Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-08, 00:08 Brak klaksonu
Mam problem.
Nie działa mi klakson. Samiego mam od 3 tygodni i niestety z taką wadą go kupiłem. Sprawdziłem bezpieczniki (całe) i klakson (działa).
Prawdopodobnie wina leży gdzieś pomiędzy kierownicą a klaksonem. Jest może jakieś miejsce które trzeba sprawdzić jeszcze sprawdzić? ;)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 07:46
Kamilu,
czy "klakson" to po Twojemu trąbka pod maską czy san włącznik na kierownicy? Bo jeśli to włącznik na kierownicy to proponuję jeszcze na szybko sprawdzić trąbkę podłączając ją na krótko pod zasilanie. Jak zagrzmi to będzie można skupić się na instalacji.
Czy dobrze kojarzę, że masz (Carlosa) Santanę. blaszkę, 1999 w benzynie?
Sama instalacja wydaje mi się że jest prosta. Włącznik w kierownicy steruje masą przekaźnika, który następnie puszcza zasilanie na trąbkę. Po mojemu do sprawdzenia działanie samej trąbki (podłączając na krótko), włącznika klaksonu w kierownicy (np. mierniczkiem przepikać), przekaźnik zasilania klaksonu (czy dostaje i puszcza dalej napięcie po zwarciu włącznika na kierownicy). Przy okazji przejrzysz wszystkie podłączenia przy tych elementach i stan kabli. To raczej nic skomplikowanego.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2015-04-08, 08:18, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-04-08, 08:17
Skoro bezpieczniki całę i klakson na krótko działa to trzeba szukać dalej.
A kierownicę masz oryginał czy może założona sportową i poprostu klakson (blaszki) są pominięte?? najlepiej było by znaleźć kostke pod kierownicą gdzie wpięty jest "włącznik klaksonu" i tam podać napięcie jak zapipczy to trzeba by było do kiery zajrzeć..... lub zdjąć dekielek kierownicy i tam zewrzeć blaszki do masy??
Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-08, 13:28
SamNaSamZSam, miałem na myśli, że podłączyłem trąbkę na krótko z akumulatorem. I działa.
Skusiłem się i zmierzyłem miernikiem napięcia kable które są połączone z trąbką. Niestety wynik cały czas 0V.
Dobrze kojarzysz. :) Mam Santanę blaszkę, 1999 w benzynie.
P.S.
Mam na imię Karol nie Kamil ;p
Dany44, prawdopodobnie nie mam oryginalnej kierownicy. Mam taką:
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 14:03
Rogal napisał/a:
Skusiłem się i zmierzyłem miernikiem napięcia kable które są połączone z trąbką. Niestety wynik cały czas 0V.
Rogal napisał/a:
Mam na imię Karol nie Kamil ;p
Karolu :)
ja to widzę tak - nie opieraj się dalszej pokusie i podąż dalej za kablami wychodzącymi z trąbki. Są szanse że jeden z nich pójdzie do przekaźnika. Zbadaj czy na tym przekaźniku jest napięcie. Jeśli będzie napięcie to możesz spróbować "domasować" obwód cewki tego przekaźnika i sprawdzić czy zamknie obwód zasilania trąbki. Jak zatrąbi to winowajce masz na odcinku włącznik klaksonu <-> przekaźnik.
Możesz również "domasować" sam włącznik klaksonu w kierownicy i jeśli po sztucznym domasowaniu tegoż włącznika klakson zatrąbi to trzeba by zweryfikować to podłączenie masy na kolumnę kierownicy o którym napisał Kostuch.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 19:42
Starscream napisał/a:
to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988
Fajna ta kierownica-polowałem na taka ale ktoś się nacieszył bo mi podkupił
Na takim schemacie też jest "Horn relay" http://www.suzukiinfo.com..._tbi_wiring.zip może w naturze nie występuje lub występuje w mniejszości. W każdym razie jak jest to warto sprawdzić.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-08, 21:06
Starscream napisał/a:
to w 1999 samurai miał przekaźnik klaksonu ? u mnie takiego nie ma 1988
Bo przekaźnik klaksonu pojawił się chyba dopiero w samcach z wtryskiem, w moim staruszku też nie ma takowego (nic dziwnego, w tym roczniku nie było ani jednego przekaźnika w całym aucie ), plus na klaksonie pojawia się po włączeniu zapłonu, masę podaje włącznik na kierownicy.
Z kolei w tych z przekaźnikiem, jeśli się nie mylę, na stałe na klaksonie jest masa, a plus jest podawany przez przekaźnik, który z kolei jest sterowny masą z przycisku na kierownicy, cóż za przewrotność
Czyli do sprawdzenia jest jeden element więcej - przekaźnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum