymieni to trzeba umieć wyregulować, ja znalazłem i jestem zadowolony większa moc (74,2 HP - to dobry wynik jak na 26 letnie auto z niewiadomym przebiegiem) i nawet po drugiej regulacji mniej pali nie zalewa się i nie gaśnie, dodatkowo prędkość maksymalna wzrosła do 132,00 km/h ze 108 i mogę na czarnym używać piątego biegu mimo że mam 31".

Pozdrawiam
Maciek
_________________

 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-11-18, 15:40   

Jeżeli chodzi o gaźnik to najlepszym rozwiązaniem jest od auta hyundai pony 1,5 lub 1,3 z ręcznym ssaniem, ewentualnie ten sam gaźnik w mitsubishi lancer, colt 1,5 i 1,3 oczywiście z ręcznym ssaniem (nie automatycznym). Można też motać gaźnik od poloneza 1,5 ale to wymaga dorobienia dolotu i adaptera do kolektora ssącego, trochę trzeba podłubać. Można zamontować wtrysk ale to wymaga całego zestawu wraz z okablowaniem i komputerem. Z tego co patrzyłem na allegro to większość do suzuki swift 1,3 to nie gaźniki tylko mono wtryski, jeżeli uda Ci się znaleźć gaźnik od swifta to i tak najprawdopodobniej po jakimś czasie będzie działo się to samo ten typ tak ma. Szukać od pony montować i jeździć. Jeżeli będziesz się zastanawiał czy pasuje do samuraia to wyślij fotkę a rozwieje Twoje wątpliwości.
Pozdrawiam,
Hubert
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
maxkow
świeżak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Wysłany: 2010-11-18, 18:58   

a moze od mazdy 323 poj 1,3 gaznik podejdzie



czy taki gaznik z Pony 1,5 z 91r bedzie dobry ?? Niestety nie mam lepszej fotki

 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-18, 21:14   

ja też miałem opisane przez was problemy z gaśnięciem i okazało się że to pompka paliwa.

zakupiłem na portalu dla miłościwie nam kupujących elektryczną pońpeczkę do gaźników która daje ok 1 bara i problem znikł.
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-11-18, 23:16   

maxkow napisał/a:
a moze od mazdy 323 poj 1,3 gaznik podejdzie


czy taki gaznik z Pony 1,5 z 91r bedzie dobry ?? Niestety nie mam lepszej fotki


Nie wiem czy podejdzie trzeba byłoby zobaczyć jaki jest rozstaw śrub mocujących do kolektora i średnice gardzieli no i jak jest rozwiązane ssanie, ale z reguły jak dochodzi do gaźnika tylko przewód do elektrozaworu to nie ma większego problemu gorzej jak jest ich więcej.

Strasznie mała ta fota za bardzo nie można zobaczyć jak jest wszystko rozwiązane ale wygląda na ssanie automatyczne. Szkoda że nie masz w trochę większej rozdzielczości.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
kapsel31
świeżak


Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-11-26, 09:05   

Witam. Wielkie dzięki za pomoc. Zrobiłem jak radzi większość - znalazłem gaźnik od pony z ręcznym ssaniem. Tyle, że sprzedający coś nie bardzo mi go wysyła. W każdym razie decyzja jest - pony i koniec. Jak dojdzie to się pochwalę... a potem pewnie będę pytał co dalej hehe.
Jeszcze raz dzięki i pozdrowienia.
Robert
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-26, 09:20   

pomyśl jeszcze o tej pompce paliwa elektrycznej, twoja napewno juz nie jest tak wydajna a na portalu dla miłościwie nam kupujących jest mnóstwo tych niskociśnieniowych do gaźników właśnie.
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-05, 17:11   

kolego co taka pompka doda?
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.