Wysłany: 2015-04-10, 23:04 Zespawana rama na stałe z budą
Cześć !
Chciałbym usłyszeć od Was Panowie i Panie , jakie są plusy a jakie minusy zespawania na stałe ramy z budą samochodu.
Kumpel niedawno kupił mitsuzu :) Czyli rama mosty i cały dół z pajero z silnikiem 3.0 v6 a góra to buda z samuraia.
Co się okazało ? rama jest zespawana na stałe, nie ma żadnych gum, żadnych polibuszy wszędzie na każdym łączeniu jest spaw , gdzie nie gdzie kształownik co by jeszcze buda była podniesiona.
Co się może dziać ? Zostawiać to czy odcinać i wstawiać gumy ?
Znając legendarną odporność ramy mitsu na korozję, buda samuraia robi tu jako element nośny
Bałbym się tym jechać.
Zakładam, że cena była bardziej niż atrakcyjna, jeżeli tak przyćmiła zdrowy rozsądek.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-11, 09:18
Z lenistwa i ewentualnie niewiedzy.
Rama podczas pracy w terenie się skręca, na wykrzyżach nawet całkiem mocno, dlatego buda jest przykręcona elastycznie, żeby tego skręcania na budę nie przenosić, tudzież zniwelować jego skutki.
Buda przyspawana na sztywno, wcześniej, czy później, zacznie pękać.
mnie się wydaje że robi się to z czystego partactwa i olewkowego podejścia do tematu. To tak jak by dziury zatykać pianką montażową W traktorach typu sam widziałem różne patenty łącznie z przyspawanym tylnym mostem do ramy
Może i stary temat,kupilem swego i tak mial zrobione,po roku czasu popekal caly,popekaly progi,podłoga za fotelami.jednak musza byc poduszki i nawet podniesc bude zeby bloto itp nie mialo sie jak uchowac
Defender ma budę fabrycznie mocowaną na sztywno do ramy. Jakoś się to trzyma kupy ze względu na to że tak to skonstruowano fabrycznie.
Ale wywalenie gum w samuraju to proszenie się o kłopoty. Przecież te budy pękają nawet na gumach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum