Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wały z podwójnym krzyżakiem
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-06-30, 14:38   Wały z podwójnym krzyżakiem

z czego dobieracie?
tylko z Hiluxa czy każdy Toyotowy. Któreś pasują bez przeróbek czy wszystkie trzeba dopasowywać pod kątem długości?
Rozstaw śrub i średnica centrująca na flanszach też pewnie inna :D
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-06-30, 15:32   

z hilux/4runner przy dyfrze taki sam 60x60 rozstaw przy reduktorze 70x60mm chyba ale i tak musisz zrobic dystans 0,5cm (przelotowy na 4 sruby) a przy red na 8 srub przykrecany grubosc ok 12-15mm bede w domu to wysle ci rys bo akurat jeszcze mam:)zapomniałbym jeszcze wał musisz tez skrócic bo ma 68cm
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-01, 10:00   

stachura44 napisał/a:
z hilux/4runner przy dyfrze taki sam 60x60 rozstaw przy reduktorze 70x60mm chyba ale i tak musisz zrobic dystans 0,5cm (przelotowy na 4 sruby) a przy red na 8 srub przykrecany grubosc ok 12-15mm bede w domu to wysle ci rys bo akurat jeszcze mam:)zapomniałbym jeszcze wał musisz tez skrócic bo ma 68cm

Nie potwierdzam tych zeznań :mrgreen:
Aczkolwiek hiluxów-4runnerów pewnie było sto wersji.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-01, 12:00   

moje małe niedopatrzenie bo lezał czesciowo wyciagniety ;) scisniety ma niecałe 630mm i rozstaw 60/60 i 60/70 (4runner 3.0td 95r te wały wystepuja tez z rozstawem 60/60 60/60 i w wersji krótszej 610mm
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-01, 12:28   

Ja nie skracałem wału - odsunąłem tylny most delikatnie do tyłu (na Mazurowych dłuższych resorach).
Do tego przetoczona na inne centrowanie i przewiercona na nowy rozstaw śrub flansza na moście.
Do tego nowe mocowania szpilek w bębnie ręcznego i stoczenie jego czoła.

Sporo rzeźby wbrew pozorom...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-01, 17:19   

Ja zrobiłem taka flansze
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-02, 10:53   

stachura44 napisał/a:
Ja zrobiłem taka flansze

OK, ale jak ją przykręcisz jednocześnie do flanszy ataku i wału? Szpilki?
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-02, 11:42   

flansza ma 15mm (stal c55) otwory sa gwintowane .Najpierw do reduktora przykrecam flansze potem do flanszy wał na śrubki (M10 20mm 10,9)
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-02, 11:50   

pamiętajcie, że stosując wał z podwójnym kardanem pasuje zadrzeć główkę mostu do góry co by kąt w tamtym miejscu wychodził na 0st.

_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-02, 12:34   

slavok masz u mnie lajka;) ale dopiero jak fejsa załoze ;)
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-02, 15:17   

slavok napisał/a:
pamiętajcie, że stosując wał z podwójnym kardanem pasuje zadrzeć główkę mostu do góry co by kąt w tamtym miejscu wychodził na 0st.

I że z tego powodu łożysko ataku ma gorsze smarowanie...

Nie ma darmowych obiadów :mrgreen:
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-02, 15:54   

Kostunio to sobie zrób korek od góry główki i lej więcej oleju ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-02, 16:21   

slavok napisał/a:
Kostunio to sobie zrób korek od góry główki i lej więcej oleju ;)

Lać można i przez odpowietrzenie, ale...
Wtedy jest za przeproszeniem pochwa zalana po całej szerokości.
Przy "nieświerzych" uszczelniaczach, poziom oleum szybko wraca do normy. Za to mamy dobrze nasmarowane hamulce :lol:
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-02, 18:11   

Oświećcie proszę mnie ciemnego jakie dobro czyni taki podwójny krzyżak vs. pojedyńczy, że aż warto skracać/wydłużać, flanszować i główką kiwać.

Dziękuję,
_________________
szym
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-02, 18:58   

bo taki z podwójnym kardanem moze pracowac pod wiekszym katem i wystepuje mniejsze obciązenie na krzyzakach a ustawic go musisz tak jak na rys. slavoka bo jest homokinetyczny (napisałem co wiedziałem reszte dopisza chłopaki ;) )
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-07-02, 21:27   

Proszę Was nawet tutaj wyskakujecie z Homo ?? Wystarczy tego już :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.