Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przedłużenie mostu wąskiego z mlokadą na szeroki.
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-19, 22:01   Przedłużenie mostu wąskiego z mlokadą na szeroki.

Cześć

Wiem, pewnie powiecie, że wydziwiam, ale może przypadkiem coś z tego będzie :roll:

Tylny most mam wąski z oryginalną blokadą i dystansem 50mm. Z przodu zaś szeroki.

W prawdzie ta konfiguracja się sprawdza ale zdaję sobie sprawę, że łożyska w tylnym mają sporą odległość do koła przez co mogą za jakiś/niedługi czas odmówić posłuszeństwa.

By im pomóc pomyślałem o takim rozwiązaniu:

Wstawić półośki od szerokiego mostu.
W ,,odpowiednim" miejscu uciąć pochwę postu.
W dodatkowo zakupionej pochwie mostu szerokiego uciąć w ,, tym samum miejscu" jednak pozostawiając więcej o stosowne 5cm na stronę.
Wówczas zespawać wymagane elementy.
Dodatkowo można od razu zrobić wzmocnienie mostu.

Ewentualnie wykorzystać całą pochwę szerokiego mostu kombinując z okienkiem dla włącznika blokady mostu.

Co o tym sądzicie.

Acha, BŁAGAM - nie podajcie w tym temacie rozwiązań z innymi dobrymi mostami jak np. od Vitary, Toyoty, Patrola itp. Po prostu skoncentrujcie się na podanym przeze mnie moście.


Dziękuję i pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-19, 22:19   

Samo przełożenie blokady to pikuś, nawet da się to zrobić prościej niż spawając pochwę z kawałków, ale jest jeden problem, który ciężko przeskoczyć - przedłużenie frezu pod przesuwkę na oryginalnej półosi z szerokiego mostu jest w zasadzie niemożliwe, bo nie ma z czego frezować.
Oczywiście można dorobić nowe półosie na zamówienie, ale zdecydowanie taniej wyjdzie zmieniać częściej tylne łożyska :mrgreen:
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-19, 22:30   

Dziękuję za podpowiedź.

Okazuje się, że tak jak mówisz, pozostawienie stanu obecnego, ewentualnie w przypływie chwili, zrobienie odciążenia mostów z wyznaczeniem długości na dany moment.

No to szybko temat zamykamy.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-20, 10:31   

Nie poszerzaj auta, załóż z przodu felgi trójkąty normalnie a z tyłu odwrócone. Szerokość przodu z tyłem w miarę się wyrówna i łożysk nie będziesz nadmiernie eksploatował.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-20, 10:58   

Dziękuję za podpowiedź

Wszystkie felgi mam na -25ET

Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.