Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-23, 20:37
Wszystko o Kołach!
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-06-26, 15:40   

z tego co słyszałem (miałem uaza ale na oponie bfgoodrich) to te oryginalne uazowskie słabo sie spisują w terenie
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2015-06-26, 17:45   

może to kwestia masy uaza... samurai jest zdecydowanie lżejszy... skoro nikt nie testował, to pożyczę od kumpla bo ma takie gumy na swoim uazie, zrobię test i opiszę :)
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-28, 13:53   

To nie kwestia masy, a konstrukcji tych opon.
Pod suzuką nie ugną się nawet jak wypuści się z nich luft do zera :mrgreen:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-08-25, 11:15   

dla ciekawskich - porównanie 29 cali i 26 cali... rowerowych ;) http://imgur.com/a/dUJks
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Adam1 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: kozerki
Wysłany: 2015-08-25, 17:51   

http://allegro.pl/opona-t...5391138743.html

Witam. Panowie jeździł ktoś na tym rodzaju bieżniku ? porównanie do typu simexa miele widziane ;-)
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-08-25, 19:12   

po błocie i pod górke idzie dobrze ale praktycznie zerowe trzymanie na bokach i mozna sie zdziwic stojac bokiem na trawersie jak auto zacznie sie zsuwac https://www.youtube.com/watch?v=AK5y7U8AyDQ
 
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-08-25, 19:46   

Gdzies na youtube jest jak je podciac zeby lepiej trzymaly na trawersie i wtedy robia wszedzie, z moich spostrzerzen dobrze je zalozyc przy wiekszych rozmiarach, min 35. U nas jest zmota na tych kolach i robi robote ale jednak czolowka polski jezdzi na simexach a nie boogerach
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-08-26, 11:27   

Stachurowe porównanie simexowych 195/80/15 vs 31/10.5/15
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2015-12-23, 20:10   

Siemka napiszę tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów. Pytanie z innej beczki czy wejdą do jimniego z zawieszeniem dobinsons + 2 cale opony 215 80 15 na odwróconych trójkątach?? Może ktoś ma znajomego z takim zestawem a może po prostu ktoś wie, wszystkie info mile widziane
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-23, 21:23   

lopes1987 napisał/a:
Siemka napiszę tutaj żeby nie tworzyć nowych tematów. Pytanie z innej beczki czy wejdą do jimniego z zawieszeniem dobinsons + 2 cale opony 215 80 15 na odwróconych trójkątach?? Może ktoś ma znajomego z takim zestawem a może po prostu ktoś wie, wszystkie info mile widziane

Cytat z Krzycha z Jimny forum:
KSikorski napisał/a:
Jeśli nie masz liftu zawieszenia to 215/75R15.
Jeśli masz lift to można zawalczyć z 235/75R15.


Wniosek nie bezpośredni -> 215/80/15 pewnie się zmieszczą na +2 Dobinsona
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2015-12-24, 13:59   

Czyli można by powiedzieć, że teoretycznie tak. Teraz żeby jeszcze potwierdzić tę teorie. :-P
 
     
kierat 
świeżak


Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 5
Skąd: KNS
Wysłany: 2015-12-28, 16:35   

Prośba o poradę
Samurajka mam od 3 miesięcy i do tej pory jeździłem na geolanadarach AT (rozmiar 205/70/15). Póki było w miarę sucho, spisywały się całkiem dobrze, jednak niedawny wypad po zabłoconych drogach dokonał weryfikacji i w tej chwili poszukuję opon MT. Przewidywany roczny dystans ok. 5000 km, z tego ok. 80% po asfalcie, reszta w terenie. Upatrzyłem sobie takie http://www.janpol4x4.pl/m...195-80-r15-test Czy ktoś może coś o nich powiedzieć? Jak się spisują w terenie, jak się zachowują po asfalcie? Simexy wydają mi się agresywniejsze i mniej zdatne do jazdy po twardym, a Samurajem jeździ też żona więc na razie nie chcę przesadzić. Może jakieś inne propozycje w rozmiarze 195/80/15 lub 205/70/15?
pozdrawiam
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-12-28, 16:51   

zaraz ktoś Ci napisze - poczytaj cały ten wątek, znajdziesz wszystkie odpowiedzi :) i w sumie to prawda

to tzw yokohama geolander/Sahary, jest dużo odmian (tzw. nalewek)
w teren ok, ale na czarnym, szczególnie gdy jest mokro i ślisko (deszcz, śnieg) należy się pilnować - mój kolega jadąc moim samurajem na tych oponach postawił na mokrym samochód na 2 kołach
jeśli chcesz jeździć 80% na czarnym to IMHO się nie nadają
raczej jakieś BFGoodrich A/T szukaj, ewentualnie BFGoodrich M/T, nie mają aż tak agresywnego bieżnika

porównaj różne na tej stronie, chyba największy wybór w PL http://opony-4x4.pl/
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-12-29, 09:25   

Dokładnie na takich oponach kupiłem samuraia. Zadowolony z nich byłem tylko w błocie, a ponieważ moja jazda to 65% asfalt, 30 %teren, 5% błoto, to znaczy, że zadowolony byłem tylko w 5 % :-P . Na asfalcie b. śliskie, głośne i szybko ich ubywa. (Z simexami będzie podobnie) No i wulkanizator narzekał przy wyważaniu ;-)

Zmieniłem je na Geolandar at/s, wtedy auto zrobiło się zupełnie cywilne, tylko asfalt i ewentualnie szutrówki. w błocie w ogóle nie robią, na mokrej trawie pod górkę też ledwo ledwo.

Dokładnie pomiędzy (jak pisał Zed) będą BFG . Ja mam At, które są bardzo przyjemne na afalcie, w terenie też robią doskonale (szutry, wyboiste drogi, kamienie, rzeka, podmokłe łaki, strome podjazdy, itp.), niestety w głębokim błocie już słabo (choć lepiej niż geolandar at/s). No i dobrze wyglądają na Samim! :lol: Jak upierasz się na jazdę w błocie to zdecydowanie weź BFG MT. A ha, no i jak większość będziesz jeździł po asfalcie, to zdecydowanie nie bierz nalewek, guma jest dużo mniej odporna na ścieranie, dużo głośniejsza, bardziej podatna na poślizgi, no i często trudna do wyważenia.
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2015-12-29, 14:40   

szybkie pytanko. czy opony 225/75 R15 kopia SIMEX będą kompatybilne z oryginalnymi kółkami z Samuraia bez dystansów. O nadkola sie nie boje bo niechcący przy remoncie się dość sporo podcięły :D Tylko czy nie będa o resor ocierać. I przy okazji pytanko czy 1,3 bez ingerencji w przełożenia pociagnie :D
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-29, 15:27   

Powinno jeszcze pociągnąć-szału nie będzie.Ten rozmiar przy zdrowych resorach nie powinien ocierać.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kierat 
świeżak


Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 5
Skąd: KNS
Wysłany: 2015-12-29, 17:14   

zed111, lukawa dzięki za opinie
W błoto specjalnie się nie wybieram tylko ostatnio trafiły mi się dwa odcinki, których nie mogłem pokonać. Jeden to droga gruntowa z podjazdem ok. 15%, na której zrobiło się błoto i drugi zjeżdżona trawa z podobnym spadkiem. Z opon zaraz zrobiły się slicki. Dlatego mnie tak wzięło bo ogólnie z geolandarów AT jestem zadowolony póki co, choć już 6 lat mają.
 
     
szymon.w 
nowicjusz



Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2015-12-29, 20:11   

Adam1, kopia Bogerów moim zdanie zdecydowanie lebsze od simexów
po pierwsze nie kopią w głąb jak simexy ,na piachu też maja lebszą trakcję
te opony są fajnie :
http://www.eopony4x4.pl/5...-26570-r15.html
_________________
samurai 88 sprężyny ,14,16v,wspomaganie i inne graty
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-29, 21:01   

czyli wychodzi na moje trzeba mieć 2 komplety kół - jak preppers
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-05, 00:33   

wrzucę tutaj żeby nie zaśmiecać nowym tematem...
użytkował ktoś kiedyś takie lacie...albo czy zna ktoś coś takiego? bo ja pierwsze widzę taki wzór, a cena raczej budżetowa
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.