Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1.6 8v Dławi się, szarpie, przerywa
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-17, 22:48   

tytus napisał/a:
z własnego doświadczenia polecam sprawdzić układ wtryskowy, ja miałem takie same objawy bo był zapchany syfem

Jak pisałem po wyjęciu wtryskiwacza trochę osadu na dole było-wytarłem, przedmuchałem kompresorem, samego wtryskiwacza nie bardzo jest jak wyczyścić, Z zewnątrz był czysty, podmuchałem, pochuchałem i nic się nie zmieniło.

Cytat:

Objawy-braki paliwa,albo dostaje za dużo powietrza-może jakaś uszczelka puściła.

Uszczelka nad wtryskiem (o-ring) na 100% dobra pod "gaźnikiem" sprawdzę jutro ale nie gubił by od tego też wolnych obrotów?
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-18, 00:02   

Hałas napisał/a:

Cytat:

Objawy-braki paliwa,albo dostaje za dużo powietrza-może jakaś uszczelka puściła.

Uszczelka nad wtryskiem (o-ring) na 100% dobra pod "gaźnikiem" sprawdzę jutro ale nie gubił by od tego też wolnych obrotów?


Może farfocel z paliwa przytkał wtryskiwacz.
Za dużo powietrza to raczej nie. Komputer dolałby wtedy wachy, żeby wyrównać skład a w rezultacie obroty by rosły (skrót myślowy)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-10-18, 07:57   

tu masz schematy z vitary, między innymi wtrysk

suzuki.info.pl/?t=2;&a=65


U mnie zachowywał się podobnie jak miałem walniętego TPSa, z tym, że był na tyle poniszczony, że wskasywało jego błąd podczas diagnozy. Po wymianie na nowy i założeniu go bez prawidłowego ustawiania, było trochę lepiej i przestał mrugać błąd, ale i tak po wciśnięciu gazu go przydławiało. Dopiero po wzięciu w garść miernika i szczelinomierza, oraz kilkunastu minutach zabawy z prawidłowym ustawieniem TPSa, zaczęło wszystko działać jak powinno.
Może to pomoże ;-)

a tu masz opisane na naszemu, jak się ustawia TPSa
http://suzuki.info.pl/obr...sk_skany/07.jpg
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-18, 09:41   

TPS'a sprawdziłem "na oko" Skoków oporności nie stwierdzono, nie bardzo wiem jak osiągnąć żądane podciśnienie, żeby przepustnica cofnęła się na "zero"
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-10-18, 10:43   

powiem szczerze, że ja "wymagane podciśnienie" uzyskałem zasysając powietrze ustami z owego króćca :mrgreen:
widać, że było wystarczające, bo udało się wszystko ustalić zgodnie z manualem ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-10-18, 14:05   

wtrysk można wyczyścić wrzucając do myjki ultradźwiękowej
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-22, 11:08   

Nie bardzo miałem dzisiaj czas kombinować, ale jak cyrk się zaczyna to pomaga... załamanie wężyka powrotu paliwa. Wracam zatem do punktu wyjścia czyli pompy paliwa ewentualnie regulator ciśnienia.

Niestety, czas nie pozwolił żonglować zbiornikami paliwa więc sprawa zostaje tak jak jest do poniedziałku.

Robienie podciśnienia ustami faktycznie daje radę :-) Niestety ja nie dałem rady pomierzyć co trzeba.

//EDYTA\\

Jak to mówią, jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie.
Okazało się, że 3 pompy paliwa (w tym jedna NOWA) nie działają poprawnie, przy czwartej wszystko wróciło do normy.
Teraz został jeszcze problem zamontowania jej w zbiorniku, bo wszystkie testy były w prowizorycznym zbiorniku (nie chcecie wiedzieć w jakim, bo to nie zgodne z manualem :mrgreen:

Dzięki wszystkim za rady i porady.

Pozdrawiam
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-22, 13:31   

Mam napisać "a nie mówiłem"?
Nieee, nie napiszę... :-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-22, 14:14   

A nie mówił Kostinho :D

Gratki rozwiązania problemu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hektor89 
świeżak


Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-16, 22:35   

mam podobny problem a jestem sporym laikiem w tym temacie, o swoim aucie też wiem póki co niewiele wiec proszę o pomoc :)
Suzuki Vitara I cabrio .
zakupiłem ją niedawno z problemami: podczas jazdy dusił się, trzeba bylo na sprzęgle go troche przy gazować i jechał dalej , problem ten został zażegnany, wymieniłem uszczelki na mono wtrysku bo właściwie w ogóle ich tam nie było już. aktualnie pozostał mi problem delikatnego przerywania podczas jazdy, jadąc ze stała wartością obrotową np. 2.5tys obrotów czuć takie delikatne przerywanie, dosłownie ułamki sekund, ale ciągłe, po dodaniu mu gazu do podłogi przyspiesza jednostajnie. dużym problem jest właściwie zerowa reakcja na gaz przy niskich obrotach, nie da sie ruszyć delikatnie popuszczajać sprzęgło i dodając gazu bo kompletnie się dusi. Natomiast jak chce ruszyć tak żeby koła asfalt zwijały to nie ma problemu pali gumę aż miło. generalnie jazda nim wygląda tak że nie da się ruszyć bądź przyspieszyć spokojnie , wszystko trzeba robić na pełnym gazie. silnik jak pracuje na wolnych obrotach niby chodzi równo ok. 1tys ale nagle coś mu się zmieni przydusi się i gaśnie. Reakcja na pedał gazu też nie jest natychmiastowa. Wymieniłem kopułkę oraz palec, świece sprawdziłem wyglądają rześko, przewodu póki co zostawiłem, bo była to najświeższa rzecz pod maską przy zakupie, wysokiej jakości. Silnik to 1.6 8V 80KM rok 92 .
wymieniłem także owy czujnik
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-16, 22:45   

A kąt wyprzedzenia dobrze ustawiony ??
 
     
Hektor89 
świeżak


Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-16, 23:01   

jak kupiłem, był na 7 stopni wyczytałem ze powinien być 5 stopni, przestawiłem , ale powróciłem do 7 bo wydawało mi się że gorzej chodzi, tyle że to było przed zmiana tego zielonego czujnika, de facto zapomniałem od czego on był;/
tzn. mówiąc że ja coś robię mam namyśli zdolności manualne taty plus zaprzyjaźnionego mechanika który tam zajrzał jak miał chwilę,, niestety nie wystarczająca by rozwiązać problem
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-17, 04:58   

W oryginalnym silniku od Samuraia kąt wynosi 10st. Jesteś pewien że w twoim ma być 7 ??
 
     
Hektor89 
świeżak


Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-17, 05:09   

tyle że to jest oryginalny silnik od suzuki Vitara, wspomniałem o tym w pierwszym swoim poście, podłączyłem się pod temat bo tu też chodziło o ten sam silnik z Vitary
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-08-17, 07:55   

yenko napisał/a:
W oryginalnym silniku od Samuraia kąt wynosi 10st. Jesteś pewien że w twoim ma być 7 ??


yenko, manual Samuraia głosi że ma być 8 stopni @ 800 rpm`ów

Hektor89 napisał/a:
tyle że to jest oryginalny silnik od suzuki Vitara, wspomniałem o tym w pierwszym swoim poście, podłączyłem się pod temat bo tu też chodziło o ten sam silnik z Vitary


jeśli to Vitarovy 1.6 8V to również piszą, że ma być 8 stopni @ 800 rpm`ów.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-08-17, 12:42   

A ten kąt zapłonu był sprawdzany z magiczną zworką czy bez niej? :->
Poza tym wygląda to na problem z ISC. W vitarach jest to przekombinowane i w zapuszczonych silnikach nagminny problem.
 
     
Hektor89 
świeżak


Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-17, 20:51   

to ile ten ISC to będzie na złotówki ? droga to impreza ?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-08-17, 22:19   

Hektor89 napisał/a:
to ile ten ISC to będzie na złotówki ? droga to impreza ?

Popytaj na forum vitary.
Albo w ASO... :-o
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-08-17, 22:38   

a może to się da jakoś przeczyścić na początek tak bezkosztowo? ;>
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hektor89 
świeżak


Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-18, 15:50   

może i zadam głupie pytanie ,ale czy ISC to to urządzenie gdzie się reguluje obroty ? bo gdy się nim kręciło to reagował i zmieniał obroty
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.