Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-03-16, 18:35
Nasze Maszyny w trakcie prac.
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-05-31, 22:28   

Powoli do przodu

_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-01, 10:59   

Sporo Ci tej blachy wystaje, nie wiem w jakim terenie jezdzisz ale u siebie zostawilem ~4cm juz 2 razy zdazylo mi sie to prostowac po przejazdach przez ciasne ''wawozy'' gdzie calym bokiem darlem o skarpe. Choc zawsze mozna skrocic ;-)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 51
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2015-06-01, 11:01   

I tak mu wystaje mniej niż koło :-)
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-06-01, 11:10   

No ale na ta blache pojdzie gumowy pas jeszcze, temu to nie musi byc takie szerokie.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-06-01, 12:15   

MCsel napisał/a:
Powoli do przodu

Obrazek



Sam sobie to spawasz?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-06-01, 16:35   

moim zdaniem też troche przy dużo wystaje :-) a co tego co napisał DMIESZCZ to koło sie prześliźnie np po drzewie a blacha niestety albo sie mocno powygina albo jak słabo przyspawana to urwie :-)
ja mam nadkola z poliweglanu czy czegoś takiego i w sobote wszystkie 4 powyginałem chociaż ten materiał sie z miare sam prostuje i nie trzeba go młotkiem tłuc :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2015-06-01, 16:50   

u mnie sama blacha wystaje z 1.5 cm i do tego mam dana gumę z pasa transmisyjnego i sie nie boje ze pogne ;-)
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 51
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2015-06-01, 16:55   

Ja miałem seryjne + faruchy ze zbrojonej gumy, nigdy tego nie urwałem, ale w ramach likwidacji rdzy poszły na złom.
Teraz czekają na montaż nadkola z HDPE, ponoć mniej łamliwe od ABS.
Zobaczymy w praniu...

Przy okazji, na razie całość jes pod antykorozyjnym podkładem epoxydowym, wstępnie wyrównana szpachlą z włuknem, przetarcia do gołej blachy ponownie pryśnięte epoxydem i czeka na finalne szpachlowanie na gładko.

Zrobiłem podłogę od dołu, teraz poprawki w środku (grube rzeczy wycinałem) i jedziemy z plakatówkami :-)
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-06-01, 20:55   

Slavok, tak. Wszystko dłubie samemu. Przeliczyłem ze taniej wyjdzie mi kupic spawarkę z osprzętem, blachę i zrobic samemu niż iść do kogoś, a przy tym sporo sie uczę i mam fun :)

Wiem ze blacha wystaje za bardzo, ale tak wyszło mi po tym kiedy dopasowałem ją od wewnątrz, na koniec roboty wszystko ładnie przytnę, luzik :)
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-06-01, 21:14   

Też dłubałem sam z blacharką i wiem, że korzystniej to wychodzi :) W każdym razie zdolny gość z Ciebie!
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-06-01, 21:26   

:oops: zobaczymy co z tego wyjdzie, staram sie ;) generalnie jak łapie na cos zajawkę to staram sie ogarnąć temat możliwie profesjonalnie, a spawanie zawsze mnie kręciło :)
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2015-06-01, 21:32   

no i to mi sie podoba ze kolejna osoba woli samemu zrobic mimo ze nie umi to sie uczy tak ja swojego robiłem hehe
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-06-09, 17:09   

Prawa strona gotowa :mrgreen:



[ Dodano: 2015-06-09, 17:10 ]
Na koniec musze tylko przyciąć blachę
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 51
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2015-07-30, 13:53   

Jako że niewiele się w tematach warsztatowych dzieje, podrzucam swoje wieści z frontu walki z rudą:

Tylna klapa była co nieco wygięta z całości i punktowo, w dodatku zżarło ją od dołu. Szkoda mi było czasu, więc zakupiłem inną, w znacznie lepszym stanie. Po usunięciu grubej farbo podobnej brei okazało się, że rdzy brak, ale ktoś już ja szlifował i to raczej mocno agresywnym narzędziem.
Po oczyszczeniu I wyciągnięciu istotniejszych wgniotów, poszła już pod podkłady (Protect 360 + Protect 330)



Po wstępnym wyszpachlowaniu i oszlifowaniu na całość poszła warstwa Protect 360, żeby zabezpieczyć miejsca przetarcia do gołej blachy (obecnie szpachle są uzupełnione, i muszę powtórzyć zabezpieczenia 360 przed kolejna warstwą.




Po wyjęciu silnika zrobiłem porządek z nadkolami i resztą komory, polakierowałem, przykryłem twardym barankiem i jeszcze raz polakierowałem.




To samo zrobiłem wewnątrz.




Teraz wrócił na miejsce silnik - tym razem z Jimny dzięki pomocy Zajxt-a.
Włożyłem też skrzynię biegów, trzeba to wszystko jeszcze spasować, ale to w ramach przerw technologicznych przy lakierowaniu.
Wymieniłem też ramkę szyby, na niej wypróbowałem lakier. Kupiłem ją z pięć lat temu i czekała na lepsze czasy, to ma :-) .
Wybrałem specjalny utwardzany lakier z palety Scania, do pracy w ciężkich warunkach.
Teraz dopracowuję nadwozie od wewnątrz i jak dobrze pójdzie, to najbliższy weekend zakończę podkładem wypełniającym a kolejny lakierem.
Zostanie jeszcze zająć się maską i drzwiami, zaprawki na ramie (drobna korozja przy niektórych spawach), konserwacja, odmalowanie mostów a potem elektryka.
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-07-30, 14:41   

co masz na myśli pisząc twardy baranek? czy to jest oryginalna podłoga z samcia czy jakiś uniwersalny płat?
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 51
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2015-07-30, 14:46   

Jest to oryginalna ocynkowana blacha dachowa :mrgreen:
Wysyokość przetłoczeń taka jak w oryginale, nieco inna gęstość.

Baranek to Novol Gravit 600 - drobnoziarnisy i dość twardy, pod spód pójdzie Gravit 610, grubszy i miękki.
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-07-30, 21:04   

Tyle ocynku spawac... Masakra
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-07-30, 22:35   

Spawacz musial wypic wiadro mleka po robocie
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 51
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2015-07-31, 09:22   

Sam robiłem, a zamiast mleka było oszlifowanie w miejscu spawania, otwarty garaż i włączony wentylator żeby przewiew zrobić.
Niestety tego typu blachy były tylko w ocynku. Do wyboru mogła być jeszcze pokryta jakąś powłoką.

Zdrowa podłoga od Samca do kupienia to mżonka, reperaturki drogie i wyglądają na chiński papier.
Próbowałem znaleźć z jakiegoś busa na szrocie, ale nie miałem w okolicy, więc zaryzykowałam 30 zł i kupiłem blachę dachową.
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-07-31, 09:37   

super pomysł z ta blachą, ja próbowałem z dwóch podłóg zrobić jedną. Szkoda kasy, czasu i pieniędzy za proąd i drut.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.