Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai 1.3 Gaźnik Aisan nie chodzi 2 cylinder
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2015-08-10, 21:22   Samurai 1.3 Gaźnik Aisan nie chodzi 2 cylinder

Czołem - mam kłopot z silnikiem.
Ostatnio zauważyłem spadek mocy, oraz to że na wolnych obrotach nie chodzi 2 cylinder, ponoć załącza się na wysokich obrotach ale jakoś dla mnie tego nie widać za bardzo.

Nie wiem co to może być, a dzisiaj robiłem następujące testy:

Nowa świeca, nowy przewód wysokiego napięcia, kopułka zapasowa, zmierzone ciśnienie na cylindrze 13 ATM.
Bez zmian przy tych operacjach - nie chodzi.

Ponoć może być to jeszcze problem podpartych zaworów - ale nie chce rozbierać góry na darmo... lub też ktoś mówił że może gdzieś łapie lewe powietrze i nie działa jakieś podciśnienie...

Jak ktoś ma jakiś pomysł na sprawdzenie bez rozbierania - dzięki za wskazówkę.

Ps. Jakiś tydzień przed tym kiedy zauważyłem że nie chodzi 2 gar - czyściłem gaźnik sprayem do czyszczenia - ale raczej to nie to bo spadek mocy był przed tym i pewnie już wtedy nie chodził tylko nie zauważyłem bo latam 1 na miesiąc tym autem : (

Silnik ma pojemność 1298 + gaźnik autoamtyczne ssanie Aisan - piszę bo raczej gaźnik był w tych 1321 czy jakoś tak - ten mój jest z Belgii i nie wiem czy to nie wynalazek na rynek usa - produkcja Japonia rok 94.

Pozdrowienia.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-08-10, 21:26   

Kable na kopulce masz na 100% dobrze podlaczone?
Jesli gaznik by cuda robil to raczej na wszystkich garach.
Suzuki na 2ch cylindrach wydaje odglos identyczny jak maluch :lol:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2015-08-10, 21:36   

Nie chodzi tylko 1 cylinder nr.2 reszta działa...
Kable ok - zresztą zmieniałem kopułkę na drugą...
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-08-10, 21:41   

zapraszam na pomiar ciśnienia
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2015-08-10, 21:47   

Dziękuję, raczej wpadnę na swapa jak to się nie naprawi zaraz... Ciśnienie mierzone - 1 i 2 gar po 13 ATM mają - ponoć to dobre wartości...
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-08-10, 22:40   

A luzy zaworowe wyregulowane? Operacja nie wymaga wielkiej ingerencji w silnik...
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-08-10, 22:42   

lewe powietrze sprawdzisz dezodorantem najzwyklejszym.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2015-08-10, 23:26   

Luzy, owszem do sprawdzenia, ale nie chciałem zrzucać od razu dekla - chyba raczej się nie obejdzie...

Jak tym dezodorantem się sprawdza? nie chciałbym wypachnić komory silnika i ich nie odkryć : )
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-08-11, 07:19   

Art - tutaj masz Slawka poradnik ze zdjeciami. Nie ma sie czego obawiac http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=36520#36520
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-08-11, 23:11   

normalnie -psikasz w okloice kolektora dolotowego jak załapie gaz z dezodorantu to obroty w góre podobnie jak na samostarcie, tak smo sprawdzisz szczelność puszki, mozesz to zrobić samostartem albo czymś co ma dobry zapłon.
Szczerze to nie bardzo wieże że jest to wina luzów jak by musiały by być duże żeby tak pracował silnik. ja bym jeszcze cewke sprawdził. Szkoda że nie masz LPG bo to dobrze rozgranicza układ zapłonowy od gaźnika.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2015-08-12, 08:43   

Cewka chyba jest ok - bo iskra na świecy z drugiego cylindra jest prawidłowa - odpinam przewód podłączam do drugiej świecy + do masy i strzela jak zapalarka do gazu : )

[ Dodano: 2015-08-14, 22:28 ]
Rozwiązana zagadka, niepotrzebnie rozbierałem pokrywę, ale zawsze się zajrzało...

problemem było podciśnienie - pęknięty wężyk, który akurat odchodzi z drugiego cylindra - po lewej stronie pod filtrem powietrza obok takiej zielonej kostki.

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.