Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zespawana rama na stałe z budą
rybex 
świeżak


Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Rze
  Wysłany: 2015-04-10, 23:04   Zespawana rama na stałe z budą

Cześć !

Chciałbym usłyszeć od Was Panowie i Panie , jakie są plusy a jakie minusy zespawania na stałe ramy z budą samochodu.

Kumpel niedawno kupił mitsuzu :) Czyli rama mosty i cały dół z pajero z silnikiem 3.0 v6 a góra to buda z samuraia.

Co się okazało ? rama jest zespawana na stałe, nie ma żadnych gum, żadnych polibuszy wszędzie na każdym łączeniu jest spaw , gdzie nie gdzie kształownik co by jeszcze buda była podniesiona.

Co się może dziać ? Zostawiać to czy odcinać i wstawiać gumy ?


Pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-10, 23:53   

Znając legendarną odporność ramy mitsu na korozję, buda samuraia robi tu jako element nośny :mrgreen:
Bałbym się tym jechać.
Zakładam, że cena była bardziej niż atrakcyjna, jeżeli tak przyćmiła zdrowy rozsądek.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-04-11, 00:03   

kostuch napisał/a:

Zakładam, że cena była bardziej niż atrakcyjna, jeżeli tak przyćmiła zdrowy rozsądek.


ehehehe :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
rybex 
świeżak


Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Rze
Wysłany: 2015-04-11, 09:05   

A jeśli rama jest w igle ?

dalej nie uzyskałem informacji o plusach i minusach takich konstrukcji :(

Czy robi się to w jakimś celu ? czy po prostu z lenistwa ....
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-11, 09:18   

Z lenistwa i ewentualnie niewiedzy.
Rama podczas pracy w terenie się skręca, na wykrzyżach nawet całkiem mocno, dlatego buda jest przykręcona elastycznie, żeby tego skręcania na budę nie przenosić, tudzież zniwelować jego skutki.
Buda przyspawana na sztywno, wcześniej, czy później, zacznie pękać.
 
     
rybex 
świeżak


Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Rze
Wysłany: 2015-04-11, 09:45   

I teraz wszystko jasne ;)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-11, 21:33   

mnie się wydaje że robi się to z czystego partactwa i olewkowego podejścia do tematu. To tak jak by dziury zatykać pianką montażową :mrgreen: W traktorach typu sam widziałem różne patenty łącznie z przyspawanym tylnym mostem do ramy :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-11, 22:18   

Kupił nową spawarkę i testował ją :-P

A bardziej prawdopodobne to:
- myślał, że tak ma być
- gumy się skończyły, dokuczały, a auto trzeba było sprzedać

Tak czy inaczej doprowadź to bardzo proszę do manualu.

Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-11, 23:19   

Ari napisał/a:

Tak czy inaczej doprowadź to bardzo proszę do manualu.

Pozdrawiam

A jest jakiś manual do mitsu z budą suzuki? :->
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2015-04-12, 08:39   

a co z ramoklatkami ?
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-04-12, 13:56   

Ramoklatki to konstrukcje przestrzenne i klatka również jest dostosowana konstrukcyjnie do przenoszenia obciążeń skręcających.

Karoseria zgrzewana z cienkich blaszek nie jest.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-12, 18:43   

jest jakiś manual do mitsu z budą suzuki? :->

No tak - zgodnie ze sztuką.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
baca 
nowicjusz


Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 27
Wysłany: 2015-08-09, 19:23   

Może i stary temat,kupilem swego i tak mial zrobione,po roku czasu popekal caly,popekaly progi,podłoga za fotelami.jednak musza byc poduszki i nawet podniesc bude zeby bloto itp nie mialo sie jak uchowac
_________________
ADHD
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-08-10, 14:02   

znajomy w blaszance 97r podniósł bude o 3-4cm po 6m-cach nie moze zamknąc tylnej klapy :)
 
 
     
TFU 
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-12, 09:27   

Defender ma budę fabrycznie mocowaną na sztywno do ramy. Jakoś się to trzyma kupy ze względu na to że tak to skonstruowano fabrycznie.
Ale wywalenie gum w samuraju to proszenie się o kłopoty. Przecież te budy pękają nawet na gumach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.