Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
brak Check Engine
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-10, 21:19   brak Check Engine

Panowie i Panie,

Na gazie jak i benzynie po odpaleniu silnik w Samuraju na ssaniu chodzi równo. Z czasem jak się nagrzewa obroty spadają do normatywnych i zaczyna się ich falowanie, widać to na poniższym filmiku:

https://youtu.be/AVy2X_EjWtE

Zgodnie z zaleceniami we wszystkich tematach o Check Engine zmostkowałem gniazdo diagnostyczne i... nic. Check się nie zapalił. Coś mnie tknęło i sprawdziłem czy w ogóle zapala się podczas odpalania, okazało się, że nie.
Wyciągnąłem licznik i okazało się, że po prostu w miejscu Check'a brakuje oprawki z żarówką więc coś jest na rzeczy. Wstawiłem w to miejsce inną oprawkę ze sprawną żarówka i nadal nic.

Pytanie do Was - czy można się gdzieś indziej wpiąć w jakiś sposób żeby sprawdzić błędy kontrolką Check Engine. Albo jak ją naprawić ;)
_________________
Samurai 1.3 EFI '91 / Mazur Leśnik +2" / Extreme Trekker 28"
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-05-10, 21:52   

Może masz podmieniony licznik od gaźnikowca, poproś Kostuch'a to Ci powie co gdzie trzeba wsadzić żeby zaświeciło :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-10, 21:56   

KRZYKKU napisał/a:
Może masz podmieniony licznik od gaźnikowca, poproś Kostuch'a to Ci powie co gdzie trzeba wsadzić żeby zaświeciło :-P


ale wtedy chyba nie działałby prędkościomierz... cała reszta kontrolek śmiga, poziom paliwa/temperatury wskazuje OK, obroty też... poczekam aż się Kostuch wypowie :)
_________________
Samurai 1.3 EFI '91 / Mazur Leśnik +2" / Extreme Trekker 28"
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-10, 22:20   

A dlaczego prędkościomierz miałby nie działać - jest napędzany linką.
Możesz sobie sprawdzić na schemacie elektryki, który pin komputera albo wtyczki zegarów odpowiada za check i do niego się testowo podpiąć.
Z tego co pamiętam, to kontrolka ma stały plus, a jest sterowana masą.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-05-10, 22:49   

KRZYKKU napisał/a:
poproś Kostuch'a to Ci powie co gdzie trzeba wsadzić żeby zaświeciło :-P

Dżentelmeni nie zdradzają tajemnic alkowy :-P
Ale podobno na internecie można znaleźć takie filmiki na których pokazują co i komu trzeba wsadzić :lol:

Didymos dobrze pisze - sprawdzić na pinie komputera bezpośrednio.
Aczkolwiek miałem już przypadek że był zimny lut głęboko na płytce (i to w miarę świerzym komputerze od baleno).
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 11:31   

To ja się podepnę pod temat:

U mnie dla odmiany check engine ciagle swieci 12tka (pewnie z tego powodu handlarz wywalil zarowke z deski, żeby klienta nie denerwowac, wrrrrr......). Kostka pod maską nie jest zwarta. Ale jak swego czasu usiłowalem ją zewrzeć spinaczem biurowym, to ten sie tak rozgrzał, że mi się do palców przysmażył. Ewidentnie zwarcie zrobiłem.

Czy ktośma jakiś pomysł jak temat ugryźć? Jakoś nie moge natrafić na dobry schemat dla mojego pojazdu (santana '99 na wtrysku oczywiscie).

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-11, 12:54   

kostuch napisał/a:
KRZYKKU napisał/a:
poproś Kostuch'a to Ci powie co gdzie trzeba wsadzić żeby zaświeciło :-P

Dżentelmeni nie zdradzają tajemnic alkowy :-P
Ale podobno na internecie można znaleźć takie filmiki na których pokazują co i komu trzeba wsadzić :lol:

Didymos dobrze pisze - sprawdzić na pinie komputera bezpośrednio.
Aczkolwiek miałem już przypadek że był zimny lut głęboko na płytce (i to w miarę świerzym komputerze od baleno).


Czyli generalnie szukam linii B13 przy wyjściu z kompa (przewód fioletowo-żółty) i mostkuję zaróweczką do masy - zgadza się?



[ Dodano: 2015-05-11, 12:59 ]
szymszym - sprawdzałeś te schematy?

http://www.suzukiclubuk.c...php?f=11&t=2097
_________________
Samurai 1.3 EFI '91 / Mazur Leśnik +2" / Extreme Trekker 28"
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-05-11, 13:02   

szymszym napisał/a:
To ja się podepnę pod temat:

U mnie dla odmiany check engine ciagle swieci 12tka (pewnie z tego powodu handlarz wywalil zarowke z deski, żeby klienta nie denerwowac, wrrrrr......). Kostka pod maską nie jest zwarta. Ale jak swego czasu usiłowalem ją zewrzeć spinaczem biurowym, to ten sie tak rozgrzał, że mi się do palców przysmażył. Ewidentnie zwarcie zrobiłem.

Czy ktośma jakiś pomysł jak temat ugryźć? Jakoś nie moge natrafić na dobry schemat dla mojego pojazdu (santana '99 na wtrysku oczywiscie).

Pozdrawiam,


Wystarczy rozpiąć kostkę przy bezpiecznikach taka biała jedno pinowa :-D i będzie świecił tylko przy odpalaniu.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 13:33   

Rojber,

dzieki za linka, ale takiego cudaka jak mój (np. 4 przewodowa pierwsza lambda, obecna (kiedys) druga za katalizatorem) nie widze. A skąd wziąłeś schemat, który wkleiłeś? Wygląda ciekawie.

Aksag,

nie mam pod ręką auta, żeby łeb pod deskę wsadzić, ale takiej kostki nie kojarzę...
Do czego ona służy?
_________________
szym
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-05-11, 14:14   

Aksag napisał/a:
szymszym napisał/a:
To ja się podepnę pod temat:

U mnie dla odmiany check engine ciagle swieci 12tka (pewnie z tego powodu handlarz wywalil zarowke z deski, żeby klienta nie denerwowac, wrrrrr......). Kostka pod maską nie jest zwarta. Ale jak swego czasu usiłowalem ją zewrzeć spinaczem biurowym, to ten sie tak rozgrzał, że mi się do palców przysmażył. Ewidentnie zwarcie zrobiłem.

Czy ktośma jakiś pomysł jak temat ugryźć? Jakoś nie moge natrafić na dobry schemat dla mojego pojazdu (santana '99 na wtrysku oczywiscie).

Pozdrawiam,


Wystarczy rozpiąć kostkę przy bezpiecznikach taka biała jedno pinowa :-D i będzie świecił tylko przy odpalaniu.


Jeżeli piszesz o takiej białej męsko-żeńskiej wsuwce, to nie.
Generalnie "miganie" można aktywować na trzy sposoby:
1. Zwierając spinaczem kostkę koło akumulatora
2. Wsadzając bezpiecznik serwisowy w skrzynkę
3. Łącząc wiszące pod kierownicą dwie lużne końcówki
Wszytkie te metody po prostu zwierają pin komputera do masy

Kostka występowała chyba zawsze.
Gniazdo bezpiecznika i/lub wsuwki w zależności od nie wiem czego.
Dlatego czasem występuje problem typu "kostka nie zmostkowana a check miga" - po prostu ktoś pedantycznie uzupełnił brakujący bezpiecznik albo połączył rozpięte wsuwki :lol:

@szymszym
Ostatnie wypusty samuraia miały zmieniony osprzęt/wiązkę - schemat (i sposób aktywacji migania) może się różnić od tych wcześniejszych.
Jeżeli masz gniazdo diagnostyczne, to masz to nowsze.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 14:35   

Kostuch,

złącze diagnostyczne faktycznie mam. Udaje kształtem OBD 2, ale kable są tylko 2, więc jest to jakaś wariacja nt. OBD 1. Niczego do tego nie udało się podłączyć (nawet dość antycznego interfejsu suzuki).

Po czym mogę poznać te wsówki od checka pod deską?
No i jakim cudem zrobiłem zwarcie łącząc piny (wydaje mi się, że właściwe) kostki pod maską?

Dzięki za pomoc.
_________________
szym
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-05-11, 14:46   

to złącze diagnostyczne obsługuje tylko immo
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-11, 16:09   

rojber napisał/a:


Czyli generalnie szukam linii B13 przy wyjściu z kompa (przewód fioletowo-żółty) i mostkuję zaróweczką do masy - zgadza się?


Nie, bo komputer daje do kontrolki sygnał masą. Na jeden pin żarówki dajesz plus, a drugi łączysz z B13.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-05-11, 16:48   

szymszym napisał/a:
Kostuch,

złącze diagnostyczne faktycznie mam. Udaje kształtem OBD 2, ale kable są tylko 2, więc jest to jakaś wariacja nt. OBD 1. Niczego do tego nie udało się podłączyć (nawet dość antycznego interfejsu suzuki).

Po czym mogę poznać te wsówki od checka pod deską?
No i jakim cudem zrobiłem zwarcie łącząc piny (wydaje mi się, że właściwe) kostki pod maską?

Dzięki za pomoc.


Jest szansa że mój interfejs się podłączy. Ale tak jak pisałem - nigdy nie miałem w rękach tak młodego samuraia.

Wsuwki poznaje się po tym, że jak się je połączy, to miga check :lol:
U mnie wiszą z wiązki między kierownicą a pedałami i kuszą żeby je połączyć.

A jakim cudem zrobiłeś zwarcie? Takim, że mogli zmienić układ pinów w kostce. A jeszcze nie spotkałem się z manualem do młodych roczników. Kto wie co tam namieszane jest w instalacji :roll:
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 21:31   

Kurcze, mi nic nie wisi między kierownicą a pedałami. Musowo ktoś to połączył :)

Kostuch, jeśli to nie zbyt intymne pytanie: W której części naszego pięknego kraju wątek swój przędziesz? Zastanawiam się czy jest potencjalna szansa nawiedzić Cię i zaznać Twojego interfejsu. Znaczy nie osobiście zaznać, tylko za pośrednictwem mojego samuraia ;)

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-05-12, 10:44   

szymszym napisał/a:
Kurcze, mi nic nie wisi między kierownicą a pedałami. Musowo ktoś to połączył :)

Kostuch, jeśli to nie zbyt intymne pytanie: W której części naszego pięknego kraju wątek swój przędziesz? Zastanawiam się czy jest potencjalna szansa nawiedzić Cię i zaznać Twojego interfejsu. Znaczy nie osobiście zaznać, tylko za pośrednictwem mojego samuraia ;)

Pozdrawiam,

Co za zbieg okoliczności - też jestem z (okolic) Warszawy :lol:
Można spróbować się pointerfejsować w wolnej chwili.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-12, 10:51   

Szymszym - dużo czekolady weź! Tylko ustal najpierw w jakim opakowaniu ma być :D

Cieszę się za każdym razem jak popyt natrafia na życzliwą rękę rynku!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-12, 15:42   

Kostuch,

znakomicie. Bardzo chętnie sie spotkam w dogodnej dla Ciebie chwili (PW).

Sam,

oczywiście, tylko ustale poprzez w/w PW z zainteresowanym czy woli 0.5 czy 0.33. O pardon, czy 100g czy 250g :)

pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-31, 12:40   

Wracam do tematu:

Po zmostkowaniu B13 i plusa mam stałe zasilanie, lampka na kablu świeci się światłem ciągłym. Brak u mnie terminala diagnostycznego przy bezpiecznikach, kostka pod maską nie zmostkowana, kostka pod kierownicą rozłączona (nie mogę znaleźć drugiego kabla, mam tylko jeden).

Po odpaleniu lampka gaśnie.

Na desce Check Engine się nadal nie zapala... Wychodzi na to, że Check Engine nie wskazuje żadnych błędów, tak?
_________________
Samurai 1.3 EFI '91 / Mazur Leśnik +2" / Extreme Trekker 28"
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-31, 17:56   

A żarówkę w desce sprawdziłeś?
_________________
szym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.