Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wahacze
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2015-06-07, 13:08   Wahacze

Wiem że temat ten nie dotyczy Samuraia, ale mam pytanie które ostatnio nie daje mi spokoju. Na rynku jest sporo aut terenowych które z przodu zamiast sprężyn czy resorów mają wahacz. I olśnijcie mnie proszę w jaki sposób zrobić lift jak są z przodu wahacze? tylko na amortyzatorach? Ale to nie koniec. Czy macie wiedzę na temat polepszenia wykrzyżu bo z doświadczenia wiem że na wahaczach ten wykrzyż jest... nie oszukujmy się nie ma go.
Mam nadzieję że będzie umiał mi ktoś odpowiedzieć na to pytanie a jedynym rozwiązaniem tego problemu nie jest przerobienie zawiechy pod Springi...
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-07, 13:14   

co rozumiesz przez pojęcie "zawieszenie tylko na wahaczu" ? pokaż fotkę albo przykład samochodu z takim rozwiązaniem? ;>
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-06-07, 13:47   

tez jestem ciekaw tego rozwiazania ;)
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-06-07, 13:59   

Golab, mysle ze takie zawieszenie moze byc ciut za twarde.
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-07, 14:08   

SamNaSamZSam, stachura44, Chodziło mi o to że z przodu są wachacze :mrgreen: np. Galloper, Trooper
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-07, 14:34   

nie trzeba daleko szukac, i nie bez powodu do vitary ktora ma niezalzne zawieszenie z przodu laduje sie most samuraia...
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-07, 14:54   

@Gołąb4x4 w tych samochodach które wymieniłeś jest też normlanie sprężyna tylko że w kolumnie macpherson'a. Lift z przodu w takich autach robi się poprzez "podkręcenie drążków" ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-07, 16:14   

AAa... ok dzięki, jestem jeszcze trochę zielony :-P
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-06-08, 10:08   

Maror napisał/a:
"podkręcenie drążków" ;-)

Podkręcanie drążków to termin z zawieszenia na drążkach skrętnych - tam faktycznie nie ma sprężyn (tzn. są, ale w formie pręta :-) )
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 11:51   

kostuch napisał/a:
Maror napisał/a:
"podkręcenie drążków" ;-)

Podkręcanie drążków to termin z zawieszenia na drążkach skrętnych - tam faktycznie nie ma sprężyn (tzn. są, ale w formie pręta :-) )


Trochę nie precyzyjnie się wyraziłem, z tym macpherson'em i sprężyną chodziło mi o Vitare ;-)

A w Galloperze jest tak jak mówi @Kostuch, tak wygląda zestaw do liftu:
To opisanie jako 'optional' to są właśnie te drążki.

_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-08, 15:18   

Aha a to na naszym rynku się znajdzie takie coś, bo własnie ojciec ma Galloperka :-D
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2015-06-08, 19:58   

Jeśli galloper ma taką samą konstrukcje zawiasu jak pajero II, to liftując ograniczysz skok koła w dół (odbój jest pod górnym wahaczem).

EDIT:

http://www.4xforum.com/wp...05/DSCN0744.jpg
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-06-08, 23:10   

Jarek napisał/a:
Jeśli galloper ma taką samą konstrukcje zawiasu jak pajero II, to liftując ograniczysz skok koła w dół (odbój jest pod górnym wahaczem).

EDIT:

http://www.4xforum.com/wp...05/DSCN0744.jpg


ma takie czyli na drążkach skrętnych podobnie jak wiele innych aut z półki "suv" jak Monterey, Frontera, Terrano, Pajero, Galloper, i wiele innych
Aby nie ograniczać skoku po "wykręceniu" liftu na drążkach stosuje sie dystanse pod wahacze poprzeczne :-P
Dostępne są także HD drążki skrętne ze stajni choćby Ironman'a
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2015-06-13, 19:39   

Można jakiś link/fotke tych dystansów, i co ma drążek do położenia odboju??
:roll:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.