Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2011-03-21, 13:17
Amorki
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 12:16   

W pierwszym momencie też pomyślałem, że amor zapracował jako odbój ale wykluczyłem to-zgięcie nastąpiło przy wyciągniętym amorze-pytanie czy przy wyciągniętym na max? Jeżeli tak to obstawiam opcje @Moziembl'a- wyskoczył z dolnego mocowania i coś natrafił. Obstawiał bym nawet, że gdzieś wcześniej wyskoczył, Ty zacząłeś cofać, amor zaparł się o glebę a mos go wygiął.
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-19, 12:17   

Jak ustawialem sobie amor to zostawilem kilka cm luzu do zamkniecia by w razie urwania odboju amora nie zlamalo.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 14:11   

moziembl
Jeszcze raz:
1. Czy sworzeń na dole na który zakładasz amor jest prosty ?
2. Na zdjęciach nie widać ale rozumiem że tuleja gumowa została Ci na tym sworzniu?
3. Nie istotne jest czy jest oryginał tylko żeby miła większą średnice od ucha.
4. OK odbój masz obniżony nie wiem czy trochę nie za mało.

ODP:
ad.1. jest prosty, sprawdzałem przed założeniem nowego amora
ad.2. gumowa tuleja razem z tą metalową w środku została na sworzniu obok tych uchwytów w kształcie U
ad.3. średnica podkładki jest większa niż średnica tej metalowej tulei, ale mniejsza niż całej tej gumowej
ad.4. odbój na oko (nie sprawdzałem czy "stoperem" nie jest amor)

Hałas

nie wiem dokładnie w którym momencie to złamałem/urwałem
domyślam się że w tej koleinie bo coś max mocno uderzyło, zauważyłem dopiero jak myłem na karcherze auto
ale po tej koleinie jeszcze trochę katowałem zanim zjechałem i myłem powóz

btw. idę zaraz zrobić zdjęcia i wstawię

[ Dodano: 2015-04-19, 14:50 ]




[ Dodano: 2015-04-19, 15:13 ]
Jeszcze jedno...od czasu jak założyłem te resory Lovells to auto tak krzywo stoi trochę i różne odległości koło/nadkole na prawej i lewej stronie



_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-19, 16:32   

Stoi krzywo bo pod ciężarem kierowcy ma się wyrównać. Tak są lovelasy robione. Daj tam większą podkładkę bo znowu ci amor wyjdzie a gumki zostaną.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-19, 17:23   

a jak kierowca będzie jeździł z cięższym pasażerem? :mrgreen: dziwny zabieg ze strony producenta hehe.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-19, 17:26   

Juz kiedys czytalem ze Australijczycy takie cos stosuja w swoich produktach.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 17:58   

Powiem szczerze, że średnio się to wyrównuje pod ciężarem kierowcy (dalej prawa strona jest niżej)...a ważę ok. 100kg. Może z czasem się ułoży. Najlepiej byłoby na obie strony założyć resor D/S wtedy byłby lepszy kąt natarcia napewno
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-19, 20:02   

Jest prosta sprawa na to :) jak będziesz ważył ze 150 to się wyrówna hehe
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 20:23   

to teraz zamiast w samca będę ładował w siebie..to chyba sposób na lovelasy hehe
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-25, 22:25   

Potrzebuję waszej rady... Od paru dni na aucie wiszą Mazury +2" (leśniki). Potrzebuję do nich amorki, przekopałem się przez tematy na forum ale - jak ktoś słusznie zauważył - w większości propozycji nie ma opisane do jakiego liftu danej osobie dane amorki pasowały...

U mnie sprawa wygląd następująco:



Resor w chwili obecnej jest praktycznie w linii z wieszakiem więc znacząco niżej już nie zejdzie. W takiej pozycji między mocowaniami amortyzatora mam 49 cm.
Od gumowe odboju na moście do odboju stalowego na ramie jest 16 cm. Jeśli dobrze rozumuję, to potrzebuje amortyzatory dłuższe 49 cm na rozprężonym i nie dłuższe niż 33 cm (49 - 16) na sprężonym. Kwestię długości sprężonego mogę sobie poratować dospawaniem czegoś do odboju od strony ramy.

Z tego wszystkiego wychodzi mi, że żółte amortyzatory od Nivy (Allegro) będzie w mojej sytuacji pasował w sam raz:

rozciągnięty -530 mm
zsunięty -330 mm
skok -200 mm

Dla bezpieczeństwa obniżę odbój o 5 centymetrów. Dobrze kombinuję?
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-28, 22:12   

Ale Mazur zawsze podaje, że dobiera idealnie amorki do swoich resorów - może najpierw zadzwonić do niego? :mrgreen:
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-05-05, 09:43   

Ktoś może podpowiedzieć w jakie amortyzatory można w miarę bezstresowo zainwestować?
Long z seryjnym (klapniętym ;-) ) zawieszeniem, użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, ale bez katowania. Potrzebne amortyzatory na tył, raczej za mniej 'szelestów', bo cały czas jest w planach wymiana zawieszenia i kupowanie czegoś super-hiper nie ma sensu.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-05, 10:06   

Statim, olejowe, polonez truck tylne. Cirka ebałt 60 pln-ów za szt. i u mnie przeżyły już dłużej niż wcześniejsze Nivowe.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-05-05, 13:12   

Jakby co mam nówki sztuki kayaba olejową za 90 zeta za sztukę na zbyciu.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
baca 
nowicjusz


Wiek: 43
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 27
Wysłany: 2015-05-14, 22:48   

Polecam od sprintera gazowki skok 19.5 lub 20.5 lub olejowki mercedes 204(kaczka) skok 24.5cm. 38.5 złozone i 63 rozciagniete,w oby przypadkach dwa oczka
_________________
ADHD
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2015-07-10, 11:47   

Wczoraj robiłem przymiarkę vitarowych tylnych amorków kayaba do przodu mojego samuria (podniesiony na mazurowych HD i trochę dłuższe wieszaki). Niestety są sporo za krótkie. Maksymalnie rozciągnięte starczają akurat do tego żeby auto stało prosto. Mają tylko 15 cm skoku. Ktoś wie co dłuższego można włożyć bez przeróbek? Tzn. żeby była szpilka i ucho i ok. 60 po rozłożeniu.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-10, 22:57   

ja to nie wiem jak Wy to mierzycie -ale przy leśnikach z przodu i wieszakach +2 amor tylny z witary ma zapas a z tyłu przy lifcie +4 z zapasem amor z lublina też ma zapas -to jak to jet że nie pasuje ?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-07-10, 23:56   

Mój vitarowy ma tylko 2 cm zapasu ale jeżdżę i jak się rozwali to wymienię na coś innego.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-07-11, 00:30   

Jak za krotkie to moze omega 39cm/66cm=skok 27cm, pomiar od srodka tulei do gory amora bez szpilki. Problem jest przy tuleii, ma 14mm wiec albo wspawamy nowa srube albo rozwierdzimy tuleje i ewentualnie sktocimy bo ma 50mm i wystaje jakies 20mm poza obrys tulei gumowej.
Generalnie nie wiem czy to wejdzie ale skok jest na prawde zacny.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2015-07-17, 17:59   

Udało mi się dopasować. Z przodu mam Mazura HD i lekko przedłużone wieszaki. Dlatego vitarowe były za krótkie.

Plug & Play podchodzą amory od daewoo espero (tylne). Tylko muszę sprawdzić, czy nie mam za małego odboju bo mam wykrzywioną część dolnego mocowania amortyzatora.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.