Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Cieknie z piasty
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-13, 23:58   Cieknie z piasty

Witajcie,
Mam problem z cieknącą piastą w lewym przednim kole. Nie mam pojęcia co zrobić. Może poszła jakaś uszczelka? Jeśli tak to jak to naprawić?
Dodaje zdjęcia aby dokładnie byłoby wiadomo o co mi chodzi. :)







Pozdrawiam!
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-05-14, 06:18   

Musisz kupić zestaw uszczelniaczy do kuli, zdjąć wszystko aż do mięsa i wymienić najlepiej od razu z łożyskami.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-14, 07:43   

i wymienić uszczelniacz w środku.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-05-14, 07:49   

Ewidentnie uszczelniacz w kuli(oddziela olej od smaru) (osztt o jakies 2,80plus kupa roboty. Jak masz kilka zlotych w zapasie to warto wymienic wszystko jak yenko pisal ale tutaj juz takie super ceny nie sa:-)
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-14, 08:56   

Tutaj temat zbiorczy z oznaczeniami wszelkich części jakie potrzebujesz plus instrukcje wymiany http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1624

I jeszcze dodatkowo taki manualik: http://www.lowrangeoffroa...Rebuild-Kit.pdf

Musisz się dostać do uszczelniacza widocznego w step 44, ale tak jak chłopaki piszą, najlepiej wyposażyć się w komplet części i za jedną robotą ogarnąć całość.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 09:21   

Rogal,

oczywiście obie strony do roboty, bo ciurkiem cieknie z lewej ale prawa tez niepiękna:)

potrzebujesz czegoś takiego:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-kuli-zwrotnicy-Samurai-Sj410-Sj413/538

co załatwia uszczelnienie i łożyska zwrotnicy. Nie zaszkodzi od razu zmienić łożysk piasty:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-przednie-Suzuki-Samurai-zestaw-/1253

na tej samej stronie masz tez droższe łożyska.
Całość do zrobienia samemu jeśli lubisz, wyżej chłopaki zasilili Cie linkami słusznymi. Mi operacja zajęła jakieś 6h na strone, ale robiłem to pierwszy raz i po nocach :)

Powodzenia!

PS,
nieoceniona w tej robocie jest nasadka 50. Nie dość, że odkręca śruby piasty to idealnie wbija i wybija bieżnie łożysk piasty.
_________________
szym
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-14, 12:28   

Zdjęcia pokazywały jedynie lewą stronę. Prawa suchutka i czysta. :)
Dziękuje za linki. Bardzo pomocne są dla mnie. :)

A co z smarem i olejem w moście? Smar i olej do wymiany?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-14, 12:45   

A co, chciałbyś zostawić brudny i pomieszany?
Profilaktyka nakazuje wymienić.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 12:47   

A to przepraszam :)

Ja i tak robił bym obie strony, ale ja tak mam :) Na pewno zacznij od 'usmarkanej'.
Smar jest w przegubie, na forum i w podanych linkach masz to wałkowane wiele razy. W skrócie: Z przegubu czyscicsz stary smar, pakujesz ile wlezie nowego.
Olej - conajmniej w moscie uzupelnić. Jesli nie był wymieniany niedawno - lepiej wymienić.

Ze zdjęć wynika, że masz warunki - wiec do roboty. Będzie brudno, ale w sumie praca przyjemna.
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-14, 12:58   

A ja tylko uczulę na "upakowanie" smaru do nowych łożysk. Na tym zeszło mi sporo czasu i kilka kompletów jednorazowych rękawiczek chirurgicznych...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bil 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2015-05-14, 16:11   

Gumę do kuli wiadomo że nowa, łożyska i uszczelniacz. Blachy jeśli nie są mocno pordzewiałe wystarczy szczotką drucianą wyczyścić. Filc najtaniej w hurtowni kupić i samemu wyciąć. No i wymienić łożyska kuli. Taniej mi wyszło łożyska i całą resztę kompletować osobno niż w gotowym zestawie. Przy skrecaniu tylko pamiętać o dopasowaniu ilości blaszak pod trzpień łożyska kuli.
_________________
Im bliżej oryginału tym lepiej!
Sj413'86. Oryginalny gaźnik.dystanse 5mm.obrócone trójkąty. DWM8000
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-27, 20:49   

Chłopaki, mam problem z odkręceniem srebrnego pierścienia w piaście. Całość trzymają 4 śrubki jednak podczas próby odkręcenia niszczą się otwór śruby. Jest jakiś inny sposób na odkręcenie tego bez uszkodzenia śrub?

Zdjęcie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-27, 22:04   

dobry bit, mocno dociskać i powinno się odkręcić. Jak masz już poczochrane łebki to ja bym się nad tymi śrubkami nie rozczulał tylko skupił się na ich odkręceniu (nawet metodą małego przecinaczka albo płaskiego śrubokręta i młotka) a później przy składaniu dasz sobie nowe eleganckie śrubki.

Powinny być dokręcone na prawdę lekko - manual podaje 1-1.4 Nm, więc albo ktoś bez głowy kręcił udarem albo złapały raka jakiegoś = może psiknij jakim odrdzewiaczem na noc jeszcze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-28, 01:38   

Całe szczęście się udało. Niestety jedna z śrubek do wymiany. :)
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 16:23   

Tak przy okazji,

niech mnei kotoś oświeci jaka jest róznica między 2 nakrętkami 50 a takim dziurkowanym cudakiem. Mam 2 nakrętki, w serwisówce widzę obie opcje:
http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTQ4
i zastanawiam sie jak takie dziurkowane pierścienie trzymają łożysko

Pozdrawiam
_________________
szym
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2015-05-28, 19:05   

Łożysko dokręca się dużą nakrętką, dziurawiec łapie się małymi śrubkami do tej nakrętki i ma on pazur który wchodzi w rowek na czopie piasty.
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-28, 20:02   

U mnie (rocznik 99) nie musiałem używać nakrętki 50. Zamiast tego było to coś z śrubkami.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-28, 21:29   

no dokładnie, stąd kłopot z regulacją napięcia łożysk dedykowanym momentem. Przy nakrętce kątowej nie problemu bo nasadka, dynamo i cyk jest manualowo. Do dokręcania tej dziurawej nakrętki zmajstrowałem sobie klucz podobny do takiego z dwoma bolcami co się np. tarcze w szlifierce zakłada, ale napięcie łożysk regulowałem już na podstawie wskazań wagi.

Wydaje mi się, że po zakupie nakrętki kątowej i tego gwiazdkowego zabezpieczenia dałoby się przejść na "klasyczny" sposób zabezpieczenia piasty.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-05-29, 19:16   

Rogal skoro zabrałeś się za demontaż to rozumiemy, że zakupiłeś potrzebne materiały?
W jaką opcję poszedłeś: cały komplet czy pojedyncze(tylko niezbędne) części?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-30, 18:28   

Kupiłem komplet. A piastę zrobiłem w czwartek (28.05). :)
Dzięki za pomoc :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.