może to kwestia masy uaza... samurai jest zdecydowanie lżejszy... skoro nikt nie testował, to pożyczę od kumpla bo ma takie gumy na swoim uazie, zrobię test i opiszę :)
_________________ co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
po błocie i pod górke idzie dobrze ale praktycznie zerowe trzymanie na bokach i mozna sie zdziwic stojac bokiem na trawersie jak auto zacznie sie zsuwac https://www.youtube.com/watch?v=AK5y7U8AyDQ
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-08-25, 19:46
Gdzies na youtube jest jak je podciac zeby lepiej trzymaly na trawersie i wtedy robia wszedzie, z moich spostrzerzen dobrze je zalozyc przy wiekszych rozmiarach, min 35. U nas jest zmota na tych kolach i robi robote ale jednak czolowka polski jezdzi na simexach a nie boogerach
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Siemka napiszę tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów. Pytanie z innej beczki czy wejdą do jimniego z zawieszeniem dobinsons + 2 cale opony 215 80 15 na odwróconych trójkątach?? Może ktoś ma znajomego z takim zestawem a może po prostu ktoś wie, wszystkie info mile widziane
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-23, 21:23
lopes1987 napisał/a:
Siemka napiszę tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów. Pytanie z innej beczki czy wejdą do jimniego z zawieszeniem dobinsons + 2 cale opony 215 80 15 na odwróconych trójkątach?? Może ktoś ma znajomego z takim zestawem a może po prostu ktoś wie, wszystkie info mile widziane
Cytat z Krzycha z Jimny forum:
KSikorski napisał/a:
Jeśli nie masz liftu zawieszenia to 215/75R15.
Jeśli masz lift to można zawalczyć z 235/75R15.
Wniosek nie bezpośredni -> 215/80/15 pewnie się zmieszczą na +2 Dobinsona
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Prośba o poradę
Samurajka mam od 3 miesięcy i do tej pory jeździłem na geolanadarach AT (rozmiar 205/70/15). Póki było w miarę sucho, spisywały się całkiem dobrze, jednak niedawny wypad po zabłoconych drogach dokonał weryfikacji i w tej chwili poszukuję opon MT. Przewidywany roczny dystans ok. 5000 km, z tego ok. 80% po asfalcie, reszta w terenie. Upatrzyłem sobie takie http://www.janpol4x4.pl/m...195-80-r15-test Czy ktoś może coś o nich powiedzieć? Jak się spisują w terenie, jak się zachowują po asfalcie? Simexy wydają mi się agresywniejsze i mniej zdatne do jazdy po twardym, a Samurajem jeździ też żona więc na razie nie chcę przesadzić. Może jakieś inne propozycje w rozmiarze 195/80/15 lub 205/70/15?
pozdrawiam
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2015-12-28, 16:51
zaraz ktoś Ci napisze - poczytaj cały ten wątek, znajdziesz wszystkie odpowiedzi :) i w sumie to prawda
to tzw yokohama geolander/Sahary, jest dużo odmian (tzw. nalewek)
w teren ok, ale na czarnym, szczególnie gdy jest mokro i ślisko (deszcz, śnieg) należy się pilnować - mój kolega jadąc moim samurajem na tych oponach postawił na mokrym samochód na 2 kołach
jeśli chcesz jeździć 80% na czarnym to IMHO się nie nadają
raczej jakieś BFGoodrich A/T szukaj, ewentualnie BFGoodrich M/T, nie mają aż tak agresywnego bieżnika
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-12-29, 09:25
Dokładnie na takich oponach kupiłem samuraia. Zadowolony z nich byłem tylko w błocie, a ponieważ moja jazda to 65% asfalt, 30 %teren, 5% błoto, to znaczy, że zadowolony byłem tylko w 5 % . Na asfalcie b. śliskie, głośne i szybko ich ubywa. (Z simexami będzie podobnie) No i wulkanizator narzekał przy wyważaniu
Zmieniłem je na Geolandar at/s, wtedy auto zrobiło się zupełnie cywilne, tylko asfalt i ewentualnie szutrówki. w błocie w ogóle nie robią, na mokrej trawie pod górkę też ledwo ledwo.
Dokładnie pomiędzy (jak pisał Zed) będą BFG . Ja mam At, które są bardzo przyjemne na afalcie, w terenie też robią doskonale (szutry, wyboiste drogi, kamienie, rzeka, podmokłe łaki, strome podjazdy, itp.), niestety w głębokim błocie już słabo (choć lepiej niż geolandar at/s). No i dobrze wyglądają na Samim! Jak upierasz się na jazdę w błocie to zdecydowanie weź BFG MT. A ha, no i jak większość będziesz jeździł po asfalcie, to zdecydowanie nie bierz nalewek, guma jest dużo mniej odporna na ścieranie, dużo głośniejsza, bardziej podatna na poślizgi, no i często trudna do wyważenia.
_________________ Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
szybkie pytanko. czy opony 225/75 R15 kopia SIMEX będą kompatybilne z oryginalnymi kółkami z Samuraia bez dystansów. O nadkola sie nie boje bo niechcący przy remoncie się dość sporo podcięły :D Tylko czy nie będa o resor ocierać. I przy okazji pytanko czy 1,3 bez ingerencji w przełożenia pociagnie :D
zed111, lukawa dzięki za opinie
W błoto specjalnie się nie wybieram tylko ostatnio trafiły mi się dwa odcinki, których nie mogłem pokonać. Jeden to droga gruntowa z podjazdem ok. 15%, na której zrobiło się błoto i drugi zjeżdżona trawa z podobnym spadkiem. Z opon zaraz zrobiły się slicki. Dlatego mnie tak wzięło bo ogólnie z geolandarów AT jestem zadowolony póki co, choć już 6 lat mają.
Adam1, kopia Bogerów moim zdanie zdecydowanie lebsze od simexów
po pierwsze nie kopią w głąb jak simexy ,na piachu też maja lebszą trakcję
te opony są fajnie :
http://www.eopony4x4.pl/5...-26570-r15.html
_________________ samurai 88 sprężyny ,14,16v,wspomaganie i inne graty
wrzucę tutaj żeby nie zaśmiecać nowym tematem...
użytkował ktoś kiedyś takie lacie...albo czy zna ktoś coś takiego? bo ja pierwsze widzę taki wzór, a cena raczej budżetowa
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum