Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Brak klaksonu
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-08, 00:08   Brak klaksonu

Mam problem.
Nie działa mi klakson. Samiego mam od 3 tygodni i niestety z taką wadą go kupiłem. Sprawdziłem bezpieczniki (całe) i klakson (działa).
Prawdopodobnie wina leży gdzieś pomiędzy kierownicą a klaksonem. Jest może jakieś miejsce które trzeba sprawdzić jeszcze sprawdzić? ;)

Pozdrawiam.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 07:46   

Kamilu,

czy "klakson" to po Twojemu trąbka pod maską czy san włącznik na kierownicy? Bo jeśli to włącznik na kierownicy to proponuję jeszcze na szybko sprawdzić trąbkę podłączając ją na krótko pod zasilanie. Jak zagrzmi to będzie można skupić się na instalacji.

Czy dobrze kojarzę, że masz (Carlosa) Santanę. blaszkę, 1999 w benzynie?

Sama instalacja wydaje mi się że jest prosta. Włącznik w kierownicy steruje masą przekaźnika, który następnie puszcza zasilanie na trąbkę. Po mojemu do sprawdzenia działanie samej trąbki (podłączając na krótko), włącznika klaksonu w kierownicy (np. mierniczkiem przepikać), przekaźnik zasilania klaksonu (czy dostaje i puszcza dalej napięcie po zwarciu włącznika na kierownicy). Przy okazji przejrzysz wszystkie podłączenia przy tych elementach i stan kabli. To raczej nic skomplikowanego.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2015-04-08, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-04-08, 08:17   

Skoro bezpieczniki całę i klakson na krótko działa to trzeba szukać dalej.
A kierownicę masz oryginał czy może założona sportową i poprostu klakson (blaszki) są pominięte?? najlepiej było by znaleźć kostke pod kierownicą gdzie wpięty jest "włącznik klaksonu" i tam podać napięcie jak zapipczy to trzeba by było do kiery zajrzeć..... lub zdjąć dekielek kierownicy i tam zewrzeć blaszki do masy??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-08, 10:39   

Pod maską jest łącznik gumowy do przekłądni kierownicy - musi mieć blaszki albo inny kabelek dostarczający masę na górną część kolumny do klaksonu.
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-08, 13:28   

SamNaSamZSam, miałem na myśli, że podłączyłem trąbkę na krótko z akumulatorem. I działa.
Skusiłem się i zmierzyłem miernikiem napięcia kable które są połączone z trąbką. Niestety wynik cały czas 0V.
Dobrze kojarzysz. :) Mam Santanę blaszkę, 1999 w benzynie.

P.S.
Mam na imię Karol nie Kamil ;p

Dany44, prawdopodobnie nie mam oryginalnej kierownicy. Mam taką:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 14:03   

Rogal napisał/a:
Skusiłem się i zmierzyłem miernikiem napięcia kable które są połączone z trąbką. Niestety wynik cały czas 0V.


Rogal napisał/a:
Mam na imię Karol nie Kamil ;p


Karolu :)

ja to widzę tak - nie opieraj się dalszej pokusie i podąż dalej za kablami wychodzącymi z trąbki. Są szanse że jeden z nich pójdzie do przekaźnika. Zbadaj czy na tym przekaźniku jest napięcie. Jeśli będzie napięcie to możesz spróbować "domasować" obwód cewki tego przekaźnika i sprawdzić czy zamknie obwód zasilania trąbki. Jak zatrąbi to winowajce masz na odcinku włącznik klaksonu <-> przekaźnik.

Możesz również "domasować" sam włącznik klaksonu w kierownicy i jeśli po sztucznym domasowaniu tegoż włącznika klakson zatrąbi to trzeba by zweryfikować to podłączenie masy na kolumnę kierownicy o którym napisał Kostuch.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-08, 19:36   

to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988
Fajna ta kierownica-polowałem na taka ale ktoś się nacieszył bo mi podkupił
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 19:42   

Starscream napisał/a:
to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988
Fajna ta kierownica-polowałem na taka ale ktoś się nacieszył bo mi podkupił


Na takim schemacie też jest "Horn relay" http://www.suzukiinfo.com..._tbi_wiring.zip może w naturze nie występuje lub występuje w mniejszości. W każdym razie jak jest to warto sprawdzić.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-08, 21:06   

Starscream napisał/a:
to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988

Bo przekaźnik klaksonu pojawił się chyba dopiero w samcach z wtryskiem, w moim staruszku też nie ma takowego (nic dziwnego, w tym roczniku nie było ani jednego przekaźnika w całym aucie :mrgreen: ), plus na klaksonie pojawia się po włączeniu zapłonu, masę podaje włącznik na kierownicy.
Z kolei w tych z przekaźnikiem, jeśli się nie mylę, na stałe na klaksonie jest masa, a plus jest podawany przez przekaźnik, który z kolei jest sterowny masą z przycisku na kierownicy, cóż za przewrotność :mrgreen:
Czyli do sprawdzenia jest jeden element więcej - przekaźnik.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.